Gå til innhold

Venninne som alltid prioriterer typen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blue Ivy.
Den 2.5.2016 at 23.53, Isabel70 skrev:

Har inntrykk av at det er dette folk gjør. Når de har fått kjæreste så prioriterer de kjæresten, helt til de har flyttet sammen og kanskje er litt lei av å være sammen hele tiden. Jeg har ikke tall på hvor mange venninner jeg har "mistet" pga det, og jeg har jo gjort det selv også.

Samme her. For å ikke snakke om de som kommer krypende tilbake så fort det blir slutt og da vil de gå med meg. Det er kjipt når venninner er limt sammen med typen og ikke vil gå med meg. Så har mistet flere venninner opp igjennom pga nettopp det. 

Men her er jo ting litt annerledes siden de bor langt borte. Så kan jo forstå du hun vil gå med typen fremfor deg de helgene. Du kan jo treffe henne i ukedagene da? Dra på cafe med ungene eller noe. Så her har du jo faktisk en mulighet til å møte henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo tydelig at ingen av dere mener man trenger venner eller bruke tid på de. Fint det. Da bare dropper jeg henne heller, for jeg ser henne aldri og hun har jo uansett den snille typen sin.

Anonymkode: b5f59...72d

Kanskje litt umodent å tenke sånn "enten-eller". Du har ikke lest alle svarene godt nok, for flere prøver å hjelpe deg med å finne en gylden middelvei, et vennskap er gi-og ta, for begge parter.

Anonymkode: 5e627...742

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo tydelig at ingen av dere mener man trenger venner eller bruke tid på de. Fint det. Da bare dropper jeg henne heller, for jeg ser henne aldri og hun har jo uansett den snille typen sin. 

Nå høres du ut som en sutrete fjortenåring. Du har fått mange forslag til hvordan dere kan få tid sammen, men av en eller annen grunn du tilsynelatende ikke har lyst til å oppgi, vil du ikke noe av dette. Det høres ikke akkurat ut som om hun er bestevenninnen din når det er slik du behandler henne.

Anonymkode: 3fa8b...80f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt umodent å tenke sånn "enten-eller". Du har ikke lest alle svarene godt nok, for flere prøver å hjelpe deg med å finne en gylden middelvei, et vennskap er gi-og ta, for begge parter.

Nei, om de svarene skal være til hjelp bør man slutte å være frekk. Ser mer på de svarene som drittslenging enn hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke prøve å skaffe dere barnevakt samtidig en gang dere skal ha ungene? Eller at en av dere skaffer det og kommer over til den andre når ungene har lagt seg. Da kan dere drikke litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå høres du ut som en sutrete fjortenåring. Du har fått mange forslag til hvordan dere kan få tid sammen, men av en eller annen grunn du tilsynelatende ikke har lyst til å oppgi, vil du ikke noe av dette. Det høres ikke akkurat ut som om hun er bestevenninnen din når det er slik du behandler henne.

Hun har ikke tid når jeg spør henne utenom helgene.  dvs aldri, eller hun hadde faktisk tid en gang for 2 mnd siden. Det føles mer som en bekjent enn som en bestevenn. Og hun spør aldri selv om å treffes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, om de svarene skal være til hjelp bør man slutte å være frekk. Ser mer på de svarene som drittslenging enn hjelp. 

Skjønner du savner bestevenninna di, men du må skjønne at hennes førstepri nå er typen. Selvfølgelig skal du få være med henne, men du må seriøst se bortenfor dine behov og se på hennes også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Evilposelos skrev:

Kan dere ikke prøve å skaffe dere barnevakt samtidig en gang dere skal ha ungene? Eller at en av dere skaffer det og kommer over til den andre når ungene har lagt seg. Da kan dere drikke litt. 

Jo, det er jo et godt forslag. Vi sliter bare begge to med å finne barnevakt dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må sile ut de frekke svarene og se nøyere på de som faktisk prøver å gi deg råd og hjelp, det var jo derfor du startet innlegget, for å få litt innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun har ikke tid når jeg spør henne utenom helgene.  dvs aldri, eller hun hadde faktisk tid en gang for 2 mnd siden. Det føles mer som en bekjent enn som en bestevenn. Og hun spør aldri selv om å treffes

Neimen så kutt henne ut da. Så slipper du å føle på bitterhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva med i helgene, da? 

Du bør slå fra deg at hun skal droppe å besøke kjæresten for å være med deg. Det er for mye å be om. Da må du heller satse på å få treffe henne de helgene dere begge har barn, eller i hverdagene. Om hun aldri tar kontakt, og avviser deg når du tar kontakt, skjønner jeg veldig godt at det er kjipt for deg. Det kan være hun har ekstra mye å gjøre når hun er hjemme, nettopp fordi hun reiser vekk så mye og derfor må komprimere alt annet til når hun er hjemme. Men hun bør likevel klare å finne tid til en venninne som liksom er bestevenninnen hennes. 

Har du sagt til henne at du synes det er sårt at hun aldri tar kontakt? Har du bedt henne om ta kontakt når hun har tid? Det kan være du bare er uheldig med tidspunktet når du spør henne. Men da kan du jo spørre om ikke hun kan foreslå et annet tidspunkt som passer for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun faktisk ikke ser på deg som en bestevenn, men som en bekjent? Du sier jo selv at dere ikke er sååå close, men du har ikke så mange andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er uenig med 90% av dere andre.
Tenk om det en dag skulle bli slutt mellom de, og hun ikke har prioritert veninner i det hele tatt. da står hun på barbakke og må "skaffe" seg nye venner, som ikke er barebare i dagen samfunn.
Jeg har hatt mange venninner som har fått kjæreste og "forsvunnet" bort fra meg og den kontakten vi hadde. Dette er jævla synd, spesielt når jeg sa ifra om at noe må endres.
Jeg synes ikke du er kravstor. Alle forhold må jobbes med, inkludert venne-forhold.
Jeg synes du bør kreve litt tid med henne, på en måte som ikke er akseptabel selvfølgelig. Men jeg mener ikke du er kravstor når du ønsker kontakt med en god venn!

Dere andre, ro ned, dere har kanskje ikke noen gode venne-forhold som dere kan sammenligne med og det er greit, men ikke kom her og si at forhold ikke må jobbes med.

Anonymkode: 331d9...428

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig med 90% av dere andre.
Tenk om det en dag skulle bli slutt mellom de, og hun ikke har prioritert veninner i det hele tatt. da står hun på barbakke og må "skaffe" seg nye venner, som ikke er barebare i dagen samfunn.
Jeg har hatt mange venninner som har fått kjæreste og "forsvunnet" bort fra meg og den kontakten vi hadde. Dette er jævla synd, spesielt når jeg sa ifra om at noe må endres.
Jeg synes ikke du er kravstor. Alle forhold må jobbes med, inkludert venne-forhold.
Jeg synes du bør kreve litt tid med henne, på en måte som ikke er akseptabel selvfølgelig. Men jeg mener ikke du er kravstor når du ønsker kontakt med en god venn!

Dere andre, ro ned, dere har kanskje ikke noen gode venne-forhold som dere kan sammenligne med og det er greit, men ikke kom her og si at forhold ikke må jobbes med.

Det er forskjell på å ikke prioritere venner i det hele tatt, og å ikke ville gå en hel måned uten å få se kjæresten sin. Først sa ts at venninnen foreslå å møtes i ukedagene, og hvorfor de ikke kan treffes de andre helgene vites ikke. 

Jeg kan ikke se ett eneste sted her at noen har sagt forhold ikke må jobbes med. Men det MÅ Ikke skje akkurat de helgene man kan se personen man er i avstandsforhold med. 

Jeg har vært i avstandsforhold, men jeg klarte da helt fint å treffe vennene mine utenom de helgene vi var sammen, så hvorfor det skal være så problematisk for ts vet jeg ikke. Kun i de siste innleggene har ts sagt at venninnen ikke tar kontakt selv. Og da høres det rett og slett ikke ut som om hun er så keen på å treffe ts i det hele tatt, uten at vi vet hvorfor. Kanskje hun ikke liker ts lenger, for alt vi vet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å ikke prioritere venner i det hele tatt, og å ikke ville gå en hel måned uten å få se kjæresten sin. Først sa ts at venninnen foreslå å møtes i ukedagene, og hvorfor de ikke kan treffes de andre helgene vites ikke. 

Jeg kan ikke se ett eneste sted her at noen har sagt forhold ikke må jobbes med. Men det MÅ Ikke skje akkurat de helgene man kan se personen man er i avstandsforhold med. 

Jeg har vært i avstandsforhold, men jeg klarte da helt fint å treffe vennene mine utenom de helgene vi var sammen, så hvorfor det skal være så problematisk for ts vet jeg ikke. Kun i de siste innleggene har ts sagt at venninnen ikke tar kontakt selv. Og da høres det rett og slett ikke ut som om hun er så keen på å treffe ts i det hele tatt, uten at vi vet hvorfor. Kanskje hun ikke liker ts lenger, for alt vi vet.

Sant, er selv i et avstandsforhold nå. Men venninner har jeg prioritert- fordi de faktisk var der før typen- og fordi de blir min redning om noe skulle skje med meg og typen, Og selvfølgelig er de gode og ha for det sosiale for øyeblikket.
Så da mener jeg at både ts og hun hun snakker om må lære og prioritere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest O.G.

Problemet med at ens venninne får type er at plutselig så er vennskapet på kun hennes premisser, hvis man ikke liker linja hun har gitt, så må man bare finne andre venner og gi litt mer blanke i den der opptatte venninnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun prioriterer andre ting enn deg, du må bare innse det. Hvorfor finner du deg ikke noen nye venner? Det finnes andre folk rundtom. At kjæresten er viktigere enn ei veninne forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er nettopp det. Jeg har vært bestevenninne med henne i nesten 20 år og jeg vil jo anse henne som ganske nær. Hun har vært sammen med typen i 1,5 år tror jeg, og da er det kjipt å bli nedprioritert.

Men som mange av dere sier så kan jo vi bare finne på noe de helgene vi har barn, men hvorfor nevner ingen at typen hennes kan komme på besøk disse helgene? Da ser de jo hverandre og jeg og henne kunne kanskje funnet på noe neste helg som vi begge har barnefri. Det er kjipt å bare være mandagsvenninna, og at vi aldri kan finne på noe gøy i helgene, for det har jeg behov for. Jeg snakker ikke om hver barnefri helg, men litt mer enn 1 gang i halvåret. Jeg har ingen problemer med å finne på noe med henne og barna, men som sagt er det mye mer stress og vi har vanskelig for å få barnevakt begge to. Derfor ender det oftest opp med at vi sitter på hver vår tue. Det er også kjedelig når hun aldri tar initiativ selv. 

Jeg forventet ingenting av henne når hun var sammen med barnefaren og nettopp hadde fått barn. Det er forståelig at hun ikke har tid da, men denne situasjonen anser jeg som annerledes. Og hun ser jo typen mer enn annenhver helg da hun ofte reiser til han for en uke av gangen. 

Det blir jo kun på hennes premisser sånn som dere mener det bør være. Vi skal kun møtes når det passer henne og når hun vil da? Og jeg skal bare holde kjeft og være takknemlig for 1 stakkars hektisk tirsdagsettermiddag en gang i jubelåret? Det anser ikke jeg som å være en god venninne mot meg. Hun bør ha tid til sin bestevenninne også og ikke bare typen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, sjøhest skrev:

Hun prioriterer andre ting enn deg, du må bare innse det. Hvorfor finner du deg ikke noen nye venner? Det finnes andre folk rundtom. At kjæresten er viktigere enn ei veninne forstår jeg.

Det er bare ikke så veldig lett å skaffe ny bestevenninne i voksen alder. Virker sikkert ikke som den gøyeste personen siden jeg er sjenert. Hadde gjort det for lenge siden hvis det hadde vært lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...