Gå til innhold

Jeg tenker på 2011 og 2012 hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er veldig opphengt i fortiden, og simpelthen elsker å drømme meg bort i nostalgiens verden. Enten det er positive minner eller negative.

Fremtiden opptar meg svært lite, da jeg alltid føler at de beste dagene i livet er over. Men det skal sies; slik tenkte jeg før 2011 og 2012 også..

Uansett tenker jeg på disse årene akkurat nå. De føles så vanvittig nært i tid enda, men det er 4 og 5 år siden! Tida går så fort, og det er deprimerende!

I 2011 var det noen sosiale ting innen jobben som gjorde at jeg var lykkelig. Jeg kan si så mye at de menneskene det gjaldt er dobbelt så gamle idag som den gang. De satt seg fast i hjertet mitt, for alltid.

I 2012 var det en kjæreste som gjorde utslaget. Dessverre ble jeg dumpa, og siste halvdel av 2012 var et tilsvarende mareritt som det var lykke i første halvdel.

Har dere noen tider dere savner og tenker mye på? Og er det noen av dere som nesten lar det styre hverdagen, altså at man tenker på det så mye at man nesten ikke gjør annet..

Anonymkode: 8c18f...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er du selv som bestemmer om du skal bygge nye positive minner eller bli sittende i en boble og føle at livet er over. Ting kommer ikke rekende på en fjøl, ofte må man virkelig jobbe for å oppleve lykke.

Hvis det plager det å føle at livet er over: Kom deg ut av bobla og gjør noe for å skape nye minner, og/eller gå til psykolog slik at du får snakket deg skikkelig ferdig med 2011 og 2012. De gode minnene forsvinner ikke selv om du greier å fokusere mer på nåtiden og framtiden :)

Anonymkode: 9af76...40f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er du selv som bestemmer om du skal bygge nye positive minner eller bli sittende i en boble og føle at livet er over. Ting kommer ikke rekende på en fjøl, ofte må man virkelig jobbe for å oppleve lykke.

Hvis det plager det å føle at livet er over: Kom deg ut av bobla og gjør noe for å skape nye minner, og/eller gå til psykolog slik at du får snakket deg skikkelig ferdig med 2011 og 2012. De gode minnene forsvinner ikke selv om du greier å fokusere mer på nåtiden og framtiden :)

Det er ikke så lett å skape gode minner selv. De gode minnene jeg har er det i langt større grad ytre faktorer som har sørget for. Var f.eks ikke jeg som sjekket opp det som ble kjæresten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis bare jeg som er nostalgisk:P

Nei, jeg er kliss lik. Jeg lever i 2009, 2010 og 2014 og bruker myye tid på denne tiden i hodet mitt. 

Anonymkode: 9eb8f...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker på fortiden min av og til, og den inneholder positive og negative ting. Jeg prøver uansett å fokusere mest på nåtiden og å gjøre den så bra som overhodet mulig sånn at det kanskje er den jeg mimrer tilbake til i fremtiden. Fremtiden tenker jeg ikke så mye på, ingen vet hva som skjer imorgen. Men selvfølgelig: En slags overordnet plan og visse vurderinger må jo gjøres.

Anonymkode: aeb43...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Juanita

Er det ikke lov å sitere ting? Rart.

Du ska itte trø i graset, liksom? Eller  nei?

Endret av Juanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 28.4.2016 at 2.10, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er kliss lik. Jeg lever i 2009, 2010 og 2014 og bruker myye tid på denne tiden i hodet mitt. 

Anonymkode: 9eb8f...230

Godt å høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg gjør ikke det. Har ikke skjedd så mye positive hendelser at jeg har lyst å gjenoppleve det. Det virker også ganske trist å være opphengt i fortiden. Som om livet er forbi, på en måte.

Anonymkode: 16201...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 27.4.2016 at 22.51, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så lett å skape gode minner selv. De gode minnene jeg har er det i langt større grad ytre faktorer som har sørget for. Var f.eks ikke jeg som sjekket opp det som ble kjæresten min.

Ok. Men hvis du bare sitter med hendene i fanget og venter på at det skal skje igjen, så kan det hende du blir sittende og vente lenge.  Du får det til å høres ut som om du ikke er herre over eget liv :) Men du tok da også noen aktive valg (håper jeg) da du valgte å bli kjæreste for eksempel? 

Og selv om du kanskje ikke var den aktive part i det som ble de sterkeste og beste minnene dine den gang, så betyr jo ikke det at det bare er på den måten det kan skje positive ting i fremtiden. Stå opp for deg selv og din egen fremtid, jente! :)

PS: Det høres kanskje ut som om jeg tar lett på det, men jeg gjør virkelig ikke det. Jeg har bare lært etter en forferdelig barndom og et begivenhetsløst 20-tall (altså da jeg var i 20-årene) at jeg må gjøre noe selv hvis jeg vil ha det bra og skape gode minner å se tilbake på :) 

Håper du greier å se at du fortjener at du selv tar tak i livet og jobber for å få det du ønsker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg skulle ønske jeg kunne oppleve 2007 eller 2015 på nytt. Begge fantastiske år, som jeg ofte tenker tilbake på, selv om jeg kanskje ikke skjønte der og da hvor fantastisk livet var. Hindsight 20/20 osv.

Håper på et magisk 2016 også. Ser lovende ut så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lik som deg. Skulle gjerne fått sommeren 2010 en gang til. Ellers drømmer jeg meg tilbake til 2012 og 2013. Akk!

Er også redd mine beste år er bak meg, eller at jeg ikke er like god på å skape fantastiske minner som jeg var den gang. Men med hele livet foran meg er det urealistisk at jeg ikke vil oppleve like gode minner i fremtiden. Det er skummelt. Jeg spurte læreren min en gang, når hun følte hun peaket i livet. Hun sa at livet aldri ble så bra som den gangen hun var 17år, faktisk. Det var trist å høre, selv om hun er en oppegående livsglad, ungdommelig lærer. Likevel har hun aldri hatt det bedre enn for 15 år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 30.4.2016 at 23.02, Vackra skrev:

Jeg er lik som deg. Skulle gjerne fått sommeren 2010 en gang til. Ellers drømmer jeg meg tilbake til 2012 og 2013. Akk!

Er også redd mine beste år er bak meg, eller at jeg ikke er like god på å skape fantastiske minner som jeg var den gang. Men med hele livet foran meg er det urealistisk at jeg ikke vil oppleve like gode minner i fremtiden. Det er skummelt. Jeg spurte læreren min en gang, når hun følte hun peaket i livet. Hun sa at livet aldri ble så bra som den gangen hun var 17år, faktisk. Det var trist å høre, selv om hun er en oppegående livsglad, ungdommelig lærer. Likevel har hun aldri hatt det bedre enn for 15 år siden..

Ja, det var litt deprimerende. Jeg tror fremdeles på at gode tider kan komme, men for meg føles det at de aller beste tidene er forbi. Jeg er også overbevist om at jeg har levd rundt 2/3 av livet..

Barndommen skiller seg klart ut som den beste tiden, selv om det jeg savner akkurat nå er 2011 og 2012, da jeg var 25/26 år.

13, 14, 15 og 16 har vært kleine år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...