Gå til innhold

Dagpenger og nettstudie

L@dy

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en kan ta nettstudie / kveldsstudie selv om en mottar dagpenger? Vet ikke om det avhenger hvor stort kurset er. Jeg har sett et kurs via Nks som jeg kunne tenke meg å ta. Dette er på 6 studiepoeng.

Om noen har dårlige erfaringer med Nks så si ifra. Kurset jeg har lyst å ta er Arbeidspsykologi.

Kan være det står noe om dette på Aetat sine sider, men jeg fant ikke noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lurt på akkurat det samme. Jeg står i fare for å være uten jobb etter nyttår, og kunne tenke meg å ta kurs på NHH.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte Aetat for å spørre. Men hun kunne ikke gi meg noe svar på det. Det fantes "regler" men jeg fikk allikevel ikke noe svar. Hun sa dette måtte jeg ta med saksbehandleren på det lokale Aetat kontoret. Det avhenger nok om kurset er på dag eller kveld. Hvor lenge det varer og sikkert mye forskjellige ting. Så jeg får pakke nistepakken og ei bok ( tilfelle kø) på Aetat i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det stiller seg med kveldskurs, men jeg lyktes iallfall en gang med å få dispensasjon slik at jeg kunne ta et kurs mens jeg gikk arbeidsledig. I søknaden vinklet jeg det slik at dette kurset kunne virke positivt på mine muligheter til å få jobb innen mitt fagfelt.

Tror nok det stemmer at det litt avhengig av kursets størrelse om du kan få det innvilget eller ei. Tror mitt var på 4 uketimer (men aner ikke hva det er omregnet i studiepoeng).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...