Gå til innhold

Hvordan bør man etablere seg?


Gjest anonym

I hvilken rekkefølge bør man etablere seg?  

  1. 1. I hvilken rekkefølge bør man etablere seg?

    • Man bør kun få barn når man er gift.
      7
    • Annet
      0
    • Vet ikke/det spiller ingen rolle.
      0
    • Man kan gjerne få barn når man er samboere.
      2
    • Det spiller ingen rolle når et barn kommer til verden, så lenge en av foreldrene stiller seg ansvarlig.
      3
    • Man kan få barn når man selv ønsker, men man skal ha et stabilt forhold.
      21


Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg synes det er så utrolig mange for tiden som får barn uten å være gift, så nå lurer jeg litt på i hvilken rekkefølge dere synes folk bør etablere seg jeg.

Bør man få barn først, bør man være samboere før man får barn eller gifter seg? Bør man gifte seg før man får barn? Mulighetene er mange gitt...

I hvilken rekkefølge del av forholdet hører barn inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle andre må gjøre som de vil, men som den "skap-idealisten" jeg er, så skal jeg helst både være gift og ha jobb, hus, bil og penger nok før jeg får barn. Jeg skal heller ikke skille meg igjen.

De fleste av mine idealer har imidlertid fått seg en solid sprekk i løpet av de siste årene, så vi får nå se hva som skjer da...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selv har jeg mest lyst til å gifte meg før jeg får barn, men det er ikke noe absolutt must.

Men man bør absolutt være i et sikkert og trygt og stabilt forhold før man setter barn til verden. Det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner at trygge og stabile forhold er best for barn, og hadde egentlig tenkt å være gift før det ble snakk om barn. Planen var: bygge hus, gifte oss, få oss hund og så barn. Husbygginga ble en langdryg affære; da grunnmuren var ferdig oppdaga jeg at jeg var gravid, og dagen etter innflytting kom småen. 7 mnd etter fødselen gifta vi oss, men hund venter vi med til ungene begynner å mase...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er utrolig forskjellig fra person til person. Men jeg har en liten anelse om at de fleste(?) synes at alle disse tingene skal gjøres i en bestemt rekkefølge. Får iallefall kommentarer på at vi gikk den rette veien da vi gjorde som følgende: Tok utdannelse og kjøpte oss hus, fikk jobb, giftet oss...og sommeren etter kom lille-smurfen...

En av grunnene til at dette kan føles som "det rette" er nok at det å gifte seg trenger planlegging. Får man barn først, kan det ta lang tid før man har tid og råd til å gifte seg. Tror kanskje det blir mere tiltak på en måte. Tror også det blir vanskeligere å ta utdannelse etter at man har fått barn. Mange gjør det, men jeg tror det er mere slitsomt.

Men det aller viktigste er nå iallefall at barnet vokser opp med stabile foreldre.

Klem fra Zebb :wink: som venter på barn nummer to i november... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...