Gå til innhold

Vanskelig samtale med svigermor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg og min samboer bor i Trondheim, og begge mødrene våre bor i Nord-Norge. Nå har det seg sånn at før vi flyttet, så fikk vi leie huset til moren hans (hun flyttet til nabokommunen). Når vi flyttet hit var planen å bruke huset som "feriehus" slik at vi hadde en plass å være når vi dro nordover på ferie, og samtidig hadde en plass å ha barna hans når vi var der nord. Samboer har enda ikke funnet fast jobb her, og jeg studerer, så vi har funnet ut at vi ikke har råd til å betale for både internett, strøm og nettleie der oppe i tillegg til alt vi har her nede. Moren hans elsker det huset og er ofte der i helger o.l, og har sagt at hun ikke vil leie det ut. Hun har nettopp mistet jobben sin og går på NAV, og har derfor heller ikke råd til å betale for strøm o.l. Samboer har prøvd og tatt det opp med henne, men uten særlig mye hell.. Noen tips til hvordan vi kan gå frem? 

Anonymkode: dfaca...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere leier huset, men moren bruker det? Dersom det faktisk er hun som benytter huset ser jeg ikke hvorfor det er naturlig at dere betaler for det uansett, så kan ikke skjønne hvorfor det skal være en veldig vanskelig samtale...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi leide det frem til vi flyttet. Nå bare betaler vi for det. Hun betaler jo huslånet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere leier det ikke, men betaler for det? Den skjønte jeg ikke helt. Men det burde jo ikke være vanskelig når du skriver at hun ikke vil leie det ut. Da kan hun vel heller ikke forvente at dere betaler?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hun har ikke råd til å ha huset dersom dere ikke betaler leie?