Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #1 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har funnet den absolutte drømmejobben, og vet at jeg har mange av kvalifikasjonene som trengs for å få den. Det er ett fagfelt jeg ikke har erfaring fra, men allikevel utdanning innen, så jeg vet at jeg er en god kandidat. Men: Jeg vet at jeg må ringe for å etterlate et inntrykk. (Disse jobbene har ofte opp mot 200 søkere.) Problemet: Hva spør jeg om? Alt er egentlig dekket i stillingsannonsen, arbeidsoppgaver, tiltredelse, kvalifikasjoner, attester osv. Jeg vurderer å ikke ringe, bare møte opp med søknad, men da er vel sjansen der for at jeg ikke kommer lengre enn til resepsjonen.. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 27. oktober 2004 #2 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg har funnet den absolutte drømmejobben, og vet at jeg har mange av kvalifikasjonene som trengs for å få den. Det er ett fagfelt jeg ikke har erfaring fra, men allikevel utdanning innen, så jeg vet at jeg er en god kandidat. Men: Jeg vet at jeg må ringe for å etterlate et inntrykk. (Disse jobbene har ofte opp mot 200 søkere.) Problemet: Hva spør jeg om? Alt er egentlig dekket i stillingsannonsen, arbeidsoppgaver, tiltredelse, kvalifikasjoner, attester osv. Jeg vurderer å ikke ringe, bare møte opp med søknad, men da er vel sjansen der for at jeg ikke kommer lengre enn til resepsjonen.. Hva gjør jeg? Det er ihvertfall bedre å IKKE ringe, enn å ringe hvis man ikke har noe å spørre om. Var på karriererådgivning i sommer, og dette ble fremhevet som tåpelig og irriterende av rådgiverne. Altså, at man ringer og spør om ting som fremgår klart av utlysningen. Lykke til forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 27. oktober 2004 #3 Del Skrevet 27. oktober 2004 Og jeg tviler på at de vil ha telefeoner om ingenting fra 200 søkere. Skrive heller en god søknad, du. Det er ikke alle jobber man bør ringe til for å gjøre et inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2004 #4 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er ikke så lurt å ringe bare for å ringe. VELDIG mange gjør dette og du kan selv tenke deg hvor mye tid dette tar for arbeidsgiver. Det lureste er vel om du kan levere søknaden personlig og samtidig få hilse på vedkommenede som er ansvarlig for ansettelsen. Da har han et ansikt på deg og forhåpentligvis et godt førsteinntrykk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 28. oktober 2004 #5 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har søkt en god del jobber med 100-200 søkere, og latt være å ringe fordi jeg ikke har hatt noen gode spørsmål. Har likevel kommet på intervjuer flere ganger. Er søknaden din og kvalifikasjonene dine bra nok, vil du likevel skille deg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 29. oktober 2004 #6 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg sendte inn søknad og ventet vel 3-4 dager før jeg ringte og spurte hvordan de lå an i bunken, om når evt intervjuer ville bli holdt og hvor mange som hadde søkt bl a. Da jeg fikk komme til intervju var det den telefonen med interesse som gjorde at jeg i det hele tatt fikk komme til intervjuet. Og det gjorde at jeg starter i ny jobb på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå