AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #1 Del Skrevet 5. mai 2016 Den siste måneden så har ikke min nærmeste venninne hatt tid til å treffe meg. Jeg føler meg så ensom! Og det er jo ikke hennes feil, men jeg skulle bare ønske jeg hatt noen andre jeg kunne prate med og følte en god kontakt med. De andre venninnene har jeg et mer overflatisk forhold, og det er "deres tur" å ta kontakt nå. I dag er det en fin soldag for å gå en tur, men jeg har ingen å gå sammen med. Føles håpløst å være "alene" over så lang tid! Man trenger jo noen å snakke med og føle et samhold med. Anonymkode: a02d9...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. mai 2016 #2 Del Skrevet 5. mai 2016 (endret) Hvis det ikke er sånn at du har foreslått gjentagne ganger om å finne på noe, så send en sms om at det hadde vært koselig om du ble med på en tur i dag.......foreslå et sted og klokken Det er stor forskjell på hvordan man tar kontakt med sine venner. Det kan virke litt masete og trettende hvis man stadig får spørsmål som "vil du finne på noe med meg?" "Vil du være med meg?" "Har du tid til meg?" I steden for: "Jeg har så lyst til ....... Så koselig om du blir med. Skal vi treffes ......... Gleder meg". Altså at den som tar kontakt foreslår selv. Hvis man "kaster ballen" hele tiden over på den andre, at det blir opp til den andre, så kan det samtidig gi litt uttrykk for at du gir vedkommende litt dårlig samvittighet ved å måtte si "nei, det passer ikke". Hvis du inviterer og foreslår noe du uansett har tenkt å gjøre, så får ikke den du spør det noe dårlig med å si nei. På den måten kan du alltid føle deg fri til å invitere, foreslå om hun blir med på det du skal. Det er nemlig alltid hyggelig å få forespørsel fra en venn om å bli med, dersom denne vennen og gir uttrykk for at det er helt i orden om vedkommende sier nei også. Men si alltid eller gi uttrykk for at det hadde vært koselig å se henne. Endret 5. mai 2016 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #3 Del Skrevet 5. mai 2016 De som har kjæreste er utrolig heldige! Det gjør livet mye lettere! Anonymkode: a02d9...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. mai 2016 #4 Del Skrevet 5. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som har kjæreste er utrolig heldige! Det gjør livet mye lettere! Anonymkode: a02d9...439 Tja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #5 Del Skrevet 5. mai 2016 10 minutter siden, exictence skrev: Hvis det ikke er sånn at du har foreslått gjentagne ganger om å finne på noe, så send en sms om at det hadde vært koselig om du ble med på en tur i dag.......foreslå et sted og klokken Det er stor forskjell på hvordan man tar kontakt med sine venner. Det kan virke litt masete og trettende hvis man stadig får spørsmål som "vil du finne på noe med meg?" "Vil du være med meg?" "Har du tid til meg?" I steden for: "Jeg har så lyst til ....... Så koselig om du blir med. Skal vi treffes ......... Gleder meg". Altså at den som tar kontakt foreslår selv. Hvis man "kaster ballen" hele tiden over på den andre, at det blir opp til den andre, så kan det samtidig gi litt uttrykk for at du gir vedkommende litt dårlig samvittighet ved å måtte si "nei, det passer ikke". Hvis du inviterer og foreslår noe du uansett har tenkt å gjøre, så får ikke den du spør det noe dårlig med å si nei. På den måten kan du alltid føle deg fri til å invitere, foreslå om hun blir med på det du skal. Det er nemlig alltid hyggelig å få forespørsel fra en venn om å bli med, dersom denne vennen og gir uttrykk for at det er helt i orden om vedkommende sier nei også. Men si alltid eller gi uttrykk for at det hadde vært koselig å se henne. Jeg forstår. Men jeg har nok ikke gjort noe feil på den måten, og maser ikke. TS Anonymkode: a02d9...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #6 Del Skrevet 5. mai 2016 1 minutt siden, exictence skrev: Tja Jeg synes ofte de som har kjæreste tar det litt for gitt at de har de fordelene et forhold følger med seg, at de nesten alltid har noen de kan snakke med om det de har på hjertet, at de har noen å dra på ferie med, at man blir SETT, osv. Anonymkode: a02d9...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. mai 2016 #7 Del Skrevet 5. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår. Men jeg har nok ikke gjort noe feil på den måten, og maser ikke. TS Anonymkode: a02d9...439 Fint! Men da er det jo bare til å sende en hyggelig sms om at det hadde vært koselig om hun ble med på tur. At du foreslår å treffes sånn og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. mai 2016 #8 Del Skrevet 5. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ofte de som har kjæreste tar det litt for gitt at de har de fordelene et forhold følger med seg, at de nesten alltid har noen de kan snakke med om det de har på hjertet, at de har noen å dra på ferie med, at man blir SETT, osv. Anonymkode: a02d9...439 Det kan godt være at man lett tar ting for gitt med fordeler man har, men jeg tror også det gjelder når man er singel. Man har lett for å tro at ting er så mye bedre og lettere dersom man hadde vært i en annens sko/en annen situasjon. Menneskene har dessverre en lei tendens å tro at det er grønnere et annet sted. I et forhold er det ikke alltid like lett heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #9 Del Skrevet 5. mai 2016 3 minutter siden, exictence skrev: Fint! Men da er det jo bare til å sende en hyggelig sms om at det hadde vært koselig om hun ble med på tur. At du foreslår å treffes sånn og sånn. Jeg tror du misforstår. Det er opp til venninnen min å ta kontakt nå, når hun ikke har fulgt opp hva hun tidligere har sagt, og jeg har tatt kontakt noe ganger. Så det er ikke noe jeg lurer på. Anonymkode: a02d9...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #10 Del Skrevet 5. mai 2016 3 minutter siden, exictence skrev: I et forhold er det ikke alltid like lett heller. Nei, jeg ser vel at noen ikke er så flinke til å velge partnere. Anonymkode: a02d9...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. mai 2016 #11 Del Skrevet 5. mai 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du misforstår. Det er opp til venninnen min å ta kontakt nå, når hun ikke har fulgt opp hva hun tidligere har sagt, og jeg har tatt kontakt noe ganger. Så det er ikke noe jeg lurer på. Anonymkode: a02d9...439 Jeg tenkte bare at det virket som du hadde lyst til å gå på tur med en venninne. Selv om det er hennes tur, som du sier. Du kan jo uansett bare spørre om hun blir med på tur. Hvorfor skulle det gjøre noe, selv om det er hennes tur? Forstår at man ikke vil "mase" på noen som ldri tar initiativ, eller liksom ikke følger opp. Men å spørre om hun bare vil være med deg, forstår jeg ikke skulle være noe hinder i å gjøre for det. Hvorfor det? Det er vel bare hyggelig for henne å bli spurt. Fint å gjøre noe hyggelig for andre. Hadde ikke du blitt likt å bli spurt om du ville bli med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. mai 2016 #12 Del Skrevet 5. mai 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg ser vel at noen ikke er så flinke til å velge partnere. Anonymkode: a02d9...439 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det noe i. Men det er også noe i at det ikke alltid er en dans på roser i et "godt" forhold heller. Livet går opp og ned, som singel eller i forhold. Faktisk kommer det meste bare an på en selv, på innstilling, hvordan man tar det, velger å se på ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #13 Del Skrevet 5. mai 2016 5 minutter siden, exictence skrev: Jeg tenkte bare at det virket som du hadde lyst til å gå på tur med en venninne. Selv om det er hennes tur, som du sier. Du kan jo uansett bare spørre om hun blir med på tur. Hvorfor skulle det gjøre noe, selv om det er hennes tur? Forstår at man ikke vil "mase" på noen som ldri tar initiativ, eller liksom ikke følger opp. Men å spørre om hun bare vil være med deg, forstår jeg ikke skulle være noe hinder i å gjøre for det. Hvorfor det? Det er vel bare hyggelig for henne å bli spurt. Fint å gjøre noe hyggelig for andre. Hadde ikke du blitt likt å bli spurt om du ville bli med? Nei, jeg liker ikke å spørre gang på gang. Når man har spurt og fått avslag, så synes jeg det er opp til den andre å ta et initiativ tilbake. Det får være en balanse. Anonymkode: a02d9...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. mai 2016 #14 Del Skrevet 5. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg liker ikke å spørre gang på gang. Når man har spurt og fått avslag, så synes jeg det er opp til den andre å ta et initiativ tilbake. Det får være en balanse. Anonymkode: a02d9...439 Enig med deg når det er gang på gang den ene som tar initiativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #15 Del Skrevet 5. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg liker ikke å spørre gang på gang. Når man har spurt og fått avslag, så synes jeg det er opp til den andre å ta et initiativ tilbake. Det får være en balanse. Anonymkode: a02d9...439 Tid var sist du tok initiativet til noe hyggelig med venninnen din? Anonymkode: a5295...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #16 Del Skrevet 5. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Den siste måneden så har ikke min nærmeste venninne hatt tid til å treffe meg. Jeg føler meg så ensom! Og det er jo ikke hennes feil, men jeg skulle bare ønske jeg hatt noen andre jeg kunne prate med og følte en god kontakt med. De andre venninnene har jeg et mer overflatisk forhold, og det er "deres tur" å ta kontakt nå. I dag er det en fin soldag for å gå en tur, men jeg har ingen å gå sammen med. Føles håpløst å være "alene" over så lang tid! Man trenger jo noen å snakke med og føle et samhold med. Anonymkode: a02d9...439 Du er ikke den eneste. Har det slik selv. Alle er opptatt med sine liv og jeg føler meg veldig alene. Tenkte også at jeg ville gå tur idag, og det er mye koseligere med selskap, men jeg har ingen å spørre. Anonymkode: 8baf8...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #17 Del Skrevet 6. mai 2016 Jeg tenker at venninnen din muligens gir deg et hint.... Hun er rett og slett ikke særlig interessert og hun prioriterer andre ti g fremfor deg. Det er vondt ja 😔 Anonymkode: b8c03...53a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #18 Del Skrevet 6. mai 2016 Den 05.05.2016 at 12.08, AnonymBruker skrev: Den siste måneden så har ikke min nærmeste venninne hatt tid til å treffe meg. Jeg føler meg så ensom! Og det er jo ikke hennes feil, men jeg skulle bare ønske jeg hatt noen andre jeg kunne prate med og følte en god kontakt med. De andre venninnene har jeg et mer overflatisk forhold, og det er "deres tur" å ta kontakt nå. I dag er det en fin soldag for å gå en tur, men jeg har ingen å gå sammen med. Føles håpløst å være "alene" over så lang tid! Man trenger jo noen å snakke med og føle et samhold med. Anonymkode: a02d9...439 Hei ts! Jeg føler med deg, jeg er litt i same situasjon selv. Jeg har kun en nær venninne. Hun glemmer at vi har avtaler og utsetter som regel alltid dersom vi først har avtalt noe. Så kan hun fint sende meg melding noen dager etterpå å si noe a la "vi må finne på noe en dag. Det er såå lenge siden sist!" Så får jeg dårlig samvittighet for at jeg har blitt litt irritert, og slik går sirkelen rundt og rundt. Jeg har ett par kamerater, men de er fult opptatt med jobb. Noe jeg selvfølgelig respekterer og forstår. Men, da blir det mye alenetid på meg. Nå som været også er så fint har jeg bare lyst å være ute, handle i byen, sitte ute, gå ut å spise, gå turer osv., men det er litt stusselig å gjøre alt det alene. Jeg blir egentlig bare lei meg og i dårlig humør av det. Uansett. Jeg vet hvordan du har det! Anonymkode: 6712a...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #19 Del Skrevet 7. mai 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at venninnen din muligens gir deg et hint.... Hun er rett og slett ikke særlig interessert og hun prioriterer andre ti g fremfor deg. Det er vondt ja 😔 Anonymkode: b8c03...53a Ja, det kan hende. Men det ville jo vært litt merkelig når vi har vært såpass gode venner. Tiden vil vel vise. Anonymkode: a02d9...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #20 Del Skrevet 7. mai 2016 Jeg har nå fått vite at det er naturlige grunner til at jeg ikke har hørt fra venninnen min. Vil ikke avsløre det her da, men det kommer kanskje til å fortsette at vi ser hverandre sjelden. Ikke noe å gjøre med det. Men jeg er utrolig dårlig til å takle ensomheten. Var blitt vant til at jeg hadde en person å forholde meg til i hverdagen. Så kjenner meg egentlig deppa og utslått. Før taklet jeg bedre å være alene over lengre tid fordi jeg var vant til det. Livet er trist. Anonymkode: a02d9...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå