AnonymBruker Skrevet 30. april 2016 #21 Del Skrevet 30. april 2016 Et øyeblikk siden, Hecubaa skrev: Send melding til venninnen din med en gang nå og si at du ikke orker i dag og velger å være hjemme siden du var ute forrige helg og har tentamen på mandag. Du utsetter bare det eventuelt ubehagelige som vil komme ved å vente til siste liten med å melde avbud og du har mer enn bra nok grunner til å holde deg hjemme så det bør venninnen din forstå. Har sendt melding til henne TS Anonymkode: 49022...02a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 30. april 2016 #22 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange svar Sendte melding til henne om at jeg skal se det an og gir et endelig svar i ettermiddag. Ble litt dårlig stemning og store ønsker om at jeg skal være med, men ja.. er virkelig ikke i festhumør. Ts Anonymkode: 49022...02a Men er det ikke bedre å gi et nei med en gang, i steden for å la henne vente på (og håpe på ja) at du skal gi endelig svar i ettermiddag? Dessuten foretrekker man jo at enten blir personen med og viser at hun gleder seg til det, eller ikke sånn kanskje, ja vel da, med bare sånn passe lyst. Endret 30. april 2016 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2016 #23 Del Skrevet 30. april 2016 Helt enig med flere andre her (ser du skrev at du hadde sendt melding nå da) Men noe av de verste jeg vet, er 'kanskje...' også en time før, så får man nei, så blir det ikke noe. 'Kanskje' har jeg nesten automatisk lært meg til at betyr nei, jeg orker egentlig ikke,men tør ikke si det. Og det er dårlig gjort ovenfor den andre parten som kanskje har gått å gledet seg, også får skuffelsen rett før, slik at personen ikke har noe mulighet til å henge seg på noen andre/invitere noen andre. Bedre å være ærlig med en gang. (selvfølgelig noe annet om man sier kanskje fordi man må se om man får barnevakt osv da). Hadde en venninne som var slik tidligere. Jeg inviterte å inviterte, å hu kom bestandig med kanskje. Veldig ofte endte det med at hun fant seg noe annet å gjøre (da gjerne være med mannfolk), og jeg ble ganske så lei av å være 'nødløsning', bli holdt på pinebenken, for å så få avslag i siste liten. Så sist hun sa kanskje, tok jeg det som et nei, siden det som oftest ble slik. Så når helgen nærmet seg, og svaret hennes fremdeles var kanskje, planla jeg noe annet, med noen andre. En time før vi egentlig skulle dra, fikk jeg melding fra henne om at i dag kunne hun! (hadde vel ikke fått ordnet seg noe date/annen avtale), så jeg sa det som det var, at noen andre hadde invitert meg på fest, og siden jeg ikke fikk noe klart svar fra henne, hadde jeg reist dit. Men at hun selvfølgelig var hjertelig velkommen dit (dette hadde jeg allerede avklart med verten). Da ble hun sur, for hun hadde sett frem til en jentekveld på byen med bare oss to! Men hun lærte i alle fall da, nå sier hun ofte i fra i god tid om hun kan eller ei. Anonymkode: 78e13...b96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 30. april 2016 #24 Del Skrevet 30. april 2016 Jeg syntes det er litt dårlig gjort å avlyse såpass kort tid før jeg da. Skjønner at venninnen din ble skuffet. Tentamen har du vel vist om lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2016 #25 Del Skrevet 30. april 2016 4 timer siden, Sirah skrev: Jeg syntes det er litt dårlig gjort å avlyse såpass kort tid før jeg da. Skjønner at venninnen din ble skuffet. Tentamen har du vel vist om lenge? Jeg fikk beskjed om denne festen i dag morges kl 10 da venninnen min spurte om jeg skulle gå. Jeg sa at jeg egentlig ikke orket, hun sa at jeg skulle tenke på det, jeg sa ok, sendte melding et par timer senere om at jeg ikke var i humør for fest. Festen starter ikke før 22:00, så det var ikke kort varsel. Tentamenen har jeg visst om lenge ja, og det har de andre også. Er da ganske normalt å øve konstant de siste dagene før tentamen, folk spør om du vil bli med ut og det er opp til personen om han/hun ønsker å ta en pause fra øvingen. Hadde 3 tentamener pluss en og annen høring forrige uke, så kunne heller ikke ha øvd mye til denne tentamenen da. Ts Anonymkode: 49022...02a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 30. april 2016 #26 Del Skrevet 30. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed om denne festen i dag morges kl 10 da venninnen min spurte om jeg skulle gå. Jeg sa at jeg egentlig ikke orket, hun sa at jeg skulle tenke på det, jeg sa ok, sendte melding et par timer senere om at jeg ikke var i humør for fest. Festen starter ikke før 22:00, så det var ikke kort varsel. Tentamenen har jeg visst om lenge ja, og det har de andre også. Er da ganske normalt å øve konstant de siste dagene før tentamen, folk spør om du vil bli med ut og det er opp til personen om han/hun ønsker å ta en pause fra øvingen. Hadde 3 tentamener pluss en og annen høring forrige uke, så kunne heller ikke ha øvd mye til denne tentamenen da. Ts Anonymkode: 49022...02a Jeg fikk ikke med meg at festen ble opplyst om i dag. Jeg forsto det som at det hadde vært en avtale hele uka, men da bare missforsto jeg. Da trekker jeg det tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2016 #27 Del Skrevet 30. april 2016 1 minutt siden, Sirah skrev: Jeg fikk ikke med meg at festen ble opplyst om i dag. Jeg forsto det som at det hadde vært en avtale hele uka, men da bare missforsto jeg. Da trekker jeg det tilbake Går helt fint De andre hadde fått dreie på festen på torsdag, men jeg var ikke tilgjengelig på skolen slik at jeg ikke fikk beskjed om den før i dag Ts Anonymkode: 49022...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2016 #28 Del Skrevet 30. april 2016 Nei. Du ljuger. Anonymkode: b5635...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 30. april 2016 #29 Del Skrevet 30. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går helt fint De andre hadde fått dreie på festen på torsdag, men jeg var ikke tilgjengelig på skolen slik at jeg ikke fikk beskjed om den før i dag Ts Anonymkode: 49022...02a Nei da er det helt klart annerledes. Hadde dere hatt avtalen siden mandag så hadde saken vært annerledes - syntes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #30 Del Skrevet 5. mai 2016 Nå har jeg vært hos legen (etter å ha vært utrolig sliten noen måneder), og han mener at jeg er på god vei til å bli utbrent eller at jeg allerede er utbrent. Fikk beskjed om å ta det litt med ro, men jeg går jo sjeldent ut fra før av siden jeg er så trøtt.. I går var jeg ute (legger meg normalt 8-9, men ble 11 i går) og er dødens trøtt. De samme folkene som jeg var med i går skal ha en sammenkomst i dag ettermiddag som jeg sa ja til å være med på. Er utrolig sliten og det er skole i morgen, har egentlig ikke lyst til å gå siden jeg vet at jeg kommer til å være for sliten til å sosialisere meg, og jeg er lei av kommentarer som "kom igjen dans og le litt". Vil ikke avslå såpass sent, men jeg orker ikke dette. Hva gjør man i en slik situasjon? TS Anonymkode: 49022...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #31 Del Skrevet 5. mai 2016 Den 30. april 2016 at 20.08, Sirah skrev: Nei da er det helt klart annerledes. Hadde dere hatt avtalen siden mandag så hadde saken vært annerledes - syntes jeg Tentamen > fest Syns jeg da men... Anonymkode: 9c6bc...ca6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 5. mai 2016 #32 Del Skrevet 5. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg vært hos legen (etter å ha vært utrolig sliten noen måneder), og han mener at jeg er på god vei til å bli utbrent eller at jeg allerede er utbrent. Fikk beskjed om å ta det litt med ro, men jeg går jo sjeldent ut fra før av siden jeg er så trøtt.. I går var jeg ute (legger meg normalt 8-9, men ble 11 i går) og er dødens trøtt. De samme folkene som jeg var med i går skal ha en sammenkomst i dag ettermiddag som jeg sa ja til å være med på. Er utrolig sliten og det er skole i morgen, har egentlig ikke lyst til å gå siden jeg vet at jeg kommer til å være for sliten til å sosialisere meg, og jeg er lei av kommentarer som "kom igjen dans og le litt". Vil ikke avslå såpass sent, men jeg orker ikke dette. Hva gjør man i en slik situasjon? TS Anonymkode: 49022...02a Du sier det som det er. At du ikke er i form til å dra (noe du ikke er når du er så sliten), og beklager deg. Her må du tenke på egen helse, så bli hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5. mai 2016 #33 Del Skrevet 5. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tentamen > fest Syns jeg da men... Anonymkode: 9c6bc...ca6 Det er jeg helt enig med deg i. Alikevel så er tentamen noe man vet om i god tid og da lager man ikke avtaler rett før. Problem løst. Nå var jo ikke dette tilfellet her derfor trakk jeg også svaret mitt som du sikkert har lest. Man trenger vel heller ikke dra på flatfylla selv om man drar på fest? Man kan fint dra på fest og alikevel legge seg til vettug tid og våkne frisk og fin dagen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #34 Del Skrevet 5. mai 2016 5 timer siden, Sirah skrev: Det er jeg helt enig med deg i. Alikevel så er tentamen noe man vet om i god tid og da lager man ikke avtaler rett før. Problem løst. Nå var jo ikke dette tilfellet her derfor trakk jeg også svaret mitt som du sikkert har lest. Man trenger vel heller ikke dra på flatfylla selv om man drar på fest? Man kan fint dra på fest og alikevel legge seg til vettug tid og våkne frisk og fin dagen etterpå. Ja, når man er voksen klarer man sikkert det. Disse går på ungdomsskolen/vgs? Da er det lett å bli overtalt til å bli lengre, drikke mer og så videre. Du ser jo selv hvordan TS sliter med å si nei til venninna. Husker du ikke selv hvordan det var? Anonymkode: 9c6bc...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 6. mai 2016 #35 Del Skrevet 6. mai 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Tentamen > fest Syns jeg da men... Anonymkode: 9c6bc...ca6 Jeg hadde aldri noe problem med å si ned til alkohol eller reise hjem tidlig når det var skole dagen etter, så nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #36 Del Skrevet 6. mai 2016 11 timer siden, Sirah skrev: Jeg hadde aldri noe problem med å si ned til alkohol eller reise hjem tidlig når det var skole dagen etter, så nei. Anonymkode: 9c6bc...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå