AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #1 Del Skrevet 27. april 2016 Bmw e36, 318i. Når jeg står på tomgang, slutter den å blåse varmluft, og motoren blir kokvarm. Når jeg begynner å kjøre igjen, blåser den varmluft, og motortemperaturen faller. Problemet ble borte når jeg fylte kjølevæske, men jeg må fylle kjølevæske støtt og stadig, ellers kommer problemet tilbake. Klarer ikke å se noen sprekker, så kan ikke se at det er lekkasje noen plasser. Noen som har noen tanker om hva dette kan være? Anonymkode: e9043...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 27. april 2016 #2 Del Skrevet 27. april 2016 (endret) Korleis ser motorolja ut? Har du kvite eksos? Korleis ser viftereima ut og sviver radiatorvifta rundt? ta ved radiatoren rundt? Er radiatoren skitten, sånn at mindre luft kjem forbi kjøleribbene? Det kan være vannpumpa som gir dårleg sirkulasjon. Du kan ta ein kompresjonstest for å finne ut om topppakningen, stempelringene/fjørene og ventilane holder tett. Endret 27. april 2016 av Dodge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lipgloss Skrevet 5. mai 2016 #3 Del Skrevet 5. mai 2016 Beklager og måtte si det men du har gåen topp,ca 30.000 kr og fixe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StineN Skrevet 7. mai 2016 #4 Del Skrevet 7. mai 2016 Sjekk først temostaten. Start med det som er billig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 8. mai 2016 #5 Del Skrevet 8. mai 2016 Den 27. april 2016 at 18.01, AnonymBruker skrev: Bmw e36, 318i. Når jeg står på tomgang, slutter den å blåse varmluft, og motoren blir kokvarm. Når jeg begynner å kjøre igjen, blåser den varmluft, og motortemperaturen faller. Problemet ble borte når jeg fylte kjølevæske, men jeg må fylle kjølevæske støtt og stadig, ellers kommer problemet tilbake. Klarer ikke å se noen sprekker, så kan ikke se at det er lekkasje noen plasser. Noen som har noen tanker om hva dette kan være? Anonymkode: e9043...036 Det kan være vannpumpa som er gåen, den sirkulere ikke godt nok. Litt usikker på vifta på de modellene, det er vel en termostat som består ai bimetallfjær som sørger for at den rotere fortere etter hvor varmt det er fra radiator, kan være gåen. Det kan være toppakning, enten ut eller inn i sylindre. Er det inn i sylindre kan det måles ved finne ut om det er CO2 i kjølevæska, er det ut må en se etter lekkasje. Termostaten som ikke åpner, så koker motor i fart også, er det pip åpen får du ikke varmen opp i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Del Skrevet 9. mai 2016 Den 27.04.2016 at 18.01, AnonymBruker skrev: Bmw e36, 318i. Når jeg står på tomgang, slutter den å blåse varmluft, og motoren blir kokvarm. Når jeg begynner å kjøre igjen, blåser den varmluft, og motortemperaturen faller. Problemet ble borte når jeg fylte kjølevæske, men jeg må fylle kjølevæske støtt og stadig, ellers kommer problemet tilbake. Klarer ikke å se noen sprekker, så kan ikke se at det er lekkasje noen plasser. Noen som har noen tanker om hva dette kan være? Anonymkode: e9043...036 Dersom kjølevæsken stadig forsvinner, må det vel være en lekkasje et sted? Anonymkode: 40985...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå