Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

jada, det er en koselig serie, iingvild :) Jeg ser ikke på den hver dag, da. Synes det kan bli litt mye i blant, de foreldrene er av og til litt for moralske etter min mening!

Da jeg kom hjem fra bim-treff i går kveld, hadde mannen og snekkerene gitt seg for kvelden, men de hadde kommet SÅ langt!!! Nå var det vegg ut mot gangen, døråpning, panel på hele badet (det skal jo flislegges, så det er bare sånt som skal under), og vi så tydelig hvordan rommet blir. Jeg er kjempefornøyd med hjørnet hvor veggdoen skal henge! Vi laget en litt ekstra bred kant ut fra veggen, som jeg har tenkt å sett en grønn plante på eller noe sånt :rosasmil: Det var bare så utrolig deilig å se at de har kommet så langt!!! Mannen skal sette opp kassene til downlights i dag, og han og snekkeren skal få opp gipsplatene på veggene. Mannen og jeg reiser bort i morgen og blir borte hele helgen, men det skal visst jobbes her likevel ;) Når vi kommer tilbake er det forhåpentligvis lagt varmekabler og støpt over dem. Flisleggeren håper å bli ferdig med flisene innen neste helg :hoppe: Jeg tror jammen vi må gi dem noe som takk for hjelpen når de er ferdige :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gjort alt klart for pepperkakebaking, men så kunne jeg ikke finne noen av formene mine!! Jeg la dem sikkert igjen hos foreldrene mine da vi bakte med ungene i fjor jul... :roll: Jaja, da må den bakingen utsettes igjen, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja de kakeformene legger man jo aldri merke til før man står klar med deigen.. Da ser man plutselig at de mangler...

Ja, ikke sant :forvirret::ler: men deigen holder seg vel i kjøleskapet litt til...

Jeg skulle egentlig på yoga i dag kl 17, men det ble avlyst fordi det har vært så dårlig oppmøte. Like greit, det begynner jo å bli mørkt allerede, og frister egentlig ikke så veldig å skifte og kjøre inn til byen i rusj-trafikken. Så da skal jeg kose meg hjemme med å pakke til helgen, ryudde litt og se på Jakten på kjærligheten i kveld :) Må en tur i butikken også, kjøpe frokost og lunsj til i morgen (det er så DYRT å spise på Gardermoen) og et par Grandiosa eller noe annen frossenmat vi kan ha i fryseren til vi kommer hjem på søndag kveld.

Vi skal besøke svigermor i helgen, og kjører tidlig i morgen. Flyet går ikke før i 15-tiden, men vi skal på Ikea først :hoppe: Skal kjøpe madrass til sprinkelsenga, og kanskje innredning til barnerommet. I såfall tar vi med tilhenger, som vi lar stå hos onkelen og tanta mi (som bor i Oslo) i helgen. Det blir litt dyrt å okkupere to parkeringsplasser på Gardermoen en hel helg, liksom :ler:

Det blir spennende å treffe den nye kjæresten til svogren min, og gøy å se dattera til samboeren til svigermor igjen, for hun er gravid og har termin bare to uker etter meg! Vi har sikkert litt å snakke om, ja ;)

Nå har snekkeren kommet, og mannen er vel på vei fra jobb nå.

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til dere som har vært innom!

Vi har hatt det fint hos svigermor i helgen! Har jo blitt litt skjemt bort, og det er jo ikke det verste man kan oppleve :sjarmor: Det har blitt mye god mat og julekaker, turer i snøen (før det ble regn :forvirret: ), vi har spilt spill, vært på juleshow og ellers bare slappet av.

Fikk forresten gjort unna tre julegaver på taxfreen på Gardermoen: parfymer til en venninne, farmoren min og bestemoren til mannen.

I dag skal jeg være støttekontakt. Er det vanligvis på tirsdager, men har byttet med mamma og pappa (som har dem i besøkshjem) dennne uka. Det var litt tungt å ha dem med på isen sist tirsdag, med bøying når jeg skulle knyte på dem skøytene, og vonde krakker å sitte på i kulda. Så da får mamma eller pappa følge dem dit i morgen, og så baker jeg kakemenn og pepperkaker med dem i dag. Det blir koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du tilbake ja!!

Fint å høre at du har hatt en fin tur! Lurt av deg å ha noen rolige aktiviteter tror jeg ja... Begynner vel å bli litt tunt ja.,.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme igjen, med masse pepperkaker og kakemenn :sikle: Det har skjedd saker og ting på badet både i helgen og nå i dag :) Vi skal ut og kjøpe fliser i morgen, og de skal legges på onsdag (begynne i hvertfall). Moro!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge skal dere ha på flisene?

Det blir mørke (grå/svarte) på gulvet, og hvite med litt grått på veggene. Tror vi har bestemt oss for veggfliser, mens det står mellom to forskjellige på gulvet.

I sted fikk jeg sms fra broren min om denne ulykken. Mannen og svigerfar er der ofte for å hente pukk til jobber de tar på seg gjennom firmaet til mannen. Derfor ringte jeg med en gang til mannens mobil for å forsikre meg om at det ikke var noen av dem. Og så tok han ikke telefonen!!! :overrasket: Jeg så ut av vinduet for å se om lastebilen var borte, men den sto heldigvis her. Da regnet jeg med at de ikke var på pukkverket, men slo meg ikke helt til ro før mannen ringte meg opp igjen (og han var jo så klart på jobben...) :sjenert: Ganske ekkel følelse!!!

Om en time blir jeg henta av svigerfar, for å sitte på med han inn til byen. Da har jeg et par timer på meg til å titte litt, kjøpe julegaver og gave til et vennepar som fikk baby på lørdag. Så kommer mannen og henter meg når han er ferdig på jobb, så vi kan kjøpe fliser. Jeg får vel kanskje begynne å ordne meg litt, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg sliten!!!! Var i byen noen timer. Kjøpte en kjempefin kosedress og matchende sokker på Laban og Labolina til jenta som ble født på lørdag. Håper å få besøkt dem før julaften. Jeg var også en tur på polet og kjøpte litt drikke til gjestene på julaften, også kjøpte jeg en kvart kilo nykvernet julekaffe. Lukter godt!! :) Jeg ble så sliten av å gå rundt og bære på det jeg hadde hnslet, så jeg satt meg på en kafé fram til mannen kom og hentet meg. Vi dro og kjøpte beis til taket på baderommet. Han beiser nå, og det lukter skikkelig sterkt, selv om jeg har lukket dørene mellom oss. Ikke noe særlig! Vi fikk også bestilt tre dører til gangen, og vi kjøpte fliser til badet. I morgen begynner mureren å legge gulvet :hoppe:

Nå skal jeg bare slappe av med håndballkamp og lage litt middag. Håper jeg klarer å holde meg våken til Frustrerte fruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

Flink du! Tro meg det er deilig med nytt bad!! Jeg kan nesten bare være der i timesvis jeg

Har du vært på hassingen før, ved rema1000 butikken der? Der ligger det en liten kinarestaurant/sjappe/bu

Sitter og spiser fra der nå og er jo bare helt :sikle:

Litt dyrt da men, ho laga det mens jeg så på.. Så ble jeg sååååå glad da jeg fant sånne rekesnacs!! :hoppe: Sånne store hvite flak!!!

To poser går nok med i dag ja.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:sjenert:

Flink du! Tro meg det er deilig med nytt bad!! Jeg kan nesten bare være der i timesvis jeg

Har du vært på hassingen før, ved rema1000 butikken der? Der ligger det en liten kinarestaurant/sjappe/bu

Sitter og spiser fra der nå og er jo bare helt :sikle:

Litt dyrt da men, ho laga det mens jeg så på.. Så ble jeg sååååå glad da jeg fant sånne rekesnacs!! :hoppe: Sånne store hvite flak!!!

To poser går nok med i dag ja.... :sjenert:

Jeg vet hvor du mener, men har aldri spist noe derfra. Jeg får vel prøve det, da! Takk for tipset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ingen hygglig nyhet det med pukkverket.

Godt at mannen din ikke var der da det skjedde da

Ja, jeg er glad han ikke var blandet inn i den ulykken! Blir jo nesten dårlig bare av å tenke på det!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de i gang med å legge fliser på badegulvet :hoppe: Det blir kjempefint! Flisene er i polert granitt, svart, og det er skikkelig fint, for taket speiler seg i dem :hjerter: Vi er foreløpig ikke fornøyde med taket da, for det ser litt skjoldete ut pga den beisen vi har brukt. Den var tynn som vann, og skulle nok helst ha vært smurt på mens plankene lå, og ikke etter at de var satt opp i taket. Håper det blir bra når den tørker, men jeg er ikke så sikker på det... :forvirret: I såfall maler vi taket hvitt, men det blir jo mye ekstra jobb. Spesielt etter at flisene er på, for da må vi dekke til og være mer forsiktige! Er i hvertfall strålende fornøyd med valg av gulvfliser, og det er mannen også! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badegulvet er snart ferdig lagt!!! Kjempefint :hoppe: :hoppe: :hoppe: Tror ikke taket blir så verst heller :)

Nå skal jeg se på Tinas mat, og kose meg med kveldsmat og varm melk med honning. Har hatt vondt i halsen siden helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...