iingvild Skrevet 23. november 2005 #1381 Del Skrevet 23. november 2005 Så spennende med oppussing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 23. november 2005 Forfatter #1382 Del Skrevet 23. november 2005 Så spennende med oppussing. ← Jaaa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2005 #1383 Del Skrevet 24. november 2005 Og så deilig med kliss nytt bad!!! Lurt med tørketrommel når den lille kommer ja. Blir nok sikkert nok vasking av klær fremover og kjekt med en tørketrommel da ja. Fornøyd med bilen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 24. november 2005 Forfatter #1384 Del Skrevet 24. november 2005 Jepp, er veldig fornøyd med bilen :rosasmil: I dag er det akkurat en måned til julaften!!! Ser kanskje ikke sånn ut på været, men... Jul blir det uansett Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 24. november 2005 Forfatter #1385 Del Skrevet 24. november 2005 Nå har jeg hatt tre dager med masse energi! Kjempedeilig! Selv om jeg har sovet lite om natten, er jeg fortsatt opplagt på dagtid, og orker å gjøre noe I dag har jeg gjort rent nesten hele huset (skal gjøre meg ferdig straks) og bakt sjokoladekake Kjekt å gjøre sånt når jeg først orker... I morgen kommer de fra servicehuset for å se på vaskemaskinen. De visste ikke når de kom, men jeg håper det er ganske tidlig, sånn at jeg kan ta en tur til byen. Hadde jeg tenkt på det før, kunne jeg tat bytur i dag og rengjøring i morgen... men, men. Ingen ting er som et nyvasket og ryddig hus da Nå skal jeg snart i gang med middagen. Vi skal spise terteskjell med fiskepudding, reker og grønnsaker i hvit saus. Skikkelig 80-tallsmat, er det ikke? Men jeg synes det er kjempegodt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 24. november 2005 #1386 Del Skrevet 24. november 2005 Det er ikke så lenge igjen nå, er det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 24. november 2005 #1387 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg eeeeeelsker fiskepudding, hvit saus, selskapserter, masse reker og terteskjell!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 24. november 2005 Forfatter #1388 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg eeeeeelsker fiskepudding, hvit saus, selskapserter, masse reker og terteskjell!!! ← Jeg bruker sånn frossen amerikansk blanding jeg da. Med erter, gulrøtter og mais. Jeg har laget rømmesjokoladekake med firkløverglasur etter en oppskrift jeg fant her inne. Husker ikke hvem som hadde den, om det var iingvild eller Arkana eller en annen. Jeg har noen spørsmål, blant annet om det er meningen at glasuren skal stivne, for det har ikke min gjort... Så hvis den som la ut oppskriften leser dette, så er det fint om du sier fra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 24. november 2005 #1389 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg bruker sånn frossen amerikansk blanding jeg da. Med erter, gulrøtter og mais. Jeg har laget rømmesjokoladekake med firkløverglasur etter en oppskrift jeg fant her inne. Husker ikke hvem som hadde den, om det var iingvild eller Arkana eller en annen. Jeg har noen spørsmål, blant annet om det er meningen at glasuren skal stivne, for det har ikke min gjort... Så hvis den som la ut oppskriften leser dette, så er det fint om du sier fra! ← Det problemet hadde jeg også, og også alle jeg ga oppskriften til Men det stivner da til slutt, jeg bare øste fyllet tilbake på toppen til det holdt seg der. Neste gang skal fyllet få ligge i pannen sin til det har en fastere konsistens. Utenom det er det en vanvittiggod sjokoladekake. Og enda bedre dagen etter den er laget. Tenkte jeg skulle lage denne i helgen, har bursdag på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. november 2005 #1390 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg har laget rømmesjokoladekake med firkløverglasur etter en oppskrift jeg fant her inne. Husker ikke hvem som hadde den, om det var iingvild eller Arkana eller en annen. Jeg har noen spørsmål, blant annet om det er meningen at glasuren skal stivne, for det har ikke min gjort... Så hvis den som la ut oppskriften leser dette, så er det fint om du sier fra! ← Det var nok min. Glasuren stivner ikke helt, men min står ute i romtemperatur, den stivner nok mer i kjøleskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 25. november 2005 Forfatter #1391 Del Skrevet 25. november 2005 Det er ikke så lenge igjen nå, er det vel? ← Lenge igjen til hva da? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 25. november 2005 #1392 Del Skrevet 25. november 2005 til babyen spretter ut tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 25. november 2005 Forfatter #1393 Del Skrevet 25. november 2005 Det var nok min. Glasuren stivner ikke helt, men min står ute i romtemperatur, den stivner nok mer i kjøleskap. ← Jeg satt resten i kjøleskap i går kveld, så får vi se hvordan den er i dag. Jeg lurer på en ting til, da, nemlig om selve kaken skal være luftig? Det ble ikke min, den er litt tung og kompakt. Så jeg lurer på om jeg kan ha pisket deigen/røra for kraftig (har en veldig effektiv kjøkkenmaskin, har jeg funnet ut), slik at eggene har blitt stive? :klø: Eller skal kaka være sånn? Veldig god var den i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 25. november 2005 Forfatter #1394 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) til babyen spretter ut tenker jeg ← Åja! Det er 9 uker igjen, så det er ikke så veldig lenge nei! Gleder meg!!!!! Endret 25. november 2005 av søndagsengel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 25. november 2005 Forfatter #1395 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg sitter fremdeles og venter på at de fra Servicehuset skal komme og se på vaskemaskinen... Irriterende når de ikke kan avtale en tid å komme på, eller i det minste si om det blir tidlig på morgenen eller om de kommer på ettermiddagen! Likevel synes jeg det er god service når de kommer hjem til oss for å se på den, vi var innstilt på å kjøre den inn til et verksted Jeg har for det meste sittet foran pc'n i dag. Begynner å bli litt rastløs... Har lest ut bøkene jeg lånte på biblioteket, i tillegg til en jeg hadde i bokhylla som jeg aldri hadde lest, så jeg håper på en tur til biblioteket i løpet av helgen (helst i dag, hvis de folkene bare kan komme snart!!). I kveld skal vi bare slappe av, kanskje pusle litt mer med barnerommet Jeg skal prøve en oppskrift jeg fant på snartmamma.com - det er en pai med bl.a. løk, hvitløk, paprika, vårløk, kokt skinke, hvitost og parmesan. Den ser god ut, så det blir spennende! Tror jeg skal komme meg vekk fra pc'n en stund, jeg. Det er jo snart på tide med litt lunsj også. Kommer nok innom senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 25. november 2005 Forfatter #1396 Del Skrevet 25. november 2005 Ja, da er jeg tilbake allerede, for å fortelle at jeg har gjort min aller første tørketrommeltabbe Vasket en 60-graders maskin med sengetøy, og tok det i tørketrommelen etterpå. Da jeg tok det ut av tørketrommelen nå, kjente jeg at det var en klump inni det ene dynetrekket. Og der lå selvfølgelig en kjempefin topp som mamma kjøpte i Los Angeles Turkis, akkurat som dynetrekket, med en paljettblomst (og vaskeanvisningen: HAND WASH. COLD. HANG TO DRY.) Det var en ynkelig blomst som satt på den toppen nå, gitt Det ser heldigvis ikke ut til at toppen har blitt mindre (får liksom ikke prøvd den akkurat nå, da magen er i veien...), så jeg får lete fram noen kreative sider ved meg selv, og prøve å redde den! :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. november 2005 #1397 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg satt resten i kjøleskap i går kveld, så får vi se hvordan den er i dag. Jeg lurer på en ting til, da, nemlig om selve kaken skal være luftig? Det ble ikke min, den er litt tung og kompakt. Så jeg lurer på om jeg kan ha pisket deigen/røra for kraftig (har en veldig effektiv kjøkkenmaskin, har jeg funnet ut), slik at eggene har blitt stive? :klø: Eller skal kaka være sånn? Veldig god var den i hvertfall! ← Den er ikke spesielt luftig, litt saftig og kompakt. Har bare laget den én gang, og det er nå sånn jeg husker den var, tror jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 25. november 2005 Forfatter #1398 Del Skrevet 25. november 2005 Den er ikke spesielt luftig, litt saftig og kompakt. Har bare laget den én gang, og det er nå sånn jeg husker den var, tror jeg? ← Da er den nok som den skal være! Og den er enda bedre i dag enn i går!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 25. november 2005 #1399 Del Skrevet 25. november 2005 åå..fikk lyst på terteskjell jeg også!! Syns det er sååå godt, men Lasse hater det... Men jeg kan jo mase litt på mamma, så kan ho og jeg spise det..ho lager med mais i hvitsausen i stedet for erter, høres kanskje rart ut men det er skikkelig godt! Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 25. november 2005 Forfatter #1400 Del Skrevet 25. november 2005 åå..fikk lyst på terteskjell jeg også!! Syns det er sååå godt, men Lasse hater det... Men jeg kan jo mase litt på mamma, så kan ho og jeg spise det..ho lager med mais i hvitsausen i stedet for erter, høres kanskje rart ut men det er skikkelig godt! Ha en fin helg! ← Synes det høres godt ut jeg! Som sagt bruker jeg både erter, mais og gulrøtter, så... Nå har service-fyren vært her. Trengte heldigvis ikke å bestille nye deler, så da kan vi fortsette å bruke maskinen Jeg dropper biblioteket i dag. Siden klokka er tre alt, havner jeg i skikkelig kø på hjemveien... Tar det heller på mandag. Da har jeg et par timer å slå ihjel mellom jordmorkontroll og frisørtime Tenk at det snart er jul!!!! :hoppe: Tror faktisk jeg skal finne fram julegardinene til kjøkkenet. De trenger kanskje å vaskes, og i hvertfall å strykes, før de henges opp på søndag. Jeg pleier å pynte kjøkkenet noen uker før resten av huset, for det er så koselig med litt julestemning når jeg baker julekaker Så kan jeg jo finne fram adventsstakene og se om alle pærene virker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå