Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, jeg koste meg på kafé! :)

Da jeg skrudde på mobilen i dag, hadde jeg fått sms fra broren min, som skal til London i dag. Han bor jo i Oslo, men hadde passet liggende hos mamma og pappa, og var på vei dit med tog... Sikkert kommet på det i siste liten, typisk han :eeeh: Så han lurte på om jeg kunne kjøre han tilbake til Oslo, men jeg hadde jo ikke stått opp en gang! Han fikk låne bilen til farmor, heldigvis :) Han skrev også at de ikke hadde noe sted å bo i London. De hadde egentlig fått låne en leilighet, men han som hadde ordna den har havnet på sykehus, så da kan de ikke bo der likevel. Det var synd, for det var visst en skikkelig stor luksusleilighet! Gøy å bo litt ekstra fint! :sjarmor: Men nå må de finne noe annet når de kommer fram. Jeg sendte ham nr til et veldig ok og billig overnattingssted, der han, jeg og mamma bodde sist vi var i London, så vi får håpe de har noe ledig der. Jeg liker i allefall å bruke pengene på noe annet enn dyre hoteller når jeg er i London ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest ferdig boka jeg holdt på med; Barnejegeren av merethe Lindstrøm. Den handler om en barnepsykolog som forsøker å forstå barna hun jobber med, og sin egen datter som er rusmisbruker og forsvunnet. Ganske bra, selv om den var litt tungt skrevet.

Gleder meg til å ta fatt på en av de andre bøkene som ligger og venter på meg :) Det blir ikke før i kveld, da, for nå skal jeg handle og rydde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke bøker er det som ligger og venter nå da søndagsengel?

Jeg holder på med modellen av Lars Saaby Christensen. Har lest drøyt 100 sider og syns den begynner å ta seg litt opp nå. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøkene som ligger og venter er:

Kompani Orheim av Tore Renberg

Rosenrød og liljehvit av Michel Faber

En shopoholikers hemmelige drømmeverden av Sophie Kinsella

En shopoholiker treffer blink av Sophie Kinsella

Idas dans av Gunnhild Corwin

Kakerlakkene av Jo Nesbø (den var det vel du som anbefalte, Heidi?)

Jeg tror jeg starter med Kompani Orheim, den skal leveres før de andre. Deretter blir det nok Idas dans. Rosenrød og liljehvit er jeg i tvil om jeg kommer til å lese, og Kakerlakkene bør vel leses etter Flaggermusmannen?

Modellen leste jeg før Barnejegeren (tror jeg har skrevet det før?). Synes den var sånn passe, men ikke en helt fantastisk bok akkurat.

Nå har jeg vært i butikken og handlet. Bilen har stått ute i natt, og var full av snø! Brrr!!! En venninne kommer til middag, og vi skal ha nachos og salat. Brownies og vaniljeis til dessert. Nå er det på tide med lunsj, kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg leser Mary Higgins Clark ...krim som vanlig.. Kanskje jeg snart skal teste ut noen nye sjangre mon tro..? :sjenert: Noen morsomme bøker å foreslå dere? (er ikke så veldig glad i ren drama..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg leser Mary Higgins Clark ...krim som vanlig.. Kanskje jeg snart skal teste ut noen nye sjangre mon tro..? :sjenert:  Noen morsomme bøker å foreslå dere? (er ikke så veldig glad i ren drama..)

Morsomme bøker... Da kommer jeg bare på Shopoholiker- og Bridget Jones-bøkene. Kanskje Heidi har noen flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det kommet masse snø! Mye til å være her i hvertfall. Det er veldig pent :) Vi må nok begynne å sette bilen i garasjen igjen nå (er ofte lettere å stoppe ved inngangsdøra ;) ), i tilfelle babyen bestemmer seg for å komme og bilen er full av snø!

Jeg har ligget i senga og lest i Kompani Orheim i dag, og liker den hittil. Har også dusjet og spist frokost. Siden jeg gjorde rent i går, har jeg ikke planer i dag. Kanskje sette på en vaskemaskin. Gleder meg masse til en hel slappe-av-helg sammen med mannen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridget Jones bøkene har jeg lest.. men kanskje jeg skal låne meg shopoholiker..? Tittet litt på den på bokhandelen i går. Takknemlig for anbefalinger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg for det meste sittet i godstolen foran peisen med Kompani Orheim. Det har snødd masse, og holder på enda! Da mannen kom fra jobb kjørte vi til butikken og handlet inn til helgen, og nå er han rundt og brøyter mens jeg har begynt på middagen. Har nettopp snakka lenge med mamma på telefon også. Koselig med litt skravling :) Kollegaen hennes ble bestemor i dag, så nå venter nok mamma fælt ;)

Vi skal bare slappe av med Idol og god mat i kveld, og det skal bli deilig! Selv om jeg har fri hver dag, er det fortsatt veldig deilig med helg! Sikkert fordi mannen har fri da :)

Ha en fin kveld og en god helg, dere som er innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shopoholikerbøkene er morsomme. Ellers finnes det masse morsomme bøker som er merka med "Red dress" eller "Bag of fun". Pocketbøker som også finnes i kiosker og butikker blandt annet.

Også er det en bok som heter "31 Almanac Road" som er lettlest og morsom, og to bøker som heter "sammen" og "sammen igjen".

Samme sjanger alle disse, skikkelige jentebøker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! :) Tror faktisk jeg har lest Sammen og Sammen igjen, det er bøker hvor man ser det fra to personers synsvinkler, er det ikke? Tror jeg må lese dem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer det. Ser det fra jentas synsvinkel og guttens synsvinkel. Ganske morsomt..man vet jo at jenter og gutter tenker litt forskjellig ut fra samme hendelsen/situasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh my god så mye det har snødd!!! Det holder på enda, og i følge vg skal det snø i over en uke til! Det blåser heldigvis ikke, så det er sikkert ikke så verst å være ute. Vi har tenkt oss ut på tur etterpå i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ute og gikk en lang tur i dag, og det var kjempedeilig! Nydelig solskinn, hvitt over alt og vindstille :grine2: Etter å ha gått tur, kjørte vi og besøkte mamma, pappa og ungene. Koselig å hilse på! Nå har mannen og jeg spist middag, tandoori chicken med ris, salat og nanbrød, og vi skal slappe av foran tv'n resten av kvelden. Først Tore på Sporet, så Gullfisken. Lørdagsunderholdningen er ikke akkurat den aller beste, må jeg si..... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov ganske lenge i dag (etter å ha vært en del våken i natt), og har nå spist god frokost med speilegg og kakao. mannen har fyrt i peisen, for det har vært kaldt i natt. Det var -15 da vi la oss! Ingen planer for dagen, bare vaske klær og skifte sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...