John_Felipe Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Haaai! Jeg elsker pasta og spiser det 2-4 ganger i uken. Det tar kun 12-20 min, få ingidienser og er kjempe godt! Hva er deres favoritter? Her er noen av mine Pasta med Buffalo Mozzarella og tomater Ekte Pasta Carbonara Kremert sopp pasta Pasta med tunfisk,tomater og mandler Pasta med soltørkede tomat pesto 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Den øverste så veldig god ut Jeg har ikke noen favorittretter, da jeg lager pastaretter ut i fra hva jeg har tilgjengelig og tenker høres godt ut. Er likevel noen ingredienser jeg liker spesielt godt med pasta, som parmesan, mozzarella, blåmugg ost, kremost (ikke typer ost alle på en gang, selvsagt), ferske tomater, soltørka tomater, basilikum, chili, oliven og pinjekjerner. Jeg behøver ikke noe kjøtt eller fisk til en god pastarett, men det gjør seg av og til med litt sprøstekt bacon. Anonymkode: d217e...46a 2
Gjest Mattis Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Jeg spiser ikke så mye pasta egentlig, her går det mest i vanlig spaghetti og kjøttdeig eller "one pot pasta" som er veldig enkel og god kosemat.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 Pasta kan jo kombineres med det meste, carbonara er kanskje den beste pastaretten jeg vet om, men pasta med kun hvitløk, parmesan og smør kan også smake himmelsk. Anonymkode: 24c26...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 Pasta med krepsehaler, parmesan, kylling, vårløk, fløte og soya. Nydelig (og raskt). http://www.matprat.no/oppskrifter/rask/pasta-med-kylling-og-krepsehaler/ Anonymkode: fc413...ad3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 - Brokkoli, chili, hvitløk, ansjos, pinjekjerner, parmesan. - Ferske reker, chili, hvitløk, fennikel, friske tomater, sitron, persille. - Puttanesca, evt bygget ut med grillede aubergineskiver eller bladspinat. Anonymkode: b0abc...875 2
Librarian Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 Er også utrolig glad i pasta carbonara. God, gammeldags lasagne er også en favoritt. Noe av det beste jeg har smakt, men aldri laget selv, er spaghetti med aspargessaus, som jeg spiste på en italiensk restaurant i London. Den var så god at da jeg dro på London-besøk to år etterpå så brukte jeg evigheter på å finne den samme restauranten for å spise akkurat samme retten. Den var heldigvis fremdeles himmelsk!
Pawn Hearts Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Penne med artisjokker, soltørka tomater, chili- og hvitløksolje, pinjekjerner og basilikum.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #10 Skrevet 25. april 2016 1 time siden, Librarian skrev: Er også utrolig glad i pasta carbonara. God, gammeldags lasagne er også en favoritt. Noe av det beste jeg har smakt, men aldri laget selv, er spaghetti med aspargessaus, som jeg spiste på en italiensk restaurant i London. Den var så god at da jeg dro på London-besøk to år etterpå så brukte jeg evigheter på å finne den samme restauranten for å spise akkurat samme retten. Den var heldigvis fremdeles himmelsk! Min beste Italienske opplevelse var i London flyplassen hos Jamie Italian. Vi bestilte litt av vært og alt var så utrolig godt! Pasta prawn linguine, den fantastiske Porchetta, Italian Nachos og 3 forskjellige Bruchetta! NAAAM! Etter den opplevelsen har jeg alltid spist hos Jamie Italian på flyplassen i London hver gang jeg har vært der. Min 1. og siste måltid i London hver gang Har ei søster som bor der så har vært et par turer dit på besøk Anbefales for alle som er glad i Pasta! Anonymkode: 537d2...223
sofie777 Skrevet 25. april 2016 #11 Skrevet 25. april 2016 Min favoritt er tortellini med bare ferdigrevet mozzarella og pepper. Men en annen rett som er nabo til pasta er Gnocchi med salvie. Dessverre selger ingen butikker i umiddelbar nærhet gnocchi, så jeg får ikke spist det så ofte. Liker også kremet laks (både røket og kokt) med pasta og diverse sauser.
Cleopatra. Skrevet 25. april 2016 #13 Skrevet 25. april 2016 (endret) Synes pasta passer til omtrent alt Spiser det både til kylling, karbonadedeig, bacon eller eventuelt alene. Med hjemmelaget fløtesaus/tomatsaus, pesto og ulike krydre. For eksempel krydret kylling, med tagliatelle der jeg tilsetter pesto, steker det kjapt i pannen, steker hvitløk, løk, paprika, purre ved siden av og serverer det med en saus. Endret 25. april 2016 av Fireball
Ella1 Skrevet 25. april 2016 #14 Skrevet 25. april 2016 Vanskelig å forklare, men jeg pleier å lage to noen ganger tre forskjellige pastatyper (man kan bruke bare en pastatype også) med forskjellige sauser som jeg legger ved siden av hverandre i en ildfast form. Rasper parmesan over og legger på et "lokk" av kjevlet pizzadeig over formen. Pensler deigen med smeltet smør, hvitløk og strør over litt flaksalt, stekes i ovnen til pizzadeiglokket er ferdig. Voila, så har man både pasta og deilig hvitløksbrød. Alltid en innertier og metter mange. 1
Fredsmegleren Skrevet 25. april 2016 #15 Skrevet 25. april 2016 http://www.seriouseats.com/recipes/2014/02/pasta-oven-dried-tomato-olive-bread-crumb-recipe.html Elsker den Tar riktignok noe tid, men svært enkel å lage
Den mystiske Skrevet 25. april 2016 #16 Skrevet 25. april 2016 Lett, lasagne er supert! Gjerne gjør den litt sterk!
John_Felipe Skrevet 25. april 2016 Forfatter #17 Skrevet 25. april 2016 17 minutter siden, sofie777 skrev: Min favoritt er tortellini med bare ferdigrevet mozzarella og pepper. Men en annen rett som er nabo til pasta er Gnocchi med salvie. Dessverre selger ingen butikker i umiddelbar nærhet gnocchi, så jeg får ikke spist det så ofte. Liker også kremet laks (både røket og kokt) med pasta og diverse sauser. Elsker Gnocchi! lager det ofte når jeg har potet rester. Deilige myke puter mhmmmm! Du kan alltid lage det siden du ik får kjøpt da! Her er en enkel oppskrift. 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #18 Skrevet 25. april 2016 Er veldig glad i hjemmelaget lasagne og Cannelloni Anonymkode: 537d2...223
#frøken Skrevet 25. april 2016 #19 Skrevet 25. april 2016 Pasta carbonara kan være så mangt, finnes sikkert like mange oppskrifter som det finnes italienske kvinner... Min variant består av sprøstekt bacon, tomater, basilikum som legges i en stor bolle med masse nykvernet pepper og litt olivenolje. Så heller jeg en blanding av parmesan, eggeplommer og litt fløte over sammen med nykokt pasta. Bland sammen til eggeblandingen blir varm av den kokte pastaen.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2016 #20 Skrevet 25. april 2016 Spaghetti med masse smør. Høres stusselig ut, men jeg er ikke så glad i pastaretter (foruten lasagne), så da er dette egentlig helt supert. Anonymkode: edffc...c6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå