Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #1 Skrevet 26. oktober 2004 Noen som har fordommer mot å få barn med flere partnere? Eller hva syntes DERE om at andre enn dere selv er i den situasjonen?
metteflette Skrevet 26. oktober 2004 #2 Skrevet 26. oktober 2004 Noen som har fordommer mot å få barn med flere partnere? Eller hva syntes DERE om at andre enn dere selv er i den situasjonen? vil ikke si jeg har fordommer, men syns ikke det høres så bra ut å ha tre barn med tre forskjellig partnere og ikke er sammen med noen av dem... Det høres jo veldig dumt ut, men synes ikke det er ille med to, men når det blir tre..... Men er jo i en slik situasjon selv da, har vært alenemamma i 3 år og nå er jeg samboer igjen. Verdens herligste mann og vi vil veldig gjerne ha barn med tid og stunder. Da får jo jeg også to barn med forskjellige partnere.....
Tosca Skrevet 26. oktober 2004 #3 Skrevet 26. oktober 2004 Unndkyld meg, men dette begynner å bli litt teit. Har vi fordommer mot store mødre, unge mødre og nå det å få barn med flere partnere. Her er det da ikke snakk om en har fordommer mot det ene eller det andre. Hva man synest er lurt å gjøre, er en helt annen ting. Det finnes nok tusen grunner for å ha barn med flere partnere. Umulig spørsmål å svare på. :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #4 Skrevet 26. oktober 2004 Vist du har lyst på flere barn syntes jeg du skal gå for det. Det kan være mangen grunner til at det er blitt som det er, og syntes overhode ikke der er rett å komme med fordommer når man ikke vet hvordan situasjonen faktisk er for de det gjelder. Men det er nå min mening da.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #5 Skrevet 26. oktober 2004 Fordommer har jeg ikke, men jeg syns litt synd på de som har 3 barn med 3 forskjellige og som sitter igjen som alenemor for 3 barn, (Med 3 forskjellige fedre å forholde seg til ang. samvær osv...)
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #7 Skrevet 26. oktober 2004 5 barn med 3 forskjellige... Godt det ikke er 5 med 5 forskjellige...
Tosca Skrevet 26. oktober 2004 #8 Skrevet 26. oktober 2004 Fordommer har jeg ikke, men jeg syns litt synd på de som har 3 barn med 3 forskjellige og som sitter igjen som alenemor for 3 barn, (Med 3 forskjellige fedre å forholde seg til ang. samvær osv...) Med fare for å virke litt kynisk nå, men hvorfor synest synd i mødrene her? De har vel vært med på å lage disse barna de også? Er de nødvendigvis ofre?
Marpessa Skrevet 26. oktober 2004 #9 Skrevet 26. oktober 2004 Godt det ikke er 5 med 5 forskjellige... Altså, min eks har, ikke jeg...!
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #10 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg syns ikke synd på de i den forstand at de er ofre, men syns på de i den fortstand at jeg ville ikke ha vært i den situasjon hvor jeg satt alene med 3 barn med 3 forskjellige fedre å forholde seg til. Jeg mener på ingen måte at de er ofre!!
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #11 Skrevet 26. oktober 2004 Altså, min eks har, ikke jeg...! Mange barn og mødreå holde styr på det der...
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #12 Skrevet 26. oktober 2004 Mye å holde styr på. Viktig at man da samkjører slik at fedrene tar ungene samme helg, så blir det rom for fri helg en gang i blandt for de fedre eller mødre som bor langt unna exene. Har ingen fordommer uansett egentlig. Man må nesten se på holdningen til de enkelte. De er vanlig i dag. med mine, dine og våre barn.
Gjest Madam Felle Skrevet 26. oktober 2004 #13 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har tre barn med tre forskjellige, og min kjære er ikke far til noen av de. Elsker mine barn overalt, og kunne ikke tenkt meg livet uten de. Men ulike situasjoner har gjort at jeg er der jeg er i dag. Men angrer ikke på noe.
Polly Ester Skrevet 26. oktober 2004 #14 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg er på vei til å få nr 3 med mann nr 3 (selv om faren til den eldste ikke var mye mann) - men jeg skal nå ikke sitte igjen med 3 unger med 3 forskjellige fedre og være alene igjen... Dette er et kjærlighetsforhold som er sterkt og varig og vi skal bli gamle sammen.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #15 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg er på vei til å få nr 3 med mann nr 3 (selv om faren til den eldste ikke var mye mann) - men jeg skal nå ikke sitte igjen med 3 unger med 3 forskjellige fedre og være alene igjen... Dette er et kjærlighetsforhold som er sterkt og varig og vi skal bli gamle sammen. Det høres bra ut :-) Jeg mener ikke å være fordømmende når jeg bruker 3 barn med 3 forskjellige som eksempel. Jeg bare tenker at det må være slitsomt å sitte igjen alene....uten noen å dele oppgaven med..Være seg om det er faren til det siste barnet eller en ny mann man vil dele livet med.
Polly Ester Skrevet 26. oktober 2004 #16 Skrevet 26. oktober 2004 Det høres bra ut :-) Jeg mener ikke å være fordømmende når jeg bruker 3 barn med 3 forskjellige som eksempel. Jeg bare tenker at det må være slitsomt å sitte igjen alene....uten noen å dele oppgaven med..Være seg om det er faren til det siste barnet eller en ny mann man vil dele livet med. Det er ganske ensomt å være alene med barn, ja... selv om det er bare en er det ensomt å være alene, men ikke så veldig slitsomt, syns jeg... kanskje fordi jeg fikk masse masse hjelp da jeg var alene før jeg møtte han som nå er samboeren min. Jeg kan jo aldri vite hva som skjer i fremtiden, men sånn jeg ser den for meg, så vil sambo og jeg være sammen for bestandig. Men, om det mot all formodning går galt en gang så er de to største mine så store, og pappa'n til den jeg venter er en fantastisk far og jeg kommer aldri til å frarøve han å være far som han ønsker, og jeg kommer til å la han ha daglig omsorg hvis han ønsker det, eller om vi har 50/50. Så jeg ser ikke på det som slitsomt sånn sett - men det er vanskeligere økonomisk b.la. (en liten digresjon her; men...jeg gleder meg til babyen kommer til våren...)
Gjest F-16 Skrevet 27. oktober 2004 #17 Skrevet 27. oktober 2004 Fordommer og fordommer... Jeg mener at det er uklokt å få barn med flere forskjellige fedre/mødre. Greit nok at det er "lett" å havne i en slik situasjon, men man kan da styre om man vil ha barn eller ikke. Grunnen til at jeg ikke synes noe om det er at jeg tror det er uheldig for barna. De reiser stadig vekk til ulike fedre/mødre, opplever ulike ting der, får forskjellig oppfølging, kanskje flere halvsøsken og stesøsken i de ulike hjemmene m.m. Livene deres blir ikke hva jeg kaller stabilt. Og moralen, hvordan blir det med den? Mulig jeg er gammeldags, men på familieområdet mener jeg at det med hensyn til barna var bedre før.
Gjest sexysadie Skrevet 28. oktober 2004 #18 Skrevet 28. oktober 2004 Det er slik samfunnet har blitt, folk skal ha barn med hver eneste samboer og kjæreste de har. Når folk har 3-5 forskjellige mor/far til sine barn så synes jeg de er tapere. Barna har iallfall stor sjanse for å bli tapere.
Gjest Xavia Skrevet 28. oktober 2004 #19 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har kun ett barn, men jeg må si at dette har jeg tenkt litt på, hvis jeg skulle få flere barn en gang. Jeg "har lite lyst til" å sitte igjen med to barn med to forskjellige fedre. Men man vet jo aldri hva som vil skje, og man har jo aldri noen garanti for at et nytt forhold vil vare... Så en vakker dag sitter jeg der kanskje, alene. To barn, to forskjellige fedre. Kanskje jeg ville se annerledels på det da, men sånn jeg føler det nå, ville det for meg vært litt av et nederlag. For ikke å snakke om så å tenke på å få barn nr 3 med enda en...
Gjest Rio Skrevet 28. oktober 2004 #20 Skrevet 28. oktober 2004 Nei fysj, jeg blir kvalm. Kanskje jeg har litt fordommer ja. Vet om mange som har 3 unger med 3 forskjellige fedre. Jeg skal gjør alt som står i min makt at jeg ikke skal havne i et slikt uføre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå