Gå til innhold

jeg er en taper, jeg kan ikke være russ

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Alle vennene mine skal være russ, de snakker om hvor morsomt det var i helgen og legger ut bilder av hvor gøy de har det. De drar på fest, mens jeg er hjemme. De har bedre økonomi enn meg, selv om de ikke jobber. Jeg har ikke råd til å være russ, og det gjør meg så trist at de koser seg, mens jeg jobber, sparer og bekymrer meg for hvordan det skal være å bo for seg selv.

Jeg er så sjalu på vennene mine. :( 

Anonymkode: eaa10...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koster det noe å være russ? Jeg husker at jeg drakk hjemmelaget vin fra en femlitersdunk, og medbrakt sprit på utested. Med litt pågangsmot klarer du å feire russ uten mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Koster det noe å være russ? Jeg husker at jeg drakk hjemmelaget vin fra en femlitersdunk, og medbrakt sprit på utested. Med litt pågangsmot klarer du å feire russ uten mye penger.

Ja, for å dra på russetreff må man betale. På tryvann koster det f.eks 2460 kr for lørdagen, 1745 for fredag. Man må også kjøpe russebukse og kort (basic og er vel sånn pakke til under 1000 kr, så ikke såå ille, men mye for de med lite råd)

Så er det drikke hvis man drikker (man lager ikke hjemmelaget vin lenger, vartfall ikke 18 åringer). Skal man overnatte der og trenger strøm må man betale for strøm/aggregat. Parkering av buss/bil er dyrt. På noen steder er det også ikke lov med medbrakt drikke. som regel koster det også å lade tlf (ca 250)

Hvis man ikke har buss/bil, så koster transport.

Selvom man gjør minimalt så blir det en del penger. Men selvførgelig kan man være med på hjemmefester hvor det ikke er inngangspenger (ikke så mange), ikke drikke, ikke være med på treff og ikke ha klær - men da er man jo ikke "russ" akkurat. 

Skjønner at dette kan være vanskelig for de med lite råd, men er jo også derfor mange sparer i lengre tid hvis dette er noe de ønsker. 

Anonymkode: 05e6e...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og mine venner var ikke på landstreffene. Hadde ikke russebil og lånte bilen til moren til hun ene jeg var russ med. Inngang på lokale russetreff var gratis. Brukte nesten ikke penger i russetiden jeg.

Anonymkode: d60d6...e6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var russ og betalte ikke for noe mer enn russebuksa og kortene mine + en genser. Jeg var ikke del av noen russebil/buss, men hadde det likevel gøy. Fikk jo såklart lov til å sitte på med noen hvis jeg bestemte meg for å dra ut.

Det går an hvis du bare innstiller deg på det.

Utover det synes jeg egentlig russetiden er oppskrytt. Jeg hadde det mest gøy med å ta russeknuter som var helt tullete og ufarlige. Det skal dog sies at jeg aldri har vært noe særlig festløve. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for å dra på russetreff må man betale. På tryvann koster det f.eks 2460 kr for lørdagen, 1745 for fredag. Man må også kjøpe russebukse og kort (basic og er vel sånn pakke til under 1000 kr, så ikke såå ille, men mye for de med lite råd)

Anonymkode: 05e6e...11b

Uhm nei?
Det koster 2460 for alledagers-pass (2 helger). 1745 for en hel helg.

Anonymkode: de03f...bcf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Russ er en idiotisk søppel-tradisjon - som det ikke er verdt å bruke fem flate år på uansett!

Anonymkode: 69a63...b90

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kjøpte meg basic-pakka, en topp og en genser+ en "små-pakke". Var på Tryvann 1 helg og natt til første mai. Var også på en natt til 17.-fest. Var ikke med på bil eller buss, og hadde medbragt drikke. Hadde spart opp penger i forkant av russetiden, fordi jeg skulle flytte hjemmefra like etter at vgs var ferdig. Sparte også opp penger til det. Så alt går med litt sparing, men det er jo litt sent å si nå. Landstreffene gadd jeg ikke å være med på rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å bruke så mye penger på å være russ, de aller færreste svir av flere tusenlapper. Det er de du hører om som har russebuss og anlegg til en million og itillegg fått en spesialsnekret låt av en DJ..
De er få som bruker mye penger under russetiden :)
Om du bare kjøpte en bukse og lue og ett par kort, så trenger du jo ikke bruke mer.
Transport koster, ja, men bruker man buss sånn ellers, så koster det jo ikke mer enn hva det normalt gjør.
Og man trenger ikke å drikke hver eneste helg, bare fordi man er russ..Man kan gå ut å kose seg med vennene sine, men som russ trenger du ikke å drikke om du ikke vil :) 

Det er bare du som har satt en stopper for dette.

Jeg valgte å ikke være russ jeg :) 
Men jeg var med mine venner i parken og var "vitne" til at noen tok knuter og jeg ble invitert på fester også.
Det eneste som var forskjell for meg var vel på de diverse russepubene, helt normale utesteder med konsert/event, der jeg måtte betale fullpris (og være 18+år) Hvor inntektene gikk til veldedighet fra russen selv.. Så det er jo greit ^_^
Jeg feiret ikke, fordi jeg hadde siste praksis under russetiden :)  Kom tilbake til tverrfaglig eksamen og skolefri x) *stress*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man trenger da ikke bruke masse penger på å være russ :)

Jeg var med i russekomiteen. Fikk dermed 1000 kr avslag fra den leverandøren vi brukte for å kjøpe russeutstyr fra. Jeg var også kontaktperson for den leverandøren, og fikk dermed den basic-pakka gratis. Betalte ingenting for russeutstyr.

Billett til russetreffet ønsket jeg meg til bursdag.

Jeg var heldig og bodde 10 min å gå fra et av de store landstreffene, så transport og overnatting for meg der var jo gratis. Men jeg hadde jo ikke brukt så fryktelig mye mer penger på å raske med meg et telt og ta toget inn til Oslo eller noe og være med på landstreff der.

Jeg var gåruss. Hadde absolutt ikke råd til bil. Trengte ikke heller. Man kommer seg jo på fest uansett.

Jeg kjøpte den billigste drikken på polet, eller billigste ølen på butikken. Smisket med foreldre om jeg skulle på grilling, så de kunne kjøpe med en pakke pølse og lomper til meg :P

Man må bare planlegge litt:) Husker ikke hvor mye penger jeg brukte, men husker jeg satte av en sum til russefeiringa, og hadde kontroll over hvor mye jeg brukte.

Anonymkode: 4746d...684

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...