Gå til innhold

Gravid??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen våkne sjeler der ute? Ligger i senga og får ikke sove fordi jeg blir plaget av tanken om jeg kanskje kan være gravid. Jeg skal nå forklare hvorfor, men først, tanken med denne tråden er å høre om noen her har hatt lignende opplevelser tidligere. Er fullt klar over at ingen her kan fastslå om jeg er gravid eller ikke, bare så det er sagt.

I mars fikk jeg mensen til vanlig tid fra den 14-20. Etter denne perioden har jeg hatt sex to ganger med to forskjellige personer, han ene den 10 mars og han andre den 14. (regner med det kommer til å komme noen dømmende kommentarer her, men før dette har jeg faktisk gått over 6 måneder uten sex, og han ene er eksen min) Dette har btw resultert i at jeg ikke har kjøpt nytt brett med p-piller. Burde brukt kondom uansett, ja jeg vet. Fylla ass..) Uansett; to uker etter mensen får jeg mensen på nytt (tror ihvertfall dette er mensen?), husker ikke nøyaktig hvor mange dager den varte, men var ihvertfall 3! Nå er altså over en uke siden jeg skulle hatt mensen om man regner ut ifra den første opprinnelige. Fortsatt ingen tegn til den, og jeg har lagt merke til hvor sykt uggen jeg har vært de siste dagene. Sånn veldig liksom. Hva tenker dere?:( og OM jeg skulle være gravid, er det noen sjanse i havet for å kunne vite hvem som er faren? Huff. Hilsen fortvilet jente!

Anonymkode: eb96b...096

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TA EN FUCKINGS TEST.

Anonymkode: 7de58...68b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Nei tenkte å vente 9 mnd og se hva som skjer 😀😀😀😀😀 hva tror du?

Er student og som du kanskje vet er tester dyre. Vil ikke teste med mindre jeg MÅ. Skal selvfølgelig det etterhvert om ikke tante rød dukker opp.

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har ikke tenkt å angripe deg. Utfra opprinnelig mens 14 mars. Det er alt 6 uker siden det. Hvor lang syklus har du?

Anonymkode: 2fb86...51e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke teste med mindre jeg MÅ.

Nå er du jo omtrent seks uker på vei, kanskje på tide å teste seg da?

Anonymkode: 7de58...68b

AnonymBruker
Skrevet

179 kroner for 8 tester på apotek1. 144 kroner for en vanlig. Å ligge søvnløs betyr at man "må". 

Jeg har selv vært student uten deltidsjobb, men den sjelefreden har jeg faktisk tatt meg råd til å betale for. 

Anonymkode: 64a6c...bb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her!

Nei tenkte å vente 9 mnd og se hva som skjer 😀😀😀😀😀 hva tror du?

Er student og som du kanskje vet er tester dyre. Vil ikke teste med mindre jeg MÅ. Skal selvfølgelig det etterhvert om ikke tante rød dukker opp.

Mensen er en uke forsinket og du vil fortsatt vente enda lengre før du tester? Snakk om å leve i fornektelse. 

Anonymkode: 2210c...437

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer, du blir sannsynligvis mamma :P Og en DNA test er nok på sin plass når baby er ute, sex med flere innen 4 dager gir deg ikke mye å gå på.

Anonymkode: 90163...a16

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For det første så må du puste. Når man blir veldig oppmerksom på mensen, og man blir nervøs så kan dette påvirke mensen. Og hvis man blir redd for at man er gravid er det lett å kjenne symptomer også. Hvis du har begynt på p-piller kan dette ha innvirkning på mensen. Så det beste å gjøre er å slappe av, og gå å ta en test. Det er dessverre som du nevner selv ikke en eneste person her inne som kan si om du er gravid eller ikke.

Skjønner du ikke vil kaste bort penger på dette, men jeg tenker at det er nok verdt å finne det ut en å gå rundt å ha det kjipt. Hvis du er en uke på overtid vil det antagelig vises på testen ganske sikkert. 

Jeg vil nok tro at det ikke er lett å vite hvem som er faren før etter barnet er født hvis du skal beholde.

Uansett lykke til.

Anonymkode: ac5cb...97f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mensen er en uke forsinket og du vil fortsatt vente enda lengre før du tester? Snakk om å leve i fornektelse. 

Anonymkode: 2210c...437

Hørt om forsinka mens? Skjer støtt og stadig det. Av og til er kroppen rar og uforutsigbar. Skjønner ikke hvorfor jeg fikk "mensen" (?) rett etter hverandre heller..

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første så må du puste. Når man blir veldig oppmerksom på mensen, og man blir nervøs så kan dette påvirke mensen. Og hvis man blir redd for at man er gravid er det lett å kjenne symptomer også. Hvis du har begynt på p-piller kan dette ha innvirkning på mensen. Så det beste å gjøre er å slappe av, og gå å ta en test. Det er dessverre som du nevner selv ikke en eneste person her inne som kan si om du er gravid eller ikke.

Skjønner du ikke vil kaste bort penger på dette, men jeg tenker at det er nok verdt å finne det ut en å gå rundt å ha det kjipt. Hvis du er en uke på overtid vil det antagelig vises på testen ganske sikkert. 

Jeg vil nok tro at det ikke er lett å vite hvem som er faren før etter barnet er født hvis du skal beholde.

Uansett lykke til.

Sitat

Anonymkode: 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har ikke tenkt å angripe deg. Utfra opprinnelig mens 14 mars. Det er alt 6 uker siden det. Hvor lang syklus har du?

Haha, takk for det! Settes pris på 🙈 altså 14-20. 28 dager syklus. Det vil si at jeg skulle hatt mensen for en uke siden, ikke sant?

AnonymBruker
Skrevet

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, takk for det! Settes pris på 🙈 altså 14-20. 28 dager syklus. Det vil si at jeg skulle hatt mensen for en uke siden, ikke sant?

2 uker siden, i dag. Blir det ikke?

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett lykke til.

Sitat

Anonymkode: 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ny på kvinneguiden så mulig eg tuller litt med hvor heg svarer her haha, sorry for det. Takk for at du tok deg tid til å svare. Vet alle disse tingene du sier, så må vel bare ta en test ja :/

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett lykke til.

Sitat

Anonymkode: 

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 uker siden, i dag. Blir det ikke?

Teller man ikke fra slutten av mensperioden? Merker jeg kan alt for lite om det her, haha.. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første dag i mensen er telletidspunkt. 

Anonymkode: ba7bb...042

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Første dag i mensen er telletidspunkt. 

Anonymkode: ba7bb...042

Da stemmer det at det er to uker ja 😣

AnonymBruker
Skrevet

Utfra en 28 dagers syklus.

Jeg tenker at hvis du hadde sex 10 og 14 mars og fikk mensen 14 mars. Burde du etter bare logikk ikke være gravid nå, fordi det er så tett oppunder menstruasjon. Vanligvis har en lutealsase på en 14 dager mellom eggløsning og mens. Dvs din eggløsning for den mensperioden, burde lagt rundt 29 februar, egentlig. Men utfra formen din kan det likevel høres ut som du kan være blitt gravid mot logikk. Så du må teste nå. Men jeg tror det blir vanskelig for deg å gjette hvem som eventuelt er faren hvis du faktisk er gravid. Med mindre du hadde sex rundt 28.mars også..

Skrevet

Ikke glem å puste, TS. :)

Som du selv skriver er det ingen av oss som kan si at du er gravid eller ei. Jeg har selv opplevd det lignende som du opplever nå, med mellomblødninger, forsinket mens og uggen følelse i kroppen og det viste seg at jeg var gravid. Men det er heller ikke uvanlig at det blir litt kluss med menstruasjonen når det blir litt feil med p-piller eller liknende, så det kan godt være at du ikke er gravid også. At du stresser mtp forsinket mens kan også påvirke og forsinke mensen. 

Jeg forstår at det er vanskelig med trang økonomi, men du burde likevel prioritere å få tatt en graviditetstest. Har de ikke helsestasjon i nærheten av der du bor? Vet ikke hvor gammel du er, men her mener jeg at man kan benytte seg av helsestasjonen opp til fylte 25, da betaler du ingenting for testen. 

Om du skulle være gravid er det dessverre vanskelig å regne seg frem til hvem av sexpartnerene som er faren, ettersom det skjedde så tett. Så da må en DNA-test til. 

Slapp av, pust med magen og sørg for at du får tatt en test, så ordner det seg nok. :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utfra en 28 dagers syklus.

Jeg tenker at hvis du hadde sex 10 og 14 mars og fikk mensen 14 mars. Burde du etter bare logikk ikke være gravid nå, fordi det er så tett oppunder menstruasjon. Vanligvis har en lutealsase på en 14 dager mellom eggløsning og mens. Dvs din eggløsning for den mensperioden, burde lagt rundt 29 februar, egentlig. Men utfra formen din kan det likevel høres ut som du kan være blitt gravid mot logikk. Så du må teste nå. Men jeg tror det blir vanskelig for deg å gjette hvem som eventuelt er faren hvis du faktisk er gravid. Med mindre du hadde sex rundt 28.mars også..

Mensen 14 mars. Sex 10 og 14 april!! Herregud sorry, skrev feil.... 😣 Beklager. merker det er sent på nattan ja.. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, lostpenguin skrev:

Ikke glem å puste, TS. :)

Som du selv skriver er det ingen av oss som kan si at du er gravid eller ei. Jeg har selv opplevd det lignende som du opplever nå, med mellomblødninger, forsinket mens og uggen følelse i kroppen og det viste seg at jeg var gravid. Men det er heller ikke uvanlig at det blir litt kluss med menstruasjonen når det blir litt feil med p-piller eller liknende, så det kan godt være at du ikke er gravid også. At du stresser mtp forsinket mens kan også påvirke og forsinke mensen. 

Jeg forstår at det er vanskelig med trang økonomi, men du burde likevel prioritere å få tatt en graviditetstest. Har de ikke helsestasjon i nærheten av der du bor? Vet ikke hvor gammel du er, men her mener jeg at man kan benytte seg av helsestasjonen opp til fylte 25, da betaler du ingenting for testen. 

Om du skulle være gravid er det dessverre vanskelig å regne seg frem til hvem av sexpartnerene som er faren, ettersom det skjedde så tett. Så da må en DNA-test til. 

Slapp av, pust med magen og sørg for at du får tatt en test, så ordner det seg nok. :) 

Takk for hyggelig svar! ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...