Sparkles Skrevet 27. april 2016 #1 Del Skrevet 27. april 2016 Ja, altså, litt drastisk til og med. Jeg er rett og slett litt lei av å alltid føle meg som elefanten i rommet (dobbel betydning). Så da er det egentlig bare å gjøre masse endringer litt her og litt der, så går det nok over. Jeg håper i hvert fall det. Det kommer til å ta tid da jeg har litt mer enn et par ekstra kilo å kvitte meg med, så får nok bare bite i det sure eplet og fake tålmodighet. Heldigvis har jeg en strategi! sånn omtrent... Jeg skal bruke min Fitbit for alt den er verdt, heldigvis er jeg nerd nok til å finne stor glede i å se på statistikken. Jeg skal trene så ofte jeg kan - starter rolig med 3 ganger i uka nå, pluss hverdagsaktivitet, og satser på å øke til 4 ganger om ikke alt for lenge, når dagene ikke er så hektiske lenger. Og så tar jeg det derfra. Jeg skal bruke mer tid på kjøkkenet, unngå halvfabrikata og ferdigmat. Og sørge for å ha sunne mellommåltider tilgjengelig så den sjokoladen kanskje ikke frister så mye... Og det var vel egentlig det jeg hadde å komme med for nå. Hurra! PS: Jeg synes egentlig sure epler er litt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 28. april 2016 #2 Del Skrevet 28. april 2016 Sure epler er kjempegodt! Menneeeh, siden du har fitbit. Hva med å sette deg et mål om antall skritt du skal gå hver dag? Og om noen du kjenner også har fitbit kan dere koble dere opp mot hverandre og "konkurrere" om flere skritt - dersom det blir motivasjonsfaktor for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkles Skrevet 28. april 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 28. april 2016 For øyeblikket har jeg satt målet til 10 000 skritt, og prøver på å nå det Jeg har tenkt på det med å kjøre litt "konkurranse" med folk, men vet egentlig ikke om noen jeg kjenner har, men kanskje det er noen måte å finne ut av det på? annet enn å bare spørre, selvfølgelig og så har jeg ikke blitt helt klok på om det kun er antall skritt osv som er synlig for andre, eller om f.eks vekt og sånn som jeg har lagt inn også synes. For føler ikke at det akkurat er noe jeg har behov for å dele med venner og bekjente... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 29. april 2016 #4 Del Skrevet 29. april 2016 Jeg kan høre med søsteren min som også har fitbit, om hva som deles når man legger opp sånn "konkurranse". Hvis jeg får fitbit så kan vi evt konkurrere mot hverandre? Tenkte å ha et mål på 10 000 skritt da jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkles Skrevet 10. mai 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 10. mai 2016 @KaDust Er med på det, så skrik ut om du får deg en! - jeg må bare finne ladekabelen til min, skjønner ikke hvor den har tatt veien.... Såeh, her har den siste uka vært preget av tidenes forkjølelse, så har hatt null energi til å gjøre noe som helst. Men bra igjen nå, og kjørte like greit på med en treningsøkt i går - fikk ikke helt bestemt meg for hva jeg egentlig ville, så det ble litt så som så, med 10 min på mølla, 10 min på ellipsemaskina, før jeg fant ut at jeg ville gå gjennom styrkeprogrammet jeg har fått. I dag har jeg (så langt) "gått" foran tv'en i 20 minutters tid, og vurderer en ordentlig cardioøkt i kveld. Skulle så gjerne ha bare gått en tur ute i det fine været, men det er faktisk litt i varmeste laget til det for øyeblikket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkles Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 23. mai 2016 *Tørker støv av dagboka* Nei, altså... ikke mye å rapportere herfra. Ting går fint for øyeblikket, nå er det fjerde dagen på rad hvor jeg har holdt meg til kaloribudsjettet mitt, og flere skal det bli! Litt dårlig med trening fremdeles, men skal på treningssenteret i morgen kveld og tenkte å gå en tur på formiddagen hvis det ikke pøser ned. Grei pause fra eksamenslesing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkles Skrevet 24. mai 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 24. mai 2016 Gåturen ble ikke noe av, men den planlagte treningsøkta ble bra! Sniksjekka vekta i dag også, og må si jeg elsker den første tiden med godt kosthold osv, siden det går så fort nedover. Er vel for det meste vann og sånn som forsvinner, men allikevel da... det er jo motiverende å se at ting skjer. Så kommer utfordringen da. Familieselskap i morgen, med kake og alt som hører til. Jeg er ikke noe fan av å kutte ting helt ut, liker bedre tilnærmingen "alt med måte", men liker å kunne logge ting helt korrekt for å ha oversikt over inntaket. Men får være flink resten av dagen, så kan vel ikke ett lite kakestykke ødelegge altfor mye. Og så er det meldt finere vær i morgen, så kanskje jeg får tatt den gåturen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 25. mai 2016 #8 Del Skrevet 25. mai 2016 Ett kakestykke går alltids greit i ny og ne. Det er jo når man spiser kake hver dag, eller i voldsomme mengder på en gang, at det blir et problem. Dette klarer du fint! Man skal få lov til å kose seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå