Gå til innhold

Tiltak for å bli gravid! Stillinger, ikke reise seg opp etter sex, vitaminer, mat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tips? :) Hva øker sjansen for å bli gravid under og etter samleie hvor han kommer?  Hva kan jeg gjøre av kostholdsrutiner som gjør kroppen mer egnet, sterk og mottakelig for en vellykket befruktning og bæring?  

Jeg mistet to ganger men vi vil så gjerne ha barn, har prøvd 5 mnd nå etter SA men ingenting skjer. 

Anonymkode: c3409...efe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre utenom å ha sex. Nyt livet og mannen din så ordner det seg som regel.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror kona ble gravid etter sex/utløsning når jeg tok henne bakfra/doggy.

Usikker på første, 95% sikker på nr 2&3.

Om hun gjorde noe i tillegg vet jeg ikke. Men tviler på om postmannen var involvert :)

Anonymkode: 2112a...a34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå med bena opp en liten stund etter samleie.Aner ikke om det hjalp, men det hjalp psykisk iallefall:) Ble fort gravid alle tre gangene..

ellers er det temping og eggløsningstester som er mine mer "håndfaste" tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Temping og bena opp som nevnt her. Funka her :)

Anonymkode: 1c042...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Temping og bena opp som nevnt her. Funka her :)

Anonymkode: 1c042...8ed

Hvor lenge ligger dere med bena opp? :) Må føttene også opp i være eller holder det med knærne opp og fotbladene fortsatt på madrassen? 

Anonymkode: c3409...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry meg, men beina opp har da ingen dokumentert effekt. Ha sex, vit når du har eggløsning og slapp av :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå også med bena/rumpa litt opp :) La en pute under som støtte og lå med rumpa opp i 20-30 minutter og slappet av :) Vet virkelig ikke om det gav noen effekt, men jeg ble fort gravid :)

Ellers er mitt klassiske råd å ikke stresse for mye med prøvinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke sånne ting har noe å si. Det eneste jeg vet er at overvektige oftere sliter mer enn normaltvektige, men jeg vet ikek om det er tilfellet for deg. Jeg ville heller tatt meg en tur til gynekolog for å bli utredet. Kan være mange grunner til at dere sliter som en gynekolog kan fange opp.

Anonymkode: 22aa6...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du skulle miste en gang til (krysser fingrene for at det ikke skjer) så har du krav på utredning for habituell abort. Bare så du er klar over det. Ikke alle fastleger er flinke til å informere om det.

Ellers så er det ingen ting bortsett fra sex ;) som er dokumentert å virke for å blir gravid av type ha bena opp, spise vitaminer, div stillinger osv. 

Anonymkode: 7c7f9...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nyt sex, ikke tenk på at det skal bli barn av det :)

Bare ha sex og utforske nye stillinger osv. 

Anonymkode: 36c3b...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At du ikke stresser. Det påvirker kroppen negativt.

Anonymkode: d5920...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem måneder prøving er ikke så mye. Over 80% blir gravide innen ett år så jeg ville bare prøvd å slappe av og ikke tenke på stillinger og annet som sannsynligvis ikke hjelper uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Befruktningshelgen lå jeg med rumpa opp i kanskje fem minutter før jeg gikk på do (tålmodig sa du :fnise: ) I tillegg tror jeg at jeg kom etter han. De sier at sammentrekningene kan hjelpe å få sæden opp. I utgangspunktet kan man bli gravid uansett så tror ikke du skal stresse for mye med det altså :) 

Anonymkode: 46838...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Å ikke reise seg opp MÅ jo være et godt tips. Hvis jeg går på do rett etter sex, renner det meste ut av meg. 

Nå i prøvingen, har jeg undertøy klart i senga og legger meg rett for å sove. Neste dag renner minimalt ut av meg.

Anonymkode: 90ac6...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke reise seg opp MÅ jo være et godt tips. Hvis jeg går på do rett etter sex, renner det meste ut av meg. 

Nå i prøvingen, har jeg undertøy klart i senga og legger meg rett for å sove. Neste dag renner minimalt ut av meg.

Anonymkode: 90ac6...758

Det er jo bare tull. Det meste av mannens utløsning er ikke sæd, sæden er bare en veldig liten del av det og det er bare noen få sædceller som kommer seg fram til egget uansett. Det aller meste vil renne ut uansett og hvorvidt man står opp og går på do eller ikke har ingenting å si. De kan svømme, det er det de er designet for å gjøre. 

Anonymkode: 35812...936

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap, man har langt høyere sannsynlighet for å bli gravid dersom man er utro enn når man er i et fast forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Utroskap, man har langt høyere sannsynlighet for å bli gravid dersom man er utro enn når man er i et fast forhold.

:fnise:

Anonymkode: 38ff0...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...