Gjest Gjesta Skrevet 27. oktober 2004 #1 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvis du ringer og bestiller en reise (hotellopphold, flybilletter etc) for deg og din partner, bestiller du da i ditt navn? Eller bestiller du det i navnet til ektemaken/samboeren/kjæresten din? Jeg bestiller alltid i mitt navn, men har en venninne som alltid bestiller i mannens navn fordi hun mener det er riktig (siden han er "husets overhode"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. oktober 2004 #2 Del Skrevet 27. oktober 2004 Bestiller i mitt eget navn, sambo i sitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. oktober 2004 #3 Del Skrevet 27. oktober 2004 Den som bestiller bruker sitt navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 27. oktober 2004 #4 Del Skrevet 27. oktober 2004 Den som bestiller bruker sitt navn. Selvfølgelig. Slik gjør vi det enten jeg skal reise med venninner eller kjæresten. Det er da ingen i 2004 som mener at mannen er husets overhode?? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 27. oktober 2004 #5 Del Skrevet 27. oktober 2004 Bestiller i mitt nav selvfølgelig. Unntaket er hvis det skal belastes et VISA-kort og det er sambo sitt vi bruker da. Men da er det også (stort sett )han som bestiller reise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 27. oktober 2004 #6 Del Skrevet 27. oktober 2004 Selvfølgelig mitt eget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 27. oktober 2004 #7 Del Skrevet 27. oktober 2004 Den som bestiller bruker sitt navn. Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #8 Del Skrevet 27. oktober 2004 Mine og våre reiser står alltid i mitt navn, for det er alltid jeg som bestiller. Her i huset er det jeg som er overhodet! (felleskontoene og lånet vårt står også i mitt navn -jeg liker å ha styr på ting selv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #9 Del Skrevet 27. oktober 2004 Mannens, men det er fordi vi bruker hans eurocard. (Får med reiseforsikring på denne måten.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2004 #10 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg bestiller alltid i mitt navn' date=' men har en venninne som alltid bestiller i mannens navn fordi hun mener det er riktig (siden han er "husets overhode").[/quote'] Er det mulig - i 2004!!! Hos oss er det den som bestiller, evt. den som er enklest å få tak i ved evt. endringer, som bestiller. Hos oss er det forøvrig katten og barnet som slåss om posisjonen "husets overhode"...mannen min føler nok at han er ganske langt ned på lista Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 28. oktober 2004 #11 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg bestiller alltid i mitt navn, men har en venninne som alltid bestiller i mannens navn fordi hun mener det er riktig (siden han er "husets overhode").' Hørest ut som ei jente jeg hadde fått "noia av" ganske raskt.. Selvfølgelig bruker den som bestiller sitt eget navn.. (og det er jo som regel meg.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 29. oktober 2004 #12 Del Skrevet 29. oktober 2004 Vi bestiller alltid alt over nettet, og bruker navnet til den som eier kortet vi skal betale med. Bestiller jeg bord på restaurant ol, bruker jeg egen navn med mindre det er sambo's selskap (eks hans bursdag osv)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aida Skrevet 29. oktober 2004 #13 Del Skrevet 29. oktober 2004 MITT, så klart! :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. oktober 2004 #14 Del Skrevet 29. oktober 2004 Den som bestiller bruker sitt navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olifant Skrevet 20. desember 2004 #15 Del Skrevet 20. desember 2004 Når vi reiser til utlandet hender det at jeg bruker min kjæres navn. Dette er slettes ikke fordi han er familiens overhode! Det har seg bare sånn at han har et navn som enkelt forstås på engelsk, mens mitt må staves om og om og om igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady P Skrevet 21. desember 2004 #16 Del Skrevet 21. desember 2004 Bruker også mannens Visa ved bestillinger. (Mitt kredittkort har en relativt lav kredittgrense, jeg stoler ikke på meg selv helt når det gjelder sånne kort :oops: ). Når vi sjekker inn på hotellet fks, synes jeg det er helt greit at han tar seg av detaljene og ordner opp, men så er jeg da også en av dem som liker skikkelige gentlemen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 22. desember 2004 #17 Del Skrevet 22. desember 2004 Samboeren og jeg bestilte ferie hos et reisebyrå denne uken, og damen spurte hvem av oss reisen skulle stå på. Samboeren min sa at den kunne stå på meg. Så hos oss spiller det ingen rolle hvem den står på. Kommer vanligvis an på hvem sitt visakort vi bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scaramouche Skrevet 22. desember 2004 #18 Del Skrevet 22. desember 2004 ".....siden han er husets overhode" :o :o :o :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scaramouche Skrevet 22. desember 2004 #19 Del Skrevet 22. desember 2004 Sorry, ikkje meiningen å være frekk altså, men ble bare litt overrasket! Hvis det er jeg som bestiller bruker jeg selfølgelig mitt navn ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella.P Skrevet 26. desember 2004 #20 Del Skrevet 26. desember 2004 Hvis det er jeg som ringer, bestiller jeg i mitt navn. Mannen min bestiller i sitt. Stortsett er det han som bestiller da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå