Gå til innhold

Blir utestengt av sosiale sammenhenger med kollegaer pga vi drikker lite

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, rh1 skrev:

Trist å være så egoistisk at normale mennesker som velger å ikke drikke enten en enkelt kveld eller er avholds (det kan være utallige grunner til valget), skal bli utestengt.. Ironisk at du tilsynelatende ser ned på slike fordi de ikke er NEDE på "ditt nivå"!

Synes nesten det er litt morsomt, men når jeg ser hvor mange i samfunnet vårt som har lignende holdninger, da må jeg bare sukke og riste på hodet i stedet. Vi nordmenn skal være så tolerante og åpensinnede- men ta valg mot strømmen når det kommer til alkohol, DET er over grensa:sprettoy:..

Når jeg drar på fest for å drikke, så ønsker jeg å drikke med folk. Akkurat som når folk drar meg med på trening, så ønsker de å trene med meg.

Hvorfor har dere så store problemer med å forstå dette?

Dette har aldri, aldri vært et problem i mitt liv. Hvorfor skaper dere problemer av ingen verdens ting?

Jeg har aldri utestengt et menneske! Selv om jeg liker å drikke med folk som drikker, så betyr det vel ikke at noen er utestengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dere som liker å drikke dere gode og fulle overvurderer seriøst hvor interessant dere er for andre :Knegg:

Jeg liker ikke så godt å drikke, men jeg liker godt å ta en fest. Og for å være ærlig, jeg er for opptatt av å ha det gøy til å gidde å bry meg med hva de andre gjør og sier. Så interessante er ikke andre folk, fulle eller ei, at jeg sitter og følger med argusøyne, for å se hva de gjør.

Anonymkode: 58c43...92b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som liker å drikke dere gode og fulle overvurderer seriøst hvor interessant dere er for andre :Knegg:

Jeg liker ikke så godt å drikke, men jeg liker godt å ta en fest. Og for å være ærlig, jeg er for opptatt av å ha det gøy til å gidde å bry meg med hva de andre gjør og sier. Så interessante er ikke andre folk, fulle eller ei, at jeg sitter og følger med argusøyne, for å se hva de gjør.

Jeg synes egentlig det er ganske irriterende å være edru blandt fulle mennesker. Skjønner ikke hvorfor folk oppsøker slike situasjoner :P

Men min erfaring er at den edrue som regel sitter stille i sofaen og ruller med øynene når noen reiser seg opp for å ta en dans eller fortelle om noe. Også skal den edrue alltid sitte og snakke om seriøse ting, noe som drar ned på stemninga. Det er skikkelig party pooping.

Du er nok en av de få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tibbie skrev:

Jeg synes egentlig det er ganske irriterende å være edru blandt fulle mennesker. Skjønner ikke hvorfor folk oppsøker slike situasjoner :P

Men min erfaring er at den edrue som regel sitter stille i sofaen og ruller med øynene når noen reiser seg opp for å ta en dans eller fortelle om noe. Også skal den edrue alltid sitte og snakke om seriøse ting, noe som drar ned på stemninga. Det er skikkelig party pooping.

Haha, har jeg aldri opplevd. De edrue jeg har vaert paa fest med har vaert i like godt humoer som alle oss andre. De ler kanskje litt mer av de fulle idiotene men that's it :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fnisu skrev:

Haha, har jeg aldri opplevd. De edrue jeg har vaert paa fest med har vaert i like godt humoer som alle oss andre. De ler kanskje litt mer av de fulle idiotene men that's it :P 

Da bor kanskje du i en bedre landsdel enn jeg :P

Men det er jo ikke så gøy med folk som husker rubbel og bit av alt som har skjedd, da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tibbie skrev:

Da bor kanskje du i en bedre landsdel enn jeg :P

Men det er jo ikke så gøy med folk som husker rubbel og bit av alt som har skjedd, da :fnise:

Bor ikke i Norge engang :P Men naar jeg gjorde det bodde jeg i Nord. Kunne fint feste med baade avholdsfolk og stordrankere!

Haha jo, det er det vel? Er jo bare bra at NOEN husker alt som skjedde :P og om det man faar hoere er saa vanvittig faelt eller flaut eller whatever, saa faar man vel bare vurdere aa drikke mindre neste gang :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det som er kjipt er når halve venninnegjengen IKKE drikker. Har mange ganger opplevd å invitere feks 10 stk til fest. Når 5 av de ikke drikker da, blir det en helt annen stemning enn hva som var planlagt. Kanskje bare 2 vil på byen osv. Hvis jeg inviterer til vors og byen, forventer jeg faktisk at folk drikker og er med. Hvis de vil spille spill og drikke te, kan de gjøre det en annen gang.

Hvis det er en svært gjeng på 20 stk og 1 ikke drikker, er det ikke så stort problem. Men det er flere og flere som ikke drikker, og da blir det kjipe fester altså. Det ER forskjell på fest og kaffeselskap.

Anonymkode: efd1d...d28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fnisu skrev:

Bor ikke i Norge engang :P Men naar jeg gjorde det bodde jeg i Nord. Kunne fint feste med baade avholdsfolk og stordrankere!

Haha jo, det er det vel? Er jo bare bra at NOEN husker alt som skjedde :P og om det man faar hoere er saa vanvittig faelt eller flaut eller whatever, saa faar man vel bare vurdere aa drikke mindre neste gang :)

Vel, jeg har aldri vært i en situasjon hvor jeg må vite hva som har skjedd. Har ikke vært noen hangover-tilfeller (filmene).

Men det er litt mindre sjans for fylleangst om du vet at alle har sagt noe dumt, og at du vet sjansen er stor for at ikke så mange husker du selv sa :P Nå får jo jeg gjerne fylleangst av små tulleting, men det føles likevel ekte :rolleyes:

Neida, det er bare å fortsette som alltid, så går det bra.

Men jeg ble litt nysgjerrig på hvor du bor? : ) Vet jo at mange utlendinger er litt bedre til å feste enn nordmenn. Det blir brått mer gøy å drikke med ikke-skandinavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tibbie skrev:

Vel, jeg har aldri vært i en situasjon hvor jeg må vite hva som har skjedd. Har ikke vært noen hangover-tilfeller (filmene).

Men det er litt mindre sjans for fylleangst om du vet at alle har sagt noe dumt, og at du vet sjansen er stor for at ikke så mange husker du selv sa :P Nå får jo jeg gjerne fylleangst av små tulleting, men det føles likevel ekte :rolleyes:

Neida, det er bare å fortsette som alltid, så går det bra.

Men jeg ble litt nysgjerrig på hvor du bor? : ) Vet jo at mange utlendinger er litt bedre til å feste enn nordmenn. Det blir brått mer gøy å drikke med ikke-skandinavere.

Hehe, Ok. Det er jo bra :P

Jeg bor i Japan! Og ja,. liker drikkekulturen her mye bedre enn jeg liker den i Norge. Greit nok, folk blir fulle og saant, men liksom.. alt er bare moro. I Norge er jeg vant med at folk begynner aa lage drama og slass og hvaenn liksom... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er kjipt er når halve venninnegjengen IKKE drikker. Har mange ganger opplevd å invitere feks 10 stk til fest. Når 5 av de ikke drikker da, blir det en helt annen stemning enn hva som var planlagt. Kanskje bare 2 vil på byen osv. Hvis jeg inviterer til vors og byen, forventer jeg faktisk at folk drikker og er med. Hvis de vil spille spill og drikke te, kan de gjøre det en annen gang.

Hvis det er en svært gjeng på 20 stk og 1 ikke drikker, er det ikke så stort problem. Men det er flere og flere som ikke drikker, og da blir det kjipe fester altså. Det ER forskjell på fest og kaffeselskap.

Anonymkode: efd1d...d28

Dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Tibbie skrev:

Til det første: De fleste sosiale sammenhenger synes å kreve alkohol. Ut å bowle = ta et par øl. På kino? Middag hjemme hos? Fest? (Seff :Knegg: ) Hyttetur? Spillekveld? Osv osv. Så med mindre man vil være helt usosial så må man som måteholden finne seg i å være sammen med mer eller mindre fulle folk. Men det bryr ikke meg da. Jeg liker også godt å feste, danse på bordet og tulle og tøyse, jeg liker bare ikke så godt å selv være full.

Men jeg er en høflig gjest, jeg drikker munkholmen min i glass, så medgjestene mine skal slippe å bekymre seg for at jeg memorerer det de gjør :Knegg:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...