AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #21 Skrevet 26. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det virker som om mange ignorerer dette eller utelater det fra regnestykket. Med dette i mente er kanskje ikke nordmenn så kriminelle likevel i forhold til innvandrere/asylsøkere som jo er i mindretall.. Anonymkode: 70b6a...f46 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, hva med det? Skal de med i regnestykket som omhandler kriminalitet her hjemme? Anonymkode: 70b6a...f46 1 time siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte er dette idiotisk? Det er klart at man må se på hvor mange nordmenn det er i forhold til innvandrere. Egentlig så burde andelen overgrep utført av ikke-vestlige innvandrer vært ganske liten. Ingen som har påstått at nordmenn aldri gjør noe galt. Det er ikke mange terrorister i verden. Det har du helt rett i, men det er ikke terrorisme som diskuteres. Dette med terrorisme og IS er også blåst ganske kraftig opp av media. Det er veldig liten sannsynlighet for å bli drept av terrorister. Anonymkode: 16a27...b26 "Det var på tide å skape skrekk i lille Norge […]. [H]ensikten […] var å drepe flest mulig […].” Sitatet dreier seg ikke om 22. juli, men om en bombe som ble kastet mot Blitz-huset i Oslo i 1994. Kilden er nynazisten Johnny Olsen (som seinere trakk sin tilståelse, men den var nok sann). ”Ladningen var titalls større enn det spesialister beregnet som dødelig […]. [Det] skulle […] avfyres to eller tre skudd for å få Blitzerne til vinduene idet ladningen gikk av.” Bomben ”gjorde store materielle skader men skadet ingen.” 22. juli er altså ikke første gang høyreekstremister har forsøkt å drepe mange venstreorienterte i Norge. Nedenfor står en liste med 33 angrep i Norge siden 1977: *** I minst 18 av angrepene var gjerningsmennene høyreekstremister e.l. I de resterende 15 tilfellene var gjerningsmennene antakelig rasistisk motiverte (og kan ha vært høyreekstremister). *** Alle de 33 tilfellene er angrep på venstreorienterte (10 tilfeller ) eller mørkhudede (23 tilfeller). (Hadelandsdrapene i 1981 er ikke tatt med, da de to drepte neppe var venstreorienterte eller innvandrere.) *** For alle de 33 tilfellene gjelder at - enten er noen blitt drept (5 tilfeller – i de 4 tilfellene før 22. juli var det til sammen 5 drepte, alle mørkhudede), - eller så antar jeg (vel å merke ut fra til tider lite informasjon) at angrepet har vært livsfarlig, dvs. at noen lett kunne ha blitt drept (28 tilfeller). *** De 33 tilfellene er: – 9 ildspåsettelser (Branner i asylmottak er ikke nevnt: ”[D]e siste tre årene [ca. 2007-2009, er det] meldt om brann eller branntilløp på halvparten av asylmottakene i Norge. [...] Matlaging oppgis som årsak til fire av ti meldte branner på asylmottakene . Like mange av brannene er påtent av beboerne selv” (TV2).) – 10 bomber/sprengladninger (ekskl. 22. juli) – 6 knivepisoder – 7 skyteepisoder (inkl. 22. juli) – 1 annen episode (Arve Beheim Karlsen-saken i 1999) (At innvandreren Eugene Obiora i 2006 ble drept av (bl.a.) en politimann som tidligere hadde opptrådt antakelig rasistisk iSophia Baidoo-saken, er ikke tatt med her, bl.a. fordi politimennene ble ansett å være uten straffeansvar.) *** Ingen tilfeller i for eksempel perioden 2002-2007 kan skyldes at jeg ikke har funnet tilfellene. Hvis det ikke var noen tilfeller i denne perioden, kan en årsak være reaksjonene etter drapet på Benjamin Hermansen i 2001. *** Litt om annen vold: - ”Fra 1987 til 2000 er det registrert mer enn tusen trusler og angrep med rasistiske motiver […] mot innvandrere og antirasister” (Klassekampen 31/1-01). - ”I Sverige er 20 mennesker drept av høyreekstremister de siste tyve årene [dvs. ca. 1976-1995]” (Antirasistisk senter 1995). OM VOLD FRA VENSTREORIENTERTE OG INNVANDRERE Jeg kjenner ikke til noen eksempler på vold fra venstreorienterte i Norge, bortsett fra at blitzere har skadet (og blitt skadet av) politifolk og antakelig også høyreekstreme i gateslag. Folk med innvandrerbakgrunn begikk 60 av de 226 drapene i Norge i 2000-2005. I 19 av de 60 tilfellene var ofrene etniske nordmenn. KORT SAGT 22. juli er et ekstremt eksempel på et klart mønster: * Ytterste høyre har mange ganger drept eller gjennomført livsfarlige angrep (og selvfølgelig trusler, trakassering og annen vold) mot venstreorienterte eller mørkhudede. I 1994 prøvde de som nevnt å ”drepe flest mulig blitzere”. * Mht. ytterste venstre har jeg bare funnet vold (antakelig stort sett steinkasting o.l.) mot politiet og høyreekstremister i gateslag. * I hvilken grad rasemotsetninger har bidratt til mørkhudedes drap på og vold mot etniske nordmenn (og andre etniske nordmenns drap på og vold mot mørkhudede), har jeg ikke funnet noe om. DE 33 ANGREPENE Her er de 33 angrepene siden 1977 (*** markerer angrep mot venstreorienterte, ooo mot mørkhudede) (kildene finnes enten ved å klikke på årstallet eller i parentes): 1 *** 1977: Oktober bokhandel i Tromsø ble sprengt av høyreekstremister. Bare tilfeldigheter gjorde at liv ikke gitt tapt. 2 *** 1979: Nynazisten Petter Kristian Kyvik kastet en bombe mot Faglig 1. mai Fronts 1. mai-tog i Oslo. En mann ble alvorlig skadet (Bergens Tidende 25/7-11). 3 ooo 1985: Ahmaddyya-muslimenes Nor-moské på Frogner i Oslo ble sprengt med dynamitt av det høyreekstreme Nasjonalt Folkeparti. En kvinne på 38 år fikk sjokk- og røykskader. 4 ooo 1985: Ildspåsettelse av lokalene til Stiftelsen Islamsk Senter i Oslo 5 ooo 1987: Tre ildspåsettelser i en flyktningebolig på Jeløya ved Moss i løpet av desember 6 ooo 1988: En sprengladning detonerte i en innvandrerbutikk i Brumunddal. 7 ooo 1988: Den samme innvandrerbutikken i Brumunddal ble fullstendig ødelagt etter at en brannbombe ble kastet inn gjennom vinduet mens eieren lå og sov i kjelleren. 8 ooo 1988: En flyktningebolig i Steinkjer ble totalskadet av en påsatt brann. Flyktningene som bodde i boligen, hadde tidligere bodd i en campinghytte, som også brant ned. 9 ooo 1988: Påsatt brann i en innvandrerbutikk i Oppegård. Det var malt hakekors på gulvet. 10 *** 1989: Høyreekstremister kastet brannbomber inn på Blitz-huset under en konsert. Store brannskader. 11 ooo 1989: Bombe eksploderte utenfor et asylmottak på Eidsvoll. Ingen ble skadet (Aftenposten Morgen 20/9-95). 12 ooo 1989: Politiet kuttet lunten like før en halvannen kilo stor dynamittbombe eksploderte i en innvandrerbutikk i Oslo (Aftenposten Morgen 20/9-95). 13 ooo 1989: Påsatt brann i en flyktningebolig i Kristiansand. 14 ooo 1989: To norskpakistanere ble knivstukket og drept i Oslo. Drapene ble ansett å være rasistisk motivert. 15 ooo 1990: Påsatt brann i flyktningbolig i Kristiansand (15. juni). 16 ooo 1990: Påsatt brann i flyktningbolig i Kristiansand (8. september). 17 *** 1994: En kraftig bombe sprengtes utenfor Blitz-huset. 18 *** 1995: En blitzer ble angrepet med øks og så skytevåpen av nynazister i Oslo (Aftenposten Aften 9/11-95). 19 *** 1995: En bombe ble kastet mot Blitz-huset. Nynazisten Johnny Olsen har seinere tilstått både dette og 1994-bomben (og deretter trukket tilståelsen). 20 *** 1995: To antirasister i Hønefoss ble beskutt med en skarpladd pistol av tre lokale høyreekstremister (Klassekampen 31/1-01). 21 ooo 1995: Zorn 88 hevdet de sto bak en ildspåsettelse på en Kina-restaurant i Sandnes (Klassekampen 31/1-01). 22 ooo 1996: Branntilløp i veggen hos en kurdisk flyktningefamilie i Stokke klokken fire om morgenen, etter trakassering i to år. Faren oppdaget dette fordi han satt oppe og så på OL. Fem tenåringsgutter med høyreekstreme synspunkter ble siktet for mordbrann. 23 *** 1996: Nynazisten Johnny Olsen skjøt mot antirasistiske demonstranter (Klassekampen 31/1-01). 24 *** 1998: Nynazisten Daniel De Linde skjøt fem skudd mot en folkemengde utenfor puben Elm Street i Oslo i forbindelse med gateslag mellom nynazister og blitzere. Ett skudd traff en kvinne. 25 ooo 1998: En marokkansk mann blir knivstukket av nynazister i Oslo (Klassekampen 31/1-01). 26 ooo 1999: Den indiskfødte og adopterte Arve Beheim Karlsen blir funnet druknet i Sogndalselva etter å ha blitt jaget over en gangbro. To personer hadde ropt «drep negeren» mens de jaget Beheim Karlsen langs elva, men ble kun dømt for vold og trusler. 27 ooo 2000: Seks personer knyttet til det nynazistiske miljøet knivstakk en norskafrikaner i Oslo. 28 ooo 2000: To afrikanere ble knivstukket i Stavanger. Flere nynazister ble siktet (Klassekampen 31/1-01). 29 ooo 2000: I Kristiansand mishandlet fire nynazister en 19-årig etiopier bl.a. vha. kniv slik at han ble innlagt på sykehus med alvorlige hodeskader og ikke kom til bevissthet før nærmere ett døgn seinere. 30 ooo 2001: Personer fra den nynazistiske grupperingen Boot Boys drepte Benjamin Hermansen med kniv. 31 ooo 2008: En innvandrer fra Somalia ble skutt og drept i Trondheim av en 25-åring som gjentatte ganger hadde kommet med rasistiske uttalelser på flere nettsteder. 32 ooo 2008: En advokat skadet en 16-åring hardt ved å skyte flere skudd mot Hvalstad asylmottak i Asker. Advokaten innrømmet å ha blitt påvirket av bl.a. et leserinnlegg om asylmottaket. 33 *** 2011: 22. juli 22. JULI En hilsen til de drepte, sårede og pårørende 22. juli – ”Klara stjärnor” med Jan Johansson Tatt fra: http://johanhelge.vgb.no/2011/08/13/oversikt-over-drap-eller-livsfarlige-angrep-fra-høyreekstremerasister-mot-venstreorientertemørkhudede-i-norge-siden-1977/ Anonymkode: 769f2...13c
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #22 Skrevet 27. april 2016 Sidene blir snakket om pedofili i forbindelse med etnisitet her så får jeg nevne at pedofili er en legning på samme måte som heterofile eller homofile. Om et samfunn ser på pedofile som straffbart er kulturelt. I Norge er det heldigvis straffbart imens det i enkelte andre land er lovlig, noe som barnebruder er et eksempel på. Jeg synes også det er greit at etnisitet kommer fram i nyhetene, spesielt nå når vi har fått så mange innvandrere, jeg vil gjerne vite hvem som står for hvilken kriminalitet i vårt samfunn. Innvandrerene tjener også på det vis det er de etnisk norske som begår kriminaliteten da. Anonymkode: b49d7...6fe 2
Druid Skrevet 27. april 2016 #23 Skrevet 27. april 2016 Barnebruder er normalt sett ikke noen tegn på pedofili, og skikken har i utgangspunktet ikke noe med samliv og sex å gjøre. Førpubertal sex blir sett ned på i områder der man har barnebruder også, ikke primært av hensyn til kvinnen, men potensiell skade det kan påvirke reproduksjonen hennes(hvilket er kvinners primære funksjon) Ekteskapet har helt til middelalderen primært vært en prosess for å bygge familiære relasjoner, det er først i moderne tid med fungerende velferdssystemer og statsdannelser at det har blitt ett symbol på individuell kjærlighet. Landene som fortsatt har barnebruder er typisk land som ikke har kommet så langt i utvikling. Dette er ett problem. Så lenge folk som motarbeider barnebruder tror dette primært handler om gamle griser som utnytter jenter, ( hvilket rent faktuelt sett stemmer, bare ikke som bevegrunn), så vil ikke jenters livsmuligheter bedre seg. Endrer vi ikke samfunnet og konteksten rundt, er alternativet til barnebruder enten å bli satt ut i skogen, (solgt som arbeidskraft, allerede ulovlig og rettsforfølges relativt effektivt, så derfor ikke alternativ) eller solgt til prostitusjon. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #24 Skrevet 27. april 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: To saker vedrørende vold mot kvinner, den ene omhandler voldtekt, den andre et drap. I en av sakene belyses etnisitet, i den andre ikke. http://www.dagbladet.no/2016/04/25/nyheter/innenriks/voldtekt/ran/43993012/ http://www.dagbladet.no/2016/04/25/nyheter/drap/os/avhor/43992639/ Mannen som drepte kona er etnisk norsk, dette vet jeg da jeg har førstehånds informasjon og bor i Os selv. Stusser på hvorfor dette ikke nevnes? Hvis etnisteten er relevant i den øverste saken bør den være like relevant i den andre? Og hva med de barnehageansatte i Bergen? De er også etnisk norske, alle tre. Veldig rart at dette ikke kommer bedre fram, at med engang noen med ikke-vestlig bakgrunn begår en forbrytelse er det religion og kultur som spiller en ekstremt stor rolle, mens skjer det blant oss selv er det "engangstilfelle" og skal ikkr nevnes med etnisitet. Anonymkode: 769f2...13c Kjære TS, det er oftest andre veien rundt. Som regel er det de ikke vestlige som ikke blir nevnt. Til og med SSB vil ikke gi ut statestikk uten betydelig pengebevilgning for kriminalstatestikken i Norge. Alle med et snev peiling vet at muslimer står bak det meste av voldtekter og drap. Betydelig overrepresentasjon av ikke-vestlige innvandrere på krimstatistikken Hver femte innvandrer fra Irak og Somalia tatt for lovbrudd Og det finnes utallige artikkler med statestikk fra tidligere som viser til at muslimer, da gjerne unge menn fra midtøsten er overrepresentert på kriminalstatestikken. Så pass dine egne saker TS, det er en grunn til det meste. Anonymkode: d5024...dfb
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #25 Skrevet 27. april 2016 Ser det er en som drar frem 10 ting helt siden 80 tallet om hva nordmenn står bak. Gratulerer var det alt du fant på 30 år? Vi alle vet hvem som står bak det meste av kriminaliteten. Det er jo nevnt i media! hint: muslimske unge menn Anonymkode: d5024...dfb 1
ops2 Skrevet 27. april 2016 #26 Skrevet 27. april 2016 Jeg har svart i en annen tråd med talløse eksempler på klåing og fotfølging av jenter 10-16 år i Sverige, som tok imot flere asylsøkere enn noen gang. Ingen vil vel påstå at asylsøkere er pedofile, men de går etter de yngste. Et slags instinkt om å deflorere henne før noen andre slipper til? Eller at menn fra midtøsten i gjennomsnitt er lave. De fleste jeg har sett er bare 2-3 cm høyere enn meg, 170 cm. Tør de gi seg på en fullvoksen kvinne som er like stor som de, eller en 12-14 åring som er mye mindre? Jeg har mine tanker.... 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #27 Skrevet 27. april 2016 Den 26.4.2016 at 13.43, smilejenta skrev: Enormt morsomt sagt. Hadde mannen i Os vært fra Afghanistan, hadde det vært et æresdrap. Men siden han er norsk.. ja.. da er det bare... drap.. pytt pytt Men hva synes du om 3 nordmenn som forgriper seg på barnehagebarn? Hvor kommer Islam inn her? På tide å lukke opp øynene, det TS mener (tror jeg), er at det finnes slemme og dårlige og skumle mennesker overalt. Det er i hvert fall det jeg mener, og i hvert fall ikke som deg som drar 2 milliarder mennesker under en og samme kam for så å sette dem i en og samme båt. Offer og rasistkortet kommer fram altfor ofte til at man kan ta det seriøst. Det er ei syting uten like for å kalle en spade for en spade. Rydd opp i eget reir og slutt å kreve all oppmerksomhet som offer, dere er ikke ofre. Dere er heldige. Muslimer er overrepresentert i alle voldstatistikker, dette er folk vi betaler for at de skal ha det sånn noenlunde. Vi har åpnet både grensa og pengesekken og dette er takken? Og da er det vel galt med slike nyheter som dette også? Og med tanke på hvor mange flere nordmenn som bor i Norge, er prosenten skyhøy for barn som må søke sikkerhet fra far. Og dette må vi i tillegg betale for. På tide muslimer tar ansvar for alle utgifter de påfører oss, fra sykehusbesøk på grunn av 'kriger' på mottak til antasting og voldtekter, ran, fengselsopphold, advokatutgifter, utrykning til mottak, erstatning til nordmenn som er utsatt for vold og voldtekter. Det muslimske miljøet har i grunnen ikke tid til all sutring, de må konsentrere seg om å skaffe penger til all unødig bruk av våre midler. http://www.nettavisen.no/nyheter/barn-av-innvandrere-dominerer-pa-krisesentrene/3423218156.html Anonymkode: a6fa2...b4b 1
Gjest smilejenta Skrevet 27. april 2016 #28 Skrevet 27. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sidene blir snakket om pedofili i forbindelse med etnisitet her så får jeg nevne at pedofili er en legning på samme måte som heterofile eller homofile. Om et samfunn ser på pedofile som straffbart er kulturelt. I Norge er det heldigvis straffbart imens det i enkelte andre land er lovlig, noe som barnebruder er et eksempel på. Jeg synes også det er greit at etnisitet kommer fram i nyhetene, spesielt nå når vi har fått så mange innvandrere, jeg vil gjerne vite hvem som står for hvilken kriminalitet i vårt samfunn. Innvandrerene tjener også på det vis det er de etnisk norske som begår kriminaliteten da. Anonymkode: b49d7...6fe Men hovedpoenget med tråden er at det nettopp ikke skjer. Er det en innvandrer så står det flere ganger opplyst, er det etnisk norske står det jo ikke og folk bare antar at det er en innvandrer. Som foreksempel mannen i Os, som drepte sin nylig fraseparerte kone. Folk med et trangsynt øye vil trekke raske konklusjoner om at dette sikkert dreier seg om et æresdrap av våre nye landsmenn, men i realiteten så står det ingenting om det faktisk er en nordmann som har drept sin kone. Så innvandrere tjener ingenting på det, tvert i mot tar mans kade av det når man kun nevner innvandrere og utelater å nevne etnisitet på saker som omhandler etnisk norske nordmenn (som for eksempel de siste 4 sakene i media, mannen i Os og de tre pedofile barnehage overgriperne.
jabx Skrevet 27. april 2016 #29 Skrevet 27. april 2016 Den 26.4.2016 at 13.39, AnonymBruker skrev: Hvis det er en innvandrer som har begått en kriminalitet, så nevner de religion og at han er utenlandsk. Nei, dette blir ofte skjult.
Gjest smilejenta Skrevet 27. april 2016 #30 Skrevet 27. april 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Offer og rasistkortet kommer fram altfor ofte til at man kan ta det seriøst. Det er ei syting uten like for å kalle en spade for en spade. Rydd opp i eget reir og slutt å kreve all oppmerksomhet som offer, dere er ikke ofre. Dere er heldige. Muslimer er overrepresentert i alle voldstatistikker, dette er folk vi betaler for at de skal ha det sånn noenlunde. Vi har åpnet både grensa og pengesekken og dette er takken? Og da er det vel galt med slike nyheter som dette også? Og med tanke på hvor mange flere nordmenn som bor i Norge, er prosenten skyhøy for barn som må søke sikkerhet fra far. Og dette må vi i tillegg betale for. På tide muslimer tar ansvar for alle utgifter de påfører oss, fra sykehusbesøk på grunn av 'kriger' på mottak til antasting og voldtekter, ran, fengselsopphold, advokatutgifter, utrykning til mottak, erstatning til nordmenn som er utsatt for vold og voldtekter. Det muslimske miljøet har i grunnen ikke tid til all sutring, de må konsentrere seg om å skaffe penger til all unødig bruk av våre midler. http://www.nettavisen.no/nyheter/barn-av-innvandrere-dominerer-pa-krisesentrene/3423218156.html Anonymkode: a6fa2...b4b Og feie alt under "dere spiller offerkortet" er nesten like tragisk som.... Har ikke spilt noe offerkort jeg, sier bare at media forer sånne som deg når dere leser nyhetsaker. Står det at det er innvandrer i en sak kopierer dere nettsiden og lagrer det i en mappe, står det ingenting så glemmer dere det dagen etter og tenker ikke noe særlig over det. Og kjære deg, jeg tipper min muslimske familie har bidratt mer til samfunnet enn deg og din familie. Her er vi en stor gjeng med alt fra leger og kjøpmenn. Mine 3 søsken er kjøpmenn som omsetter for 100 til 150 millioner HVER. Jeg selv studerer fulltid samtidig som jeg jobber fulltid, verken penger fra nav eller lånekassen? tvertimot, jeg får tilbake på skatten for 7. år på rad i en alder av 22(23). Så gå å ta deg en pølse og sett den ned.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #31 Skrevet 27. april 2016 14 minutter siden, smilejenta skrev: Er det en innvandrer så står det flere ganger opplyst, er det etnisk norske står det jo ikke og folk bare antar at det er en innvandrer. Dette er jo ikke sant. Mange saker hvor det ikke er opplyst at omhandler innvandrere. Mitt inntrykk er at media ofte ikke nevner etnisitet i det hele tatt. Media har naturlig nok vært litt mer spesifikke i det siste pga det høye antallet asylsøkere, men "asylsøker" er ikke en etnisitet. Anonymkode: 16a27...b26
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå