Gå til innhold

Når planlegger dere dagens klär?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest stine, uinnlogget

Hvor lang tid bruker dere på å bestemme hva dere skal ha på dere?

Det er egentlig veldig interessant, fordi det virker som om det er veldig forskjellig fra person til person.

Det ser ut som om noen bare tar det förste som er tilgjengelig, mens andre detalj-planlegger nesten til det unödvendige.

Selv er jeg veldig nöye med det og tenker alltid godt gjennom hva jeg tar på meg, og sörger alltid for å ha noe rent i skapet som jeg föler meg vel i. Er jeg ikke kledd i noe som er meg, föler jeg meg ikke vel, og kan nesten bli i dårlig humör!

Så stor makt har altså klär for meg. Noen synes sikkert det er i overkant av hvor mye tid man kan bruke på det, men jeg har funnet ut at hvis jeg ikke föler meg fin så er heller ikke dagen den samme. Så enkelt og greit i grunn.

Jeg planlegger derfor dagen för i sengen når jeg holder på å sovne, eller dagen i forveien når jeg ser noe fint på gaten..på noen andre. Også tenker jeg at i morgen skal jeg se like bra ut!

Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Jeg bestemmer meg der og da, såfremt det ikke er en viktig begivenhet. Hvis jeg prøver å bestemme meg kvelden før, ender jeg allikevel opp med noe helt annet.

Jeg bruker ikke lang tid på å bestemme meg, men prøver alllikevel å se litt koordinert ut. Joggesko til dressbukse, for eksempel, ville jeg ikke valgt, ei heller støvletter med hæl til hettejakke. Men der stopper det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg noe - viktig møte, begravelse e.l. så planlegger jeg kvelden før og prøver litt og sånt, ellers legger jeg bare fram det jeg skal ha på meg før jeg legger meg om kvelden - og det er bare fordi jeg ikke gidder å lete i skapene om morran.

Jeg er ikke så veldig nøye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig ann på. Som regel er det enten mens jeg dusjer eller når jeg åpner klesskapet. Finner som regel raskt noe jeg vil ha på meg. Hvis jeg skal ut på noe spesielt (fest f.eks.) kan det hende jeg planlegger litt i forveien, for å være sikker på at aktuelle klesplagg er rene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg varierer litt på hva jeg gjør, noen kvelder legger jeg frem klær til morgendagen før jeg legger meg, andre ganger føler jeg meg sikker på at jeg ikke aner hva jeg har lyst til å ha på i morgen, og velger på morgenen.

det avhenger også litt av når jeg har vaskedag.... :oops: :ler:

har jeg nettop hatt vaskedag, slik at alt er reint, så har jeg for mye å velge i, og da må jeg bare vente til jeg står opp for å føle hva jeg vil ha på meg.

er det rett før vaskedag, så er det mindre å velge i, og da hender det jeg legger frem litt før jeg legger meg, slik at jeg skal slippe å lete eller tenke for mye når jeg står opp.

skal jeg noe spesiellt så legger jeg frem klær, men det hender stadig at det blir endret neste morgen pga humør som sier noe annet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en spesiell anledning kan jeg begynne å planlegge god tid i forveien. På hverdager bestemmer jeg meg der og da, ser hva jeg finner, om det er noe som er rent, ser an været og dagsformen. Som regel bruker jeg nok bare et par minutter eller mindre enn det på å bestemme meg, men noen ganger litt lenger på å lete etter en bestemt genser f.eks. Og så finner jeg den under sengen, støvete og krøllete, og må begynne å lete etter noe annet, og så finner jeg en annen fin genser, men da passer ikke de buksene jeg hadde på først, så da må jeg finne andre bukser osv. Så av og til kan det ta litt tid :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Tar det første og beste jeg har lyst til å skapet!

Planlegger aldri hva jeg skal ha på meg såfremt det ikke er noe spes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Planlegger det når jeg kler på meg, men det varierer fra 5 minutter til en halvtime på hvor fot jeg finner noe jeg har lyst til å ha på. Kommer an på humør og dagsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Hvis det bare er en helt vanlig da så bestemmer jeg meg når jeg skal kle på meg, må se an humøret, været osv. Er det en spesiell anledning så planlegger jeg gjerne på forhånd og har flere kombinasjoner jeg kan bruke rent ettersom jeg er veldig flink til å ombestemme meg i siste liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer litt etter hvor god tid jeg har neste morgen og hva jeg skal. Som oftest finner jeg bare det som faller i smak i skapet, men ved noen anledninger legger jeg frem klær eller tenker på hva jeg skal ha på meg neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal kle på meg. Ser i skapet og tar det som faller meg inn den dagen.

Ditto.

Men om jeg skal ut så planlegger jeg jo litt, men jeg har gått gjennom klærne og faktisk pakket bort de klærne som er for små og de jeg ikke bruker!

Men jeg kan jo også skifte gjennom dagen, så det er ikke helt krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ligger også å tenker over hva jeg skal ha på meg rett før jeg sovner.

Men ender ofte opp med noe helt annet.

Bruker egentlig ikke så lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger litt om kvelden og finner det frem om morgene, bortsett fra hvis jeg skal veldig tidlig opp, da finner jeg det frem om kvelden.

Hvis jeg skal noe mere spesielt, går jeg å tenker og overveier en stund.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidlig oppe og tidlig ute av huset. Har siden sommerferien vært veldig flink til å tenke ut hva jeg skal ha på meg dagen etter. Legger frem og prøver hvis det er noe speiselt, men stort sett bare tenker jeg ut hvilke klær og sjekker at de er ren og ikke trenger strykes.

Men i hele livet mitt før denne høsten har jeg altså vært febrilsk i tussmørket på soverommet om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...