Gå til innhold

Er det jeg eller venninna mi som er "problemet" her?

Gjest Tasia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor gammel er babyen? Det er jo ikke bare bare å nødvendigvis dra til venninner eller kino når man har en baby. Har selv en baby og er inni min egen boble (3 måneder) og ville ikke dratt på kino enda. Har ikke noe med at jeg ikke er glad i vennene mine.

Anonymkode: 6aec9...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er babyen? Det er jo ikke bare bare å nødvendigvis dra til venninner eller kino når man har en baby. Har selv en baby og er inni min egen boble (3 måneder) og ville ikke dratt på kino enda. Har ikke noe med at jeg ikke er glad i vennene mine.

Anonymkode: 6aec9...62e

Den er 7-8mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nok som venninnen din da jeg fikk mitt første barn. Det skjedde så vanvittig mye morsomt og spennende (for en mor) med babyen hver dag, så de få gangene vi møttes snakket jeg mye om det. Hver eneste gang satt jeg med en ekkel følelse av at jeg snakket for mye om meg og mitt, og hun fikk egentlig fortalt meg svært lite. Timene gikk så fort, og jeg hadde bare babyen i hodet, så jeg oppdaget aldri hvor ille det var før etter at hun hadde dratt. Tro meg, hun er ikke egoistisk (med vilje), hun er bare en superstolt mor. Det roer seg etterhvert, hvis du har tålmodighet og lyst til å vente

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Anonymkode: b3196...9c4

Jeg leste derimot at en forsker hadde kommet fram til at man var mer fokusert og skjerpet etter man fikk barn. Jeg tror heller det man kaller ammetåke heller er at man er stressa og sliten pga for lite søvn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har barn, men har aldri sluttet å interessere meg for venninners liv av den grunn. Jeg har spurt om jobb, kjærlighet m.m fordi jeg virkelig ER interessert i å vite. Ikke fordi jeg må. Ingen glemmer det fordi de har en baby - det er tull! 

Denne venninnen din TS fremstår ikke som en god venninne i det hele tatt, tvert i mot 😳

Anonymkode: 06924...6bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn, men har aldri sluttet å interessere meg for venninners liv av den grunn. Jeg har spurt om jobb, kjærlighet m.m fordi jeg virkelig ER interessert i å vite. Ikke fordi jeg må. Ingen glemmer det fordi de har en baby - det er tull! 

Denne venninnen din TS fremstår ikke som en god venninne i det hele tatt, tvert i mot 😳

Anonymkode: 06924...6bd

Kjenner heller ingen med babyer som kun har fokus på seg selv og sitt. Tydelig at noen megger bruker ammetåka som unnskyldning til å være en megge og heller viser sitt sanne jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det viktigste spørsmålet her er om denne venninna alltid har vært like lite interessert i andre eller om det bare er en spesiell periode nå hvor babyen tar mye plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pipaluk skrev:

det viktigste spørsmålet her er om denne venninna alltid har vært like lite interessert i andre eller om det bare er en spesiell periode nå hvor babyen tar mye plass.

Hun er ganske sjenert og stille av seg, så har aldri være den som har spurt mest. Hun har en veldig "care" holdning til livet og er ikke interessert i annet enn tv-serier (før hun fikk barn) så vi har nok aldri hatt et dypt forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tasia skrev:

Hun er ganske sjenert og stille av seg, så har aldri være den som har spurt mest. Hun har en veldig "care" holdning til livet og er ikke interessert i annet enn tv-serier (før hun fikk barn) så vi har nok aldri hatt et dypt forhold. 

There u go. Hun har alltid vært selvopptatt så da kan man ikke skylde på noen ammetåke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis det skjedde en krise i ditt liv så er hun antakelig ikke en person du kunne fått noe støtte fra. Det bør du ta i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
4 timer siden, Tasia skrev:

Litt bakgrunnsinfo: jeg og venninna mi har kjent hverandre i fem år og i fjor fikk hun barn og jeg ble arbeidsledig. Vi snakket mindre og mindre sammen under graviditeten rett og slett fordi jeg var veldig opptatt av mitt (å skaffe meg jobb). Jeg har alltid vært pådriveren i forholdet og når jeg tok mindre og mindre initiativ, så tok ikke hun noe initiativ heller. Kontakten faset veldig ut og vi snakket kanskje to ganger i mnd (bor i samme by). Det er nå flere mnd siden hun fikk barn og hun er nå helt inni ammetåka, noe som er forståelig. Vi har møttes noen ganger etter at babyen ble født, men jeg har hatt mitt å stri med og hun har ikke tatt kontakt overhodet, så det har blitt veldig sporadisk. 

Greia er at når vi først møtes så prater hun kun om babyen. Og jeg forstår at det er det eneste som skjer i hennes liv nå, men hun spør meg ikke om noe. Ikke om jobb, studier til høsten, kjærlighetslivet eller hvordan det generelt går. Hun stiller meg helt seriøst ingen spørsmål. Snakker kun om seg og sitt. 

Det jeg lurer på er om jeg skal fortsette å gidde å ta kontakt? Vi glir jo mer og mer fra hverandre, jeg er veldig glad i henne, men dette vennskapet tar mer energi enn det gir. Er det verdt det? Vil det bli bedre? 

Et vennskap er en toveis greie. Dersom den ene parten ikke får noe positivt ut av det så er ikke vennskapet noe særlig å ta vare på. Jeg ville sluttet å ta kontakt, se om hun fatter interesse for deg senere men ikke forvente at hun gjør det. Tar hun kontakt og er oppriktig opptatt av deg kan dere etablere forholdet på nytt. Tar hun kontakt og bare vil ha en å snakke med om sitt, så vet du hva du må gjøre. Tar hun ikke kontakt er dere ferdig.

Hun er også ansvarlig for å opprettholde relasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av mine venninner har vært slik en stund etter at poden er kommet til verden. Jeg har kort og greit holdt litt avstand frem til det værste har lagt seg og så har kontakten etterhvert blitt mer normal igjen. La henne få sulle rundt i ammatåka si en stund. Hun våkner en dag og savner å snakke om andre ting enn amming og drittbleier, men akkurat nå er dette det eneste som får plass i livet hennes.... Gi henne litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva om du tenker nytt rundt måten dere tilbringer tid på? Du kunne dratt hjem til henne og vært med både henne og babyen der. Da slipper hun å ha barnevakt/tenke på ungen hjemme hele tiden og du kan bli kjent med babyen og være med veninna.

Anonymkode: 7d545...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Maleficenta skrev:

There u go. Hun har alltid vært selvopptatt så da kan man ikke skylde på noen ammetåke

Vet ikke helt om hun har vært selvopptatt, men i allefall ikke vist den største interessen ovenfor noe eller noen.. 

32 minutter siden, Pipaluk skrev:

Så hvis det skjedde en krise i ditt liv så er hun antakelig ikke en person du kunne fått noe støtte fra. Det bør du ta i betraktning.

Jeg har gjennomgått flere store og små kriser dette året, men aldri hørt et pip fra henne.. 

19 minutter siden, Coolaid skrev:

Et vennskap er en toveis greie. Dersom den ene parten ikke får noe positivt ut av det så er ikke vennskapet noe særlig å ta vare på. Jeg ville sluttet å ta kontakt, se om hun fatter interesse for deg senere men ikke forvente at hun gjør det. Tar hun kontakt og er oppriktig opptatt av deg kan dere etablere forholdet på nytt. Tar hun kontakt og bare vil ha en å snakke med om sitt, så vet du hva du må gjøre. Tar hun ikke kontakt er dere ferdig.

Hun er også ansvarlig for å opprettholde relasjonen. 

Har nå ikke snakket med henne på flere uker, hun har ikke tatt kontakt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sirah skrev:

Flere av mine venninner har vært slik en stund etter at poden er kommet til verden. Jeg har kort og greit holdt litt avstand frem til det værste har lagt seg og så har kontakten etterhvert blitt mer normal igjen. La henne få sulle rundt i ammatåka si en stund. Hun våkner en dag og savner å snakke om andre ting enn amming og drittbleier, men akkurat nå er dette det eneste som får plass i livet hennes.... Gi henne litt tid.

Det er det jeg tenker, men egentlig så har hun aldri vært særlig interessert i noe, så vet ikke om hun noen gang kommer seg ut av denne fasen.. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du tenker nytt rundt måten dere tilbringer tid på? Du kunne dratt hjem til henne og vært med både henne og babyen der. Da slipper hun å ha barnevakt/tenke på ungen hjemme hele tiden og du kan bli kjent med babyen og være med veninna.

Anonymkode: 7d545...42c

Jeg har vært hos henne flere ganger, men er litt slitsomt å bare høre om babyen liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tasia skrev:

Vet ikke helt om hun har vært selvopptatt, men i allefall ikke vist den største interessen ovenfor noe eller noen.. 

Jeg har gjennomgått flere store og små kriser dette året, men aldri hørt et pip fra henne.. 

Har nå ikke snakket med henne på flere uker, hun har ikke tatt kontakt.. 

Drit i henne. Hun får ta kontakt om hun er i teressert i å fortsette vennskapet så får du heller fokusere på andre venner imens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 timer siden, Maleficenta skrev:

Den såkalte ammetåka er ikke noen unnskyldning. Dessuten sier ts at det er flere mnd siden venninnen fikk varn. Denne tåka varer ikke i evig tid. Man klarer å ha en toveis samtale med et menneske likevel

Enig. Er en grunn til at jeg ikke gidder ha venninner med barn. De blir bare kjedelige kjerringer. Ikke liker jeg barn heller, så holder meg til mine single venninner. Ammetåke er ingen unnskyldning syns jeg da. Man kan vise litt interesse for venninner likevel. 

Anonymkode: d6fcc...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Maleficenta skrev:

Drit i henne. Hun får ta kontakt om hun er i teressert i å fortsette vennskapet så får du heller fokusere på andre venner imens

Greia er at hun har mistet kontakten med alle (men ser det ikke selv) og jeg syns litt synd på henne... Hun er jo snill og vi har gjort mye gøy sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tasia skrev:

Greia er at hun har mistet kontakten med alle (men ser det ikke selv) og jeg syns litt synd på henne... Hun er jo snill og vi har gjort mye gøy sammen :) 

Jeg sier ikke du skal dumpe henne. Bare at hun får ta initiativ. Du kan gjerne si det til henne. "Om du vil finne på noe en dag så må du bare si fra" f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tasia skrev:

du må gjerne fortsette å henge med henne, men dropp alle forventningene om gjensidig vennskap.  Jeg tror det er det beste. Da slipper du skuffelsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...