Gå til innhold

Blir utestengt av sosiale sammenhenger med kollegaer pga vi drikker lite

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja den edrue har det topp, det tviler jeg ikke på. Det er alle andre som oppfatter dem som en demper.  Ingen har det gøy når man er apefull, det tviler jeg heller ikke på.

Anonymkode: e314c...874

Hvis man er umoden, så oppfatter man nok at andre tar selvstendige valg som en demper, ja. Jeg sa heller ikke at jeg var edru, sa jeg vel? Uansett har du et problem om du gjør så mye dumt i fylla at en edru person ikke kan se det. Eventuelt er du for opptatt av hva andre mener. 

Endret av sol87
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det syntes jeg er helt OK. Drit kjipt med partybremser, da må man passe seg hele tiden og hele tiden tenke på hva man sier for noen sitter der og husker alt dagen etter....

Ja, Gud forby å være fornuftig.

Voksne mennesker som går regelrett på fylla er tragisk, syns jeg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER å drikke med folk som ikke drikker. Føler de som ikke drikker bare sitter og dømmer oss som har det gøy.

Ville nok ikke dratt ut med ikke-drikkere jeg heller...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han kan vel bli med kollegene på sosiale treff selv om du har lite overskudd. Man MÅ jo ikke gå sammen selv om begge er invitert.

Anonymkode: 40033...7ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som om mannen til TS ikke passer inn sosialt i miljøet. Man inviterer jo de man har det trivelig og artig sammen med, ikke "herr Særsen" som alltid kommer med gal kommentar til gal tid eller som preseterer å få alle ikke-faglige samtaler til å gå i stå ved sitt blotte nærvær.

Anonymkode: d11af...5cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som om det er kjemi og oppfatninger det går på, ja. De tror ikke dere er festmennesker på samme måte som de er, eller tenker at dere kanskje ikke hadde passet helt inn på den type treff. Tipper det ikke er spesielt bevisst fra dems side, det har bare blitt sånn.

Anonymkode: b45b1...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om det er kjemi og oppfatninger det går på, ja. De tror ikke dere er festmennesker på samme måte som de er, eller tenker at dere kanskje ikke hadde passet helt inn på den type treff. Tipper det ikke er spesielt bevisst fra dems side, det har bare blitt sånn.

Anonymkode: b45b1...41c

Men er jo dårlig gjort av de å ikke invitere de likevel når mannen har spurt de rett ut hvorfor de ikke blir invitert. Er jo frekt å unngå å invitere de når de tydelig gir uttrykk for at de ønsker å være med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg HATER å drikke med folk som ikke drikker. Føler de som ikke drikker bare sitter og dømmer oss som har det gøy.

Så du unngår å invitere kun fordi du føler det? Hadde de dømt deg så hadde de vel ssgt nei til å komme

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her må mannen din komme mer på banen og være aktiv selv. Han må sørge for at når det snakkes om ting som skal gjøres og sånt så må han si ting som "Det høres gøy ut, kanskje jeg kan bli med?" osv. Presse seg inn slik at det blir en vane for de å ta han med. For det handler mye om den vanen. Man inviterer de man er mest med.

Anonymkode: 2929c...01f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Maleficenta skrev:

Men er jo dårlig gjort av de å ikke invitere de likevel når mannen har spurt de rett ut hvorfor de ikke blir invitert. Er jo frekt å unngå å invitere de når de tydelig gir uttrykk for at de ønsker å være med.

Nei, så lenge det er i privat regi, må man da få invitere dem man vil.

Det jeg lurer på er hvorfor ikke TS og mannen inviterer selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, så lenge det er i privat regi, må man da få invitere dem man vil.

Det jeg lurer på er hvorfor ikke TS og mannen inviterer selv.

Sier man det om barn på skolen? Da er det faktisk ansett som mobbing å ekskludere en. Har du seriøst ikke nok empati innabords til at du ikke skjønner at å bli ekskludert er ekstremt sårende? Jeg hadde ikke invitert om jeg var utenfor. Hadde følt på meg de ikke ble å komme

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Maleficenta skrev:

Så du mener folk ikke skal kunne henge med hverandre etter jobb hvis de ikke inviterer alle? Hva om de andre ansatte ikke trives i deres selskap? Skal de unngå de de liker fordi de ikke trives i en person og partners selskap?

Det jeg mener er feil her er at de så tydelig henger sammen og snakker om dette på jobb. Slik at TS sin mann får det med seg. På jobb er det jobb, og de burde ikke snakke om hva de har gjort sammen utenom der.
TS og hennes mann bør invitere kollegaene hans med på et eller annet og ta en sikkelig fyllekule og se om det hjelper. Hvem har ikke måtte gjort noe eller utfordret seg selv for å passe inn? Det er det mange av oss som har måtte gjort på Universitetet for å bli kjent eller skaffe oss "en gjeng". Ikke noe annerledes i arbeidslivet.

Anonymkode: c8fc0...df8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2016/4/27 at 6.50, Tibbie skrev:

"Oss som har det gøy" ja, for det er jo helt umulig å ha det gøy som edru :P Og hvilke folk er det dere kjenner egentlig? Jeg har også venner som ikke drikker, men har aldri følt at de har dømt andre for det.

Og just for det record, jeg er hva som kan beskrives som "partyløve" selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 timer siden, Maleficenta skrev:

Sier man det om barn på skolen? Da er det faktisk ansett som mobbing å ekskludere en. Har du seriøst ikke nok empati innabords til at du ikke skjønner at å bli ekskludert er ekstremt sårende? Jeg hadde ikke invitert om jeg var utenfor. Hadde følt på meg de ikke ble å komme

Enig.

Anonymkode: d2c7a...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den Wednesday, April 27, 2016 at 20.32, Maleficenta skrev:

Er du som er kjip. Om du er så flau over ting du gjør i fylla at du ikke tåler at andre husker det så burde du kanskje la være å drikke. Ikke rett at andre skal stenges ute pga noe som er ditt problem

Helt enig!  Er så lei folk som kommer med "jeg liker ikke folk som ikke drikker, for da må jeg passe meg og oppføre meg." Ærlig talt. Hvordan er det dere oppfører dere siden dere er så redde for at noen skal huske det? Det er ikke greit å stenge folk ute fordi de ikke drikker alkohol. Det er umodent! 

Anonymkode: 347a0...e0a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den Wednesday, April 27, 2016 at 20.36, AnonymBruker skrev:

Løser det enkelt ved å ikke omgi meg med kollegaer som ikke drikker. Altså å omgås kollegaer frivillig i fritiden uten at det er alkohol involvert anser jeg som en form for straff....

Gammel er du egentlig?  Kan umulig være over 20.

Anonymkode: 347a0...e0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 timer siden, Maleficenta skrev:

Som voksen foretrekker jeg å velge mine egne venner. Slik TS formulerer seg virker det som om dette er sammenkomster i privat regi, på formelle jobbsammenkomster blir de jo invitert.

Det er ikke vanlig å invitere folk man ikke føler noen kjemi med eller har omgang med på private selskap.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Petra75 skrev:

Som voksen foretrekker jeg å velge mine egne venner. Slik TS formulerer seg virker det som om dette er sammenkomster i privat regi, på formelle jobbsammenkomster blir de jo invitert.

Det er ikke vanlig å invitere folk man ikke føler noen kjemi med eller har omgang med på private selskap.

Men er jo merkelig at alle de andre kollegene blir invitert da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Maleficenta skrev:

Men er jo merkelig at alle de andre kollegene blir invitert da

Det er en liten arbeidsplass.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Petra75 skrev:

Det er en liten arbeidsplass.

Ja da bør iallefall alle inkluderes. Han kan daikke være så fæl at alle kollegene hater han? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...