Gå til innhold

Når venninnen ikke har tid lenger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest O.G.
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå fått vite at det er naturlige grunner til at jeg ikke har hørt fra venninnen min. Vil ikke avsløre det her da, men det kommer kanskje til å fortsette at vi ser hverandre sjelden. Ikke noe å gjøre med det. Men jeg er utrolig dårlig til å takle ensomheten. Var blitt vant til at jeg hadde en person å forholde meg til i hverdagen. Så kjenner meg egentlig deppa og utslått. Før taklet jeg bedre å være alene over lengre tid fordi jeg var vant til det. Livet er trist.

Anonymkode: a02d9...439

ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 5. mai 2016 at 13.54, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg liker ikke å spørre gang på gang. Når man har spurt og fått avslag, så synes jeg det er opp til den andre å ta et initiativ tilbake. Det får være en balanse.

Helt enig med deg 😊

Hadde ei venninne tidligere som foreslo ting vi kunne gjøre og jeg sa alltid ja. Hun kunne ikke likevel, meldte avbud timen før. Jeg foreslo ting og hun sa ja. Hun meldte avbud timen før. 

Dette skjedde hele tiden og når jeg spurte henne hvorfor det var sånn så fikk jeg kjeft. Hun mente det var mitt ansvar å finne på ting og samtidig sørge for at hun ikke meldte avbud. 

Kan si det sånn at jeg har ikke foreslått noe mer etter det og hver gang vi møtes tilfeldig i butikken så lover hun dyrt og hellig å ta seg en tur. Har ikke vært hos meg på 7 år, men herremin som hun savner meg hver gang vi møtes iver frysedisken 😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 5.5.2016 at 12.08, AnonymBruker skrev:

Den siste måneden så har ikke min nærmeste venninne hatt tid til å treffe meg. Jeg føler meg så ensom! Og det er jo ikke hennes feil, men jeg skulle bare ønske jeg hatt noen andre jeg kunne prate med og følte en god kontakt med. De andre venninnene har jeg et mer overflatisk forhold, og det er "deres tur" å ta kontakt nå. I dag er det en fin soldag for å gå en tur, men jeg har ingen å gå sammen med. Føles håpløst å være "alene" over så lang tid! Man trenger jo noen å snakke med og føle et samhold med.

Hvis alle tenker at det er deres tur å ta kontakt, så ender det opp med at ingen tar kontakt lenger.

Ønsker du kontakt, så tar du k ontakt. Ikke vent til de tar kontakt.

Det er sårbart å bare ha en venninne... 

Anonymkode: 0d942...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, EvaLena skrev:

Hun mente det var mitt ansvar å finne på ting og samtidig sørge for at hun ikke meldte avbud

Ha ha! Ansvarsfraskrivelse på et meget høyt plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
6 minutter siden, EvaLena skrev:

Kan si det sånn at jeg har ikke foreslått noe mer etter det og hver gang vi møtes tilfeldig i butikken så lover hun dyrt og hellig å ta seg en tur. Har ikke vært hos meg på 7 år, men herremin som hun savner meg hver gang vi møtes iver frysedisken 😳

Jeg også har en slik venninne, og hun syntes det var skandale forleden måned at vi ikke hadde hatt middag sammen siden 2013. Jeg bare stod der og smilte som en idiot og sa ingenting, vi stod tross alt ved frysedisken på Coop Stormarked Steinkjer og det var flust med folk rundt oss. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sårbart å bare ha en venninne... 

Ja, utrolig. Jeg har som sagt andre venninner, men ikke nære. Og ikke partner eller familie der jeg bor bor. Så føler meg latterlig avhengig da av venninnen. Det burde ikke være sånn. Jeg skal prøve igjen å bli kjent med noen, men det tar jo tid og energi å finne riktig person og bygge opp vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, utrolig. Jeg har som sagt andre venninner, men ikke nære. Og ikke partner eller familie der jeg bor bor. Så føler meg latterlig avhengig da av venninnen. Det burde ikke være sånn. Jeg skal prøve igjen å bli kjent med noen, men det tar jo tid og energi å finne riktig person og bygge opp vennskap.

bare pass på at du ikke virker for desperat for venninnen din, det kan på sikt skremme henne vekk.

jeg hadde nemlig en sånn venninne, hun ble liksom så desperat at jeg måtte bare kutte kontakta...

Jeg hadde nemlig fått mann og barn, og hadde naturlig nok ikke så mye tid til henne som jeg pleide før, men det skjønte jo ikke hun da og ble nærmest sjalu på min familie... Ikke bra det heller.

Det endte med at hun flyttet, for hun følte hun ikke hadde noe familie eller venner her, og ville starte på nytt... og det gjorde hun rett i. Hun traff en mann, fikk mange nye venner via han, og nå har hun både mann, barn, gode naboer og venner :)
Og vi har fått kontakt igjen via facebook og skal møtes til sommeren. Det passer seg egentlig bedre sånn for alle parter, å treffes 1-2 gange ri året, og holde kontakt på facebook :) Vi har mange morsomme samtaler der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bare pass på at du ikke virker for desperat for venninnen din, det kan på sikt skremme henne vekk.

jeg hadde nemlig en sånn venninne, hun ble liksom så desperat at jeg måtte bare kutte kontakta...

Jeg hadde nemlig fått mann og barn, og hadde naturlig nok ikke så mye tid til henne som jeg pleide før, men det skjønte jo ikke hun da og ble nærmest sjalu på min familie... Ikke bra det heller.

Det endte med at hun flyttet, for hun følte hun ikke hadde noe familie eller venner her, og ville starte på nytt... og det gjorde hun rett i. Hun traff en mann, fikk mange nye venner via han, og nå har hun både mann, barn, gode naboer og venner :)
Og vi har fått kontakt igjen via facebook og skal møtes til sommeren. Det passer seg egentlig bedre sånn for alle parter, å treffes 1-2 gange ri året, og holde kontakt på facebook :) Vi har mange morsomme samtaler der... 

He he, nei, ingen fare for det, jeg er for stolt til å ta mer kontakt nå. Jeg føler meg kanskje litt såret over at hun ikke fortalte meg hvorfor hun "forsvant", pluss at hun velger å prioritere noe som gjør at vi ikke kan treffes noe særlig. Men hun har jo selvfølgelig rett til å velge det som er riktig for henne, og jeg er ingen hovedperson for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...