Hu i Svingen Skrevet 28. oktober 2004 #61 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg kan vel forstå uten å være forståelsesfull. Man er da ikke psykopat for ingenting Om dere mener spørsmålet er ufint kan en vel vri litt på det. Det er vanlig i undersøkelser å velge ut en viss gruppe en ønsker å studere. I dette tilfellet er det de som er over 15 kg overvektig (neste gang kan det være de som har diabetes). Hvorfor har dere valgt det bildet dere har valgt under deres signatur? Det er vel ikke et ufint spørsmål. Noen som vil svare? Synes du det ser sånn ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 28. oktober 2004 #62 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har lagt merke til att dere nesten alle sammen har avatarer av slanke kvinner. Dere forsvarer deres overvekt, men velger likevell å framstå som slanke trente kvinner, for de som ikke kjenner dere. Hvordan forklarer dere det? Dette var altså det opprinnelige spørsmålet. Kom ikke her å si at dette ligner en seriøs undersøkelse. Hva menes for eksempel med "dere forsvarer deres overvekt"? Det er jo et utsagn som oser av fordommer. Hvis man vil ha seriøse svar, kan det lønne seg å ikke blinke ut en gruppe slik som her. Det er vanlig i undersøkelser å velge ut en viss gruppe en ønsker å studere. I dette tilfellet er det de som er over 15 kg overvektig (neste gang kan det være de som har diabetes). Og å påstå at man kunne stilt nøyaktig det samme spørsmålet til dem med diabetes er jo det reneste tøv. Siden jeg er mindre enn 15 kilo overvektig skal jeg nå avstå fra å svare mer i denne tråden. Men hvis du vil kan jeg spørre kjæresten min hva han ville valgt som avatar? Han har nemlig diabetes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 28. oktober 2004 #63 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det er interessant at mange overvektige velger å la seg representere av en slank kvinne her på KG, så rakker de ned på slanke kvinner i sine innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en slank sexy dame Skrevet 28. oktober 2004 #64 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jo visst kan man blinke ut en gruppe. Man blinker ut en gruppe mennesker med sammenfallende interresser, sykdommer, utseende, statsborgerskap osv.. Det er helt normalt. Kjæresten din kan ikke være med i denne undersøkelsen fordi dette er for de overvektige. Men du kan jo starte en for de med diabetes? Når det gjelder personen som sammenlignet spørsmålet med å spørre en med proteser om hvorfor han brukte proteser så er vel igrunnen det ikke særlig smart sagt. Han med proteser bruker protesen som et hjelpemiddel for å gå. Han er handicappet. Det du sa når du sammenlignet var jo at de feite er handicappet og trenger en slank saxy avatar for å føle seg vell eller hva den nå gjør for disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 28. oktober 2004 #65 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det er interessant at mange overvektige velger å la seg representere av en slank kvinne her på KG, så rakker de ned på slanke kvinner i sine innlegg. Det er jeg fullstendig enig i. Overvektige liker ikke at folk kritiserer deres overvekt og da bør ikke de kritisere andres undervekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 28. oktober 2004 #66 Del Skrevet 28. oktober 2004 Kjæresten din kan ikke være med i denne undersøkelsen fordi dette er for de overvektige. Men du kan jo starte en for de med diabetes? Men du som er slank og sexy kan være med? Men bare som programleder da eller? Stikker min kos jeg, siden jeg ikke er overvektig... Kanskje du også burde gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 28. oktober 2004 #67 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hvorfor har dere valgt det bildet dere har valgt under deres signatur? Det er vel ikke et ufint spørsmål. Noen som vil svare? Jo det skal jeg si deg du frøken: Jeg er egentlig bare en grå mus med stygt utseende og null intelligens og er dømt til evig fortapelse hva utseende og skjønnhet angår, så jeg må bruke en avatar som skinner, glitrer og gir et "glamorøst" inntrykk... Så bare arrester meg Nja, var neppe smaragdblinkeavatarer du siktet til, men likevel... Forøvrig synes jeg hovedinnlegger og/eller slank&sexy&sånn bare kan drite i hvor mye jeg veier og hvilke avatarer jeg har. Finn deg en hobby i stedet du Det burde vært unødvendig å påpeke, men siden du/dere er så fortvilte over å ikke bli tatt alvorlig, så skal jeg påpeke det likevel: Jeg kan med sikkerhet si at folk ikke akkurat så så mye saklighet og relevans i hovedinnlegg. Rett og slett fordi det er et forferdelig dumt spørsmål, og fordi de fleste mener at avatarer overhodet ikke trenger å gjenspeile seg selv. Dette er internett, og da står folk fritt til å gi det bilde av seg de vil gi. Det får du bare tåle. Om folk ikke vil begrunne det, så får det vel være deres sak ? (hvordan i huleste vet du egentlig hvem med pene, slanke dame-avatarer som er overvektige forresten ? Du må virkelig overvåke forumet nøye, om du har hengt deg så opp i det) En annen ting er at det tydeligvis har gått sport i å kritisere og henge ut overvektige i diverse tråder på KG fortida. Nice.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 28. oktober 2004 #68 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har den tegningen i avtaren min fordi jeg døøør etter å ligne på henne Hallo, liksom. Den jenta som er i min avatar sitter og tenker - jeg er en tenker og dermed representerer den meg. Noen ganger har jeg andre avatarer, og jeg velger dem ut fra de avatarene jeg liker, uansett om det er en feit eller en tynn dame på dem. Hadde jeg hatt noe ønske om at de på KG skulle tro jeg var slank når jeg ikke er det, så hadde jeg ikke skrevet om meg selv i noen innlegg som kunne fortelle hvor stor jeg er, og ikke hadde jeg lagt ut bilder av meg selv i albumet. Men nå er jeg ikke 15kg overvektig da, så da burde jeg vel ikke svare. Men om du tviler; jeg er overvektig asså. Og jeg synes avataren min er den flotteste jenta i verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 28. oktober 2004 #69 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg vil svare seriøst... Ikke fordi jeg ser meg selv som så ekstremt overvektig, - men jeg veier nok mer enn hun jeg har avataren min. (Tror forresten hun er død også... og jeg veier definitivt mer enn et skjelett) Saken er den at jeg synes du spør et dumt spørsmål. Fordi jeg, i alle fall, ikke deler verden inn i tynne og ikke tynne mennesker. Men på spørsmålsstillingen din virker det som om du gjør det. For meg blir det som å spørre om hvorfor jeg henvender meg til den tynne damen på postkontoret i stedet for den litt overvektige. Det er igrunn tilfeldig, og har lite med vekt å gjøre. Det vil altså si at når jeg møter noen så putter jeg dem ikke inn i tynn eller tykk-gruppen. Og når jeg velger meg en avatar så er ikke vekta til vedkommende som er eventuelt er avbildet noe jeg tenker på. Faktisk har jeg aldri tenkt over at vedkommende jeg har i avataren min (Ava Gardner - om jeg ikke husker feil) er en slank dame. Jeg valgte den avataren fordi jeg liker den enkle glansbildeaktige stilen i femtitallsbilder, og fordi jeg digga fargene... Jeg identifiserer meg med avataren min, men da med helhetsintrykket, fargene, og om det skulle være noe med damen må det være at hun er lys i huden, men mørk i håret... og det er jeg også. Men jeg har hatt andre blonde avatarer tidligere.. Det viktigeste er igrunn at de representerer den sinnstemningen jeg er i en periode. Før den jeg har nå hadde jeg et manipulert bilde av colargol.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2004 #70 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det viktigeste er igrunn at de representerer den sinnstemningen jeg er i en periode. Akkurat slik har jeg det også. I høst, når jeg kom i gang med trening etter en ur-lang sommer - var en sporty avatar motiverende. Kommer nok snart til å skifte igjen, og jeg har et bilde av en vakker filmstjerne jeg liker så godt - ikke fordi jeg vil være henne eller tror jeg ligner, men fordi jeg liker bildet. Det har en ro over seg, en sinnstemning som anna sier - det gir meg assosiasjoner til sofakrok og kaffekopp - og enda er det bare bilde av et kvinneansikt. Men derfor har jeg det som avatar - om andre oppfatter det annerledes får så være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linselus Skrevet 28. oktober 2004 #71 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det som det kanskje er snakk om her, som jeg forstår det iallfall er det fakta at alle snakker om å leve med den vekten de har, og hvor flott og frodige de er. Ofte med en undertone av at man skal nå for all del ikke se opp til slanke (eller anorektiske) modeller og filmstjerner etc. Likevel har mange en slik i sin avatar. Føler ofte at det her inne er en haug med dobbeltmoral, og det er ingen steder jeg "henger" hverken på nett eller IRL som er så raskt ute med å fortelle alle som muligens ikke syns alt er like flott eller bra som grusomme, fordømmende etc. Jeg tror ikke dette var et fordømmende spørsmål. Men et spørsmål om hvor dypt moralen i "lev med den vekten du har, vær stolt og stor" innlegg egentlig er. Hvorfor skal man være lykkelig som stor, når halvparten av de som uttaler seg likevel ser opp til pene, tynne mennesker?? Det var ikke snakk om dere med andre avaterer denne gangen, men for den sakens skyld har flere av dere understreket poenget: dere har valgt avataren for en grunn. Selv klarer jeg ikke helt å se opp til filmstjerner, derfor assosierer jeg meg heller ikke med dem. Jeg kan assosierer meg med så mangt og meget av annet (feks ugle=tenkende, etc), men klarer ikke assosiere annet enn masse penger og bra filmer med mange av filmstjernene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 28. oktober 2004 #72 Del Skrevet 28. oktober 2004 Trådstarter virker svært utseendefiksert. Har tanken slått deg at det kanskje er andre ting ved en person enn det fysiske som gjør at man vil ha den som avatar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linselus Skrevet 28. oktober 2004 #73 Del Skrevet 28. oktober 2004 Trådstarter virker svært utseendefiksert. Har tanken slått deg at det kanskje er andre ting ved en person enn det fysiske som gjør at man vil ha den som avatar? Nå vet ikke jeg om du også siktet til meg, men jeg føler at jeg i stor grad svarte på dette i mitt første innlegg. Det er ikke bare det fysiske som teller. Men hvilken filmstjerne har så utrolige tanker og holdninger at vi bare _må_ ha en avatar av dem da?? Klart noen av dem er feks vegetarianere eller høye beskyttere av foreninger eller jobber for et eller annet veldedig, men stortsett er det ikke mange som ikke er veldig inne i kjendisverdnen som forbinder dem med dette. Bare så det er lagt til: jeg har ikke masse ei heller lite selvtillit, jeg har altfor mange kilo, jeg gidder ikke slanke meg, jeg syns en god del filmstjerner er pene, og jeg skjønner at folk vil ha dem som avatar. (Hva skulle jeg ikke gitt for håret til Reese Witherspoon?? eller smilet til Cameron Diaz??) Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å innrømme at innimellom skulle man ønske at man var sånn som "dem" (dog bare forsiden av medaljen), så tynn, så perfekt, så beundret. For egen del vil jeg iallfall ikke ha alle treningstimene, alle timene hos diverse "fiffe meg opp" folk, alle spaltemeterne i sladrepressen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en slank sexy dame Skrevet 28. oktober 2004 #74 Del Skrevet 28. oktober 2004 Linselus! Vi er så enige som det går ann. Flotte innlegg!! (og en slank sexy dame er ikke trådstarter som noen tror) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 28. oktober 2004 #75 Del Skrevet 28. oktober 2004 Herregud!!! Tror dere alle sliter med stooore komplekser!! Er det virkelig ingen overvektige som vil gå litt i seg selv og fortelle hvorfor de har valgt slanke flotte kvinner? Greit nok de som har valgt andre ting de synes er søtt eller som kan representere noe av en selv - men en slank lekker dame under ens egen signatur når man er feit - det lukter komplekser lang vei! Jeg er ikke overvektig, jeg, og har demed ikke behov for å gå i meg selv for å forsvare avataren min sånn sett! GRUNNEN til at JEG valgte akkurat den avataren, er fordi det ligner på meg selv fra den vinkelen bildet er tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. oktober 2004 #76 Del Skrevet 29. oktober 2004 Herregud!!! Tror dere alle sliter med stooore komplekser!! Er det virkelig ingen overvektige som vil gå litt i seg selv og fortelle hvorfor de har valgt slanke flotte kvinner? Greit nok de som har valgt andre ting de synes er søtt eller som kan representere noe av en selv - men en slank lekker dame under ens egen signatur når man er feit - det lukter komplekser lang vei! tja, med mine stoooooore komplekser og derfor tanker og meninger om min kropps vekt, så er det skrekkelig vanskelig å fremstille seg på en rett måte. derfor har jeg funnet ut at jeg diskuterer som den jeg virkelig er, også har jeg den dritlekre, slanke dama som avatar!!! så de som ikke får med de diskusjonene jeg er med på, hvor mine kvaler for mine kilo er tydelige, de kan jo gå rundt å tro at jeg ser så dø-lekker ut som hu på bilde!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. oktober 2004 #77 Del Skrevet 29. oktober 2004 Har lagt merke til att dere nesten alle sammen har avatarer av slanke kvinner. Dere forsvarer deres overvekt, men velger likevell å framstå som slanke trente kvinner, for de som ikke kjenner dere. Hvordan forklarer dere det? jeg må bare få lov til å si en ting, og det er at jeg synes ikke man legger opp til en saklig og seriøs diskusjon ved å henvende seg til "nesten alle på ett forum" om at de har avatarer av slanke kvinner, forsvarer egen overvekt og prøver å fremstå som noe de ikke er. det er å starte en diskusjon med å forhåndsdømme alle de man ønsker å starte en diskusjon med! mener man det er en seriøs måte å diskutere voksent og skikkelig på, så er kanskje VG.no ett bedre sted å diskutere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sita Skrevet 29. oktober 2004 #78 Del Skrevet 29. oktober 2004 Man kan da fint ta seg godt ut uten å være slank! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. oktober 2004 #79 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dette er slik jeg er. Jeg sverger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. oktober 2004 #80 Del Skrevet 29. oktober 2004 Herregud!!! Tror dere alle sliter med stooore komplekser!! Er det virkelig ingen overvektige som vil gå litt i seg selv og fortelle hvorfor de har valgt slanke flotte kvinner? Greit nok de som har valgt andre ting de synes er søtt eller som kan representere noe av en selv - men en slank lekker dame under ens egen signatur når man er feit - det lukter komplekser lang vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå