Gå til innhold

Invitert ut, men orker ikke (?)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har seg slik at vennegjengen skal ut i dag, men været er så grusomt dårlig at jeg er usikker på om jeg gidder. Var ute forrige helg på samme sted og det var både vått og kaldt, samt de jeg liker best på fest har ikke planer om å gå ut. Har egentlig lyst til å slappe av hjemme og øve til tentamen på mandag, men er redd for at venninnen min er den eneste jenta som skal på festen (hun vil gå bort sammen). Hva gjør man i en slik situasjon? 

Anonymkode: 49022...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når u var ute sist helg, og skal nå også ha eksamen, har du all grunn til å være hjemme. Det burde venninnen din forstå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, det hadde ikke jeg orket heller. Hvis du heller vil lese så blir du hjemme og det får være greit

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Dwight skrev:

Du sier det som det er, du må lese og inviterer henne til å lese sammen med deg!

Vi har ikke samme fag så denne tentamenen skal hun ikke ha (hun er for så vidt ferdig med tentamener).

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, exictence skrev:

Når u var ute sist helg, og skal nå også ha eksamen, har du all grunn til å være hjemme. Det burde venninnen din forstå.

Ja, indeed. Si til henne at dere heller kan ta det en annen helg.

Anonymkode: c96d3...b94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare sagt det som det er. At jeg egentlig ikke orker, og at jeg heller vil slappe av hjemme og lese til tentamen. Det er viktig å ta hensyn til deg selv og hva du vil også, så ikke få dårlig samvittighet for at du ikke orker noe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for mange svar

Sendte melding til henne om at jeg skal se det an og gir et endelig svar i ettermiddag. Ble litt dårlig stemning og store ønsker om at jeg skal være med, men ja.. er virkelig ikke i festhumør.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår faktisk venninnene dine; man avlyser ikke samme dag om det ikke er en veldig god grunn. Tentamen visste du vel om fra før.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fireball skrev:

Jeg forstår faktisk venninnene dine; man avlyser ikke samme dag om det ikke er en veldig god grunn. Tentamen visste du vel om fra før.

Jeg synes at det at man ikke orker er en utmerket unnskyldning. Egen helse kommer først vet du. ;) Man kan ikke på forhånd vite hva slags dagsform man skal ha en dag noe er planlagt. 

Uansett fikk jeg inntrykk av at TS ikke har gitt et endelig svar.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange svar

Sendte melding til henne om at jeg skal se det an og gir et endelig svar i ettermiddag. Ble litt dårlig stemning og store ønsker om at jeg skal være med, men ja.. er virkelig ikke i festhumør.

Ts

Du skal ikke dra på fest bare pga de er misfornøyde :) 

Skjønner deg godt, noen ganger er det deilig å være hjemme og slappe av!

Anonymkode: f3589...f1b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, KaDust skrev:

Jeg synes at det at man ikke orker er en utmerket unnskyldning. Egen helse kommer først vet du. ;) Man kan ikke på forhånd vite hva slags dagsform man skal ha en dag noe er planlagt. 

Uansett fikk jeg inntrykk av at TS ikke har gitt et endelig svar.

Er for så vidt enig i det; sikkert litt farget av ei jeg var venninne med før som -hver gang- avlyste fordi hun ikke orket. Derfor har det også blitt generelt viktig for meg å holde avtaler.

(ikke at jeg fikk et inntrykk av at TS var slik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo bare å si det som det er. Bli jo bare verre om du skal si kanskje. Da tror jo de at du kanskje vil være med. Har du ikke lyst, så har du ikke lyst. Jeg setter pris på om mine venner er ærlige og sier fra om de faktisk vil ha en hjemmekveld:) Det er viktig å lære seg å si nei.

Anonymkode: 8f52b...8df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du burde droppe den "kanskje'en" og si det som det er: I kveld vil du heller være hjemme og forberede tentamen siden du var ute forrige helg. Da gir du henne rom for å legge andre planer. Som det nå er blir hun sittende og vente på ditt "kanskje" i det uvisse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjer dette titt og ofte skjønner jeg at vennene dine reagerer, men hvis det ikke gjør det, og du sier at du ikke orkerm og de blir sure er det dems problem, du vil vel ikke være venner med venner som "tvinger" deg til å gjøre/være med på ting du ikke ønsker?

Anonymkode: e230c...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Cata skrev:

Synes du burde droppe den "kanskje'en" og si det som det er: I kveld vil du heller være hjemme og forberede tentamen siden du var ute forrige helg. Da gir du henne rom for å legge andre planer. Som det nå er blir hun sittende og vente på ditt "kanskje" i det uvisse. 

Enig, jeg hadde blitt litt sur om du hadde ventet til siste øyeblikk til å si nei, sellvom det kun er en halv avtale,

Mange som bruker det som en unskyldning (sier ikke du) til å finne på noe bedre å gjøre, ved å si jamen vi hadde jo ikke avtale, jeg sa kanskje, hadde en venninne som gjorde det i 6 mnd med en venninne og med meg, (det var andre tinng å) til slutt ble vi lei og ingen av oss er vennner med henne lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg fikk ikke høre om dette før i dag siden jeg ikke fikk snakket med dem på hverken fredag eller torsdag. Tror det går greit dersom jeg avlyser siden jeg uansett skal ut med dem på fredag.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjer dette titt og ofte skjønner jeg at vennene dine reagerer, men hvis det ikke gjør det, og du sier at du ikke orkerm og de blir sure er det dems problem, du vil vel ikke være venner med venner som "tvinger" deg til å gjøre/være med på ting du ikke ønsker?

Har avvist en gang i høst da det også var dårlig vær (får vondt i hode av lavtrykk, høres dustete ut, men er sant), og jeg går ikke ut på torsdager (de prøver å ha meg med, men har jo skole dagen etter). Vil ikke si at jeg er typen til å si nei for ofte.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si at  du ikke er helt i form  og at du heller blir hjemme og  leser til tentamen  enn å gå ut og fryse og bli syk nå  for det passer bare for dårlig  med den tentamenen  og de eksamene  som kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send melding til venninnen din med en gang nå og si at du ikke orker i dag og velger å være hjemme siden du var ute forrige helg og har tentamen på mandag. Du utsetter bare det eventuelt ubehagelige som vil komme ved å vente til siste liten med å melde avbud og du har mer enn bra nok grunner til å holde deg hjemme så det bør venninnen din forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...