Gå til innhold

Tiriltunge sin dagbok


tilriltunge

Anbefalte innlegg

Hei!
 

Ja, så er jeg innom her igjen. Prøver stadig å lage meg dagbøker, enten de er fysiske eller digitale. 

Idag har jeg hatt en ganske sløv dag igjen. 
Jeg er arbeidssøkende/ husmor/ hundelufter. 

Og det å gå hjemme, gjør at mye av dagene mine går til rydding og rydding, og ommøblering og omsystematisering. 
Så idag har jeg gått gjennom skapene mine på badet og ryddet/kastet. Lært at man kan gå til apoteket og få en "returbag" om man har gamle medisiner man skal kvitte seg med. Så det skal jeg skaffe meg...
 

Ellers skal jeg jo søke jobb da. "Må bare" først.
"Må bare":
Ha det ryddig rundt meg.
Lufte hunden.
Spise mat.
Se ferdig denne episoden av *insert random daytime-tv-show*.
Planlegge middag.
Henge opp/ sette på klesvask.

Osv osv.
 

Motivasjonen til å søke endrer seg dag til dag. Time til time. 
JA jeg vil jobbe. Vil komme meg ut av huset. Vil imponere med å skaffe meg drømmejobben.
Men så er det tankene da: Jeg leser beskrivelse etter beskrivelse, og føler jeg ikke kan noe av det de spør etter. 
Prestasjonsangst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdagen er snart over. 
Akkurat nå sitter jeg og hører/ ser på "Venninna Di" på Youtube. (Av Makeup Malin). Digger den dama!
"Belønner" meg med at jeg akkurat har sendt en søknad, ehe... Har en liste på 8 steder jeg vil søke, og har brukt hele dagen på å klare å skrive 1 - EN - søknad... (Ja, har jo forresten brukt tid på å lese og skrive i denne her tråden: "Tråden for oss som sliter med prokrastinering" LOL...

Andre høydepunkter fra onsdagen min er:
- Gått med pysjamas nesten hele dagen.
- Lufta hunderampen min, som fikk løpe fritt med en annen (hunde)kompis av han.
- Spist oppvarmet restemat fra i går (kjøttkaker, poteter og saus).
Det var faktisk ok. Og jeg HATER oppvarmet restemat med saus..
- Gått på tur med hund og mann. Deilig å gå ute i det fine været vi har her på østlandet nå:)
- Lest blogger. Sett mye youtube. Sett "Kim and Kourney take New York", er så innmari hekta på KUWTK. Det har blitt en guilty pleasure.. Hver gang jeg tror jeg har stua for meg selv og ser på det, og mannen rusler inn, ler han av meg:p 

Begynte med appen "LifeSum" i går. Og det hjelper faktisk å veie maten før jeg stapper den i meg. PLUSS at vi ikke har noe godterier i hus da;-)

Nå skal jeg se ferdig "Venninna di", forhåpentligvis søke litt til, ta en dusj og legge meg tidligere enn vanlig:)

 

Endret av tilriltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene av forrige uke var ikke så spennende. Mye av dagene går i å tenke på alt jeg skal gjøre, for å så utsette det med "skal bare...først".
Og så går det mange timer på å rydde, vaske opp, sortere osv osv, siden jeg ikke klarer å faktisk gjøre noe fornuftig før huset er helt tipp topp... 
Men fikk søkt en jobb f.eks. Og bestilte linser på nett for første gang.

(De kom i posten idag, tipp-topp-tommel-opp!) 
 

En dag møtte jeg en venninne, og reiste innom gamlejobben. Veldig koselig å hilse på folka der igjen. Hadde endel angst og dårlige forventninger i forveien (spesielt de siste hundrede meterne før døra),men det gikk veldig bra. *Klapp på skuldra*. Var der faktisk i mange timer. 
Handlet inn til fredagskos på vei hjem, og spiste feit, meksikansk mat på kvelden *mmm*. (Enchiladas)

Lørdagen hadde vi fest i huset, så holdt på endel timer å fikse, rydde, vaske. 
Mannen var veldig flink å hjelpe til, vi samarbeider egentlig veldig godt:)
Kvelden kom, og huset ble fylt med folk, og hadde det veldig gøy! Jeg friker jo til stadighet ut når vi skal på fest der jeg ikke kjenner alle sammen (og det kom endel "nye" folk hit også), men det gikk mye bedre nå. Nå var jo jeg på mitt "territorium", kunne avlede megselv med hund, rydde vekk flasker, trekke meg tilbake på mitt rom med hunden osv osv. 
Så det er jeg veldig glad for:)

Søndagen var en ren ligge-i-sofaen dag. To filmer, litt tv-switching, Game of Thrones, restemat, brus og godis. ^^

- - - 

Mandagene er alltid litt treige. Jeg sover alltid lenger enn jeg burde (idag til ca 11). Og bruker mye tid på å "komme igang". 
Jeg burde snu dette snart, og lage klare planer. Jeg har jo lagt planer med en venninne å møtes ute et sted og "jobbe" sammen... Kanskje vi burde legge det til mandager?

Grunnen til at jeg sover lenger, er jo ofte at jeg har ranglet mer i helgene. Og denne helgen var verre enn de fleste. Lørdagsnatten, sovnet jeg vel ca 04.30. Og sov helt jævlig dårlig. Med massevis av mareritt om død, massakre, drap og forsøk på selvmord (!). Natt til idag slet jeg med å sove litt pga frykt for nye mareritt. Når jeg først begynner å få mareritt, har jeg de gjerne i en periode på ca en uke om gangen. Var litt inatt også, men ikke så ille. Det verste er frykten og angsten for å legge meg og drømme.... :-(

Nå har jeg akkurat sjekket kjøkkenet for mat, og funnet ut at jeg slipper å reise på butikken før mannen kommer hjem *yes!*. Så nå skal jeg ut med hunderampen en tur:)

Endret av tilriltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sovnet jeg ca 03.00.
I dag stod jeg opp ca 06.45 sammen med mannen... Det var tungt. :riste:
(Men så juksa jeg litt og sovna på sofaen i ca en time mens gårsdagens Kardashians var på tv'en).;-p

Møtte en venninne på en kafe, der vi slo oss sammen: 
Jeg søkte jobber og hun studerte. En liten stund iallefall. Det ble jo endel prat, og te og forsøk på å løse verdensproblemer også. En liten lunsj etterpå møtte jeg mannen i sentrum, og var innom Stoff og Stil for første gang. Wow! Jeg vil lære meg å sy! Først må jeg jo kjøpe meg nye synåler. Har knekt alle jeg har.. Kanskje det er et tegn :tunge1:

Hjemme har vi sett tv. Spist mat, drukket øl, og sett mere tv. 
Nå tenkte jeg å vurdere:
a) Gå en lengre tur med hunden.
b) Reise på treningsstudio.
c) Søke flere jobber.

Har ikke tid til alt før jeg må legge meg igjen. Må jo prøve å snu denne døgnrytmen når jeg først har sjangsen... 
Aller først har jeg lovet mannen å laste ned WoW (Ja... World of Warcraft). Here I come... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...