Gå til innhold

TIGI BedHead


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Hva er forskjellen på Self Absorbed og Moisture Maniac shampoo og balsam? Hvilken er best egnet til farget hår som er litt slitt og som vaskes ofte.

TIGI er ikke akkurat så klare i sitt budskap, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Onyx, i.i.

Jepp, du bør nok prøve FASHIONISTA for farget hår. Ellers leste jeg et sted at Moisure Maniac IKKE er en fuktighetshampoo, men egentlig en dyprensende shampoo som effektivt fjerner smuss, fett og produktrester. For mitt lange og tykke hår som ikke vaskes hver dag er den genial. Den fjerner alt av skitt og balsamrester, slik at jeg slipper at håret blir tungt når jeg har i ny balsam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fashionista vasket frisøren håret mitt med sist, og den virket veldig bra, (og lukter utrolig digg også). Av de to du nevner ser det jo som Self Absorbed gir mer til håret enn Moisture Maniac, ifølge siden du linket til, men jeg har ikke prøvd noen av dem. Generelt synes jeg Catwalkserien til Tigi er bedre enn Bedhead (Dumb Blonde som også skal være til farget hår, er skikkelig dårlig). For veldig slitt hår er Oatmeal & Honey en vinner.

Trodde forresten ikke du likte Tigi, jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg har ikke sagt med ett ord at det er mitt hår det er snakk om...... :wink:

Jeg lurte egentlig bare på det av ren nysgjerrighet. Selv har jeg shampo og balsam nok for lange tider, men sikler mest på Laminates for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle shampoene fra BedHead er fargebeskyttende, bortsett fra Manipulator. Moisture Maniac er veldig rik på fuktighet, og jeg ville ha brukt den på et normalt til tykt hår. Self Absorbed er lettere og skal gi volum i tillegg, og er mer beregnet på et tynnere/finere hår. Begge er veldig pleiende for håret, men Self Absorbed er best hvis håret er slitt eller tørt. At Moisture Maniac er en renseshampo er helt feil. Ellers for farget hår vil jeg anbefale Dumb Blonde, en helt fantastisk shampo og balsam fra BedHead, selv om den kan være litt tyngende slik som Moisture Maniac. Alle disse shampoene/balsamene har i tillegg UV filter og er varmebeskyttende, så her får du full pakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Der ja, fikk jeg svaret jeg søkte etter :)

Jeg hatet Dumb Blonde før, men etter at jeg testet den sammen med Dumb Blonde Reconstructor, fant jeg ut at den ikke er så dum :wink: allikevel...

Hvilken av Moisture Maniac/Self Absorbed lukter friskt appelsin? Jeg digger lukta på Health Goddess...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Egentlig burde alt komme i små flasker, så man kan bytte og ikke blir så lei....Jeg hadde aldri holdt ut en litersflaske med shampo :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fins faktisk i småflasker også, men da selges de som oftest i gavepakninger, 249,- for shampo, balsam og et stylingprodukt. Tror de har disse på lookfantastic.com. Hvis det er lukten dere er ute etter, prøv Manipulator fra BedHead, den lukter helt sinnsykt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen av dere som har prøvd Chocolate head?

Jeg trenger en kur som kan gi litt ny giv til håret (det er så tørt på vinteren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd den. Ble ikke så veldig imponert, men det har kanskje noe med at det er en ren proteinkur, og håret vil ikke automatisk se/føles finere av den. Men jeg har prøvd flere proteinkurer som jeg synes er bedre, for eksempel den fra redken. Men duften er helt fantastisk, ble nesten litt småkvalm av den sjokoladelukten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Proteinkurer bør vel uansett alltid etterfølges av en fuktighetskur, siden håret som oftest blir tørt og stivt av proteinkurer. Proteiner til håret er et must hvis håret ditt er kjemisk behandlet eller du bruker mye varmestyling (føner, rettetang osv), men hvis håret er ubehandlet og kun tørt, vil en fuktighetskur (Kerastase Masquintense, Redken All Soft) være mer riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ethereal

Hvorfor prøver du ikke heller en kur som både gir litt proteiner og fuktighet? Så slipper du to kurer....

Slike kurer finnes i de fleste merker. Selv er jeg ikke så fancy (kort hår, men har farget det MASSE og ofte), og liker Fudge Dynamite og Sebastian Laminates-kuren. Og selvsagt Kerastase Masquintense, (i Nutritive-serien) som finnes i to versjoner for tynne hårstrå og tykkere hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antagelig lurere ja. Skal se hva jeg finner - stikker innom en frisør etter jobbe, tenker jeg for å kikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen av dere som har prøvd Chocolate head?

Jeg trenger en kur som kan gi litt ny giv til håret (det er så tørt på vinteren)

Elendig. Brunt vann med sjokoladelukt. Luktet godt, gjorde nada for håret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig det holder å bruke en fuktgivende balsam etter proteinkur.

Nå bruker jeg proteinkur fra Joico K-pak, og avslutter med balsam fra Redken All Soft.

Funker kjempbra for meg.

Håret mitt er naturlig tørt, tjukt, langt med fall, og i tillegg har jeg farget / stripet det.

Så hvis du likevel bruker balsam når du vasker håret ville jeg prøvd på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...