Gå til innhold

Psykologer; se hit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som er psykolog. Kan du date en kvinne/mann som går til psykolog? Vet ikke helt om jeg skal si ja til å gå på date med han, han vet jo ikke at jeg går til psykolog og vi kjenner ikke hverandre godt nok til å ha den samtalen hehe.

Anonymkode: 4f806...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at psykologer går gjennom timer som pasient i sin utdannelse?

Anonymkode: 87809...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at psykologer går gjennom timer som pasient i sin utdannelse?

Anonymkode: 87809...f3b

Det jeg egentlig tenker mest på er om han kanskje synes at det blir et problem, ubalanse. Kan tenke meg at han kanskje vil ha noen som ikke går til psykolog og har alt på stell. Ikke misforstå, jeg hadde ikke vurdert dating om jeg ikke hadde følt at jeg hadde masse fint å tilby noen. Men tanken bare slo meg.

 

Jeg får si ja, da. Og ta sjansen. Ts.

Anonymkode: 4f806...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får si ja, da. Og ta sjansen. Ts.

 

Det er en date, ikke et frieri.

Anonymkode: 87809...f3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en date, ikke et frieri.

Anonymkode: 87809...f3b

:bryllup: Niks. Det er et frieri!

Anonymkode: 4f806...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvillen rolle spiller det hva de som sitter på kg mener? Mannen du dater er jo der ute. Syns du det hadde vært en god ide om en mamn spurte en gruppe kvinner om hva han burde si og gjøre med deg? Det er ikke flatterende å bli behandlet som psykolog, advokat eller lagerarbeider. Man har lyst å bli behandlet som den man er, som et individ.

Anonymkode: 28763...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at psykologer går gjennom timer som pasient i sin utdannelse?

Anonymkode: 87809...f3b

Gjør de det? Det var nytt for meg, og jeg er snart ferdig utdannet psykolog :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvillen rolle spiller det hva de som sitter på kg mener? Mannen du dater er jo der ute. Syns du det hadde vært en god ide om en mamn spurte en gruppe kvinner om hva han burde si og gjøre med deg? Det er ikke flatterende å bli behandlet som psykolog, advokat eller lagerarbeider. Man har lyst å bli behandlet som den man er, som et individ.

Anonymkode: 28763...bf4

Ja, jeg skjønner at KG ikke skal ta valg for meg. Jeg hadde nok sagt ja uansett pga kjemi til nå. Tanken slo meg og jeg ville høre, hvis det var noen psykologer som kunne svare på det. Men han sa ikke at han var psykolog før nå, og litt etterpå spurte han meg på date. 

 

Anonymkode: 4f806...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts. Psykolog her. 

Det er ikke første gangen jeg har fått det spørsmålet av venner og dater. At du lurer på sånt i det store og hele synes jeg egentlig viser litt dybde, som psykologer setter pris på. Vi er jo evige vandrere i tanker, ingen spørsmåle er dumme. Bare dumme svar. Men svaret er at det bryr jeg meg ingenting om, eksen min gikk til psykolog pga angst/ptsd. Så bare gå på date, du. 

Anonymkode: 19320...82f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, NuckingFutz skrev:

Gjør de det? Det var nytt for meg, og jeg er snart ferdig utdannet psykolog :)

Nytt for meg også :)

Anonymkode: c9fdb...40e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nytt for meg også :)

Anonymkode: c9fdb...40e

Jeg har vært psykolog i mange herrens år. Har også arbeidet i en internasjonal nettside for psykologer, internt.

Hvis en psykolog ikke kan få depresjoner, angst eller annen psykisk sykdom, må du lese faget bedre. Psykologer kan være like utsatt for hendelser i likhet med alle andre mennesker. Vi er mennesker, vi også. Vi kan være en av de som var på Utøya, vi kan være mennesket som opplevde noe tøft som barn som vil bruke livet på å hjelpe andre, eller vi kan være utsatt for livskriser med alt det som medfører. Sønnen min på 25 har hatt kjæreste i mange år som hadde spiseforstyrrelse på ungdomsskolen. Nå studerer hun psykologi. 

Vi er helt vanlige mennesker av kjøtt og blod og vi har helt vanlige mennesker rundt oss.

Anonymkode: 19320...82f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som psykolog i BUP, og går til psykolog selv (i perioder). Mange andre på jobben gjør det også eller har gjort det tidligere. Det er virkelig ikke noe rart med det! Jeg synes det forøvrig det er veldig positivt at folk ønsker å jobbe med seg selv! 

Anonymkode: 1c3e8...36a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart utdannet psykolog og det hadde ikke gjort meg noe. Det er personen som betyr noe. Vi har alle vårt å stri med i perioder av livet. Har selv gått til psykolog. Vi er som alle andre! :)

Anonymkode: a4b11...5ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg egentlig tenker mest på er om han kanskje synes at det blir et problem, ubalanse. Kan tenke meg at han kanskje vil ha noen som ikke går til psykolog og har alt på stell. Ikke misforstå, jeg hadde ikke vurdert dating om jeg ikke hadde følt at jeg hadde masse fint å tilby noen. Men tanken bare slo meg.

 

Jeg får si ja, da. Og ta sjansen. Ts.

Anonymkode: 4f806...eb6

Jeg tror det er en fordel at han er psykolog.

Andre ville nok kanskje umiddelbart tro at du har store psykiske problemer, mens en psykolog vet at det er svært mange ulike årsaker til at folk går til en psykolog, alt fra lett angst til sorg og familiekonflikter osv. Men har du en alvorlig psykisk lidelse, så vil han nok være mer skeptisk enn mange andre uten utdannelsen.

Anonymkode: 0d2f4...38c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært psykolog i mange herrens år. Har også arbeidet i en internasjonal nettside for psykologer, internt.

Hvis en psykolog ikke kan få depresjoner, angst eller annen psykisk sykdom, må du lese faget bedre. Psykologer kan være like utsatt for hendelser i likhet med alle andre mennesker. Vi er mennesker, vi også. Vi kan være en av de som var på Utøya, vi kan være mennesket som opplevde noe tøft som barn som vil bruke livet på å hjelpe andre, eller vi kan være utsatt for livskriser med alt det som medfører. Sønnen min på 25 har hatt kjæreste i mange år som hadde spiseforstyrrelse på ungdomsskolen. Nå studerer hun psykologi. 

Vi er helt vanlige mennesker av kjøtt og blod og vi har helt vanlige mennesker rundt oss.

Anonymkode: 19320...82f

Ingen tvil om at psykologer går gjennom mye de også. Men AB bruker f3b får det til å høres ut som det ligger i skolepensumet, og det gjør det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært psykolog i mange herrens år. Har også arbeidet i en internasjonal nettside for psykologer, internt.

Hvis en psykolog ikke kan få depresjoner, angst eller annen psykisk sykdom, må du lese faget bedre. Psykologer kan være like utsatt for hendelser i likhet med alle andre mennesker. Vi er mennesker, vi også. Vi kan være en av de som var på Utøya, vi kan være mennesket som opplevde noe tøft som barn som vil bruke livet på å hjelpe andre, eller vi kan være utsatt for livskriser med alt det som medfører. Sønnen min på 25 har hatt kjæreste i mange år som hadde spiseforstyrrelse på ungdomsskolen. Nå studerer hun psykologi. 

Vi er helt vanlige mennesker av kjøtt og blod og vi har helt vanlige mennesker rundt oss.

Anonymkode: 19320...82f

Men hva har det med påstanden om at vi i studietiden går til psykolog som pasienter å gjøre? Jeg gjorde hvertfall ikke det. Vi hadde en time frivillig, men det var ikke obligatorisk. 

Anonymkode: c9fdb...40e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Psykologer som ikke har opplevd noe eller trengt en psykolog (hvem går gjennom livet uten å kunne trenge en psykolog?) blir ikke gode psykologer. Og ikke prøv å si at det ikke stemmer, ABC er ikke det eneste som er psykisk helse.

Anonymkode: d0041...a04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, litt avsporinger og dårlig stemning må man kanskje regne med.. 

Men tusen hjertelig takk til dere som har svart meg, settes pris på :) Det blir date ;) Ts

Anonymkode: 4f806...eb6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå til psykolog betyr at man tar sin psykiske helse på alvor, og det er et godt tegn. Synes alle burde gått til psykolog, da man trenger å bearbeide ting. Vi er veldig opptatte idag av at vi skal være i god form fysisk, men den psykiske biten er endel av den fysiske biten, det er det mange som glemmer. 

Anonymkode: c8cad...bef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært psykolog i mange herrens år. Har også arbeidet i en internasjonal nettside for psykologer, internt.

Hvis en psykolog ikke kan få depresjoner, angst eller annen psykisk sykdom, må du lese faget bedre. Psykologer kan være like utsatt for hendelser i likhet med alle andre mennesker. Vi er mennesker, vi også. Vi kan være en av de som var på Utøya, vi kan være mennesket som opplevde noe tøft som barn som vil bruke livet på å hjelpe andre, eller vi kan være utsatt for livskriser med alt det som medfører. Sønnen min på 25 har hatt kjæreste i mange år som hadde spiseforstyrrelse på ungdomsskolen. Nå studerer hun psykologi. 

Vi er helt vanlige mennesker av kjøtt og blod og vi har helt vanlige mennesker rundt oss.

Anonymkode: 19320...82f

Det er nå greitt at dere er vanlige msker av kjøtt og blod. Men den egentlige grunnen til at man får depresjoner, er jo vanligvis at man av ulike grunner går ned i det som kalles id i psykologien, og det regner jeg da vitterlig med at alle psykologer har hørt om.

Mitt spørsmål blir da: hvorfor er det tilsynelatende ingen av dere psykologer som tar mål av dere til å bearbeide det dere har på id-plan, eller er det det? Det ser da vitterlig ikke slik ut, og det er på ingen måte imponerende. En annen ting er at de fleste psykologer ikke ser ut til å ha noe ønske om å evaluere sine tjenester fra klientenes side, noe som jo må være den mest viktige indikasjonen på om det dere gjør faktisk er av høy verdi eller ikke. Så jeg undrer meg da virkelig over hvorfor denne interessen hos dere ser ut til å være såpass laber, eller om det bare er jeg som har vært meget uheldig med mitt utvalg av psykologer, som ikke har sett ut til å brydd seg døyten om hvordan deres psykologpraksis har virket på meg, og tom har fremstilt sin egen terapipraksis som feilfri, og pushet alle feil som skjedde under terapien tilbake til meg. Hva synes en psykolog av kjøtt og blod om disse tingene? Det hadde det jo vært ekstremt interessant og visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...