AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #1 Del Skrevet 21. april 2016 Jeg er innflytter i en bygd, og gift med mannen som er derfra. Helt siden jeg flyttet, har jeg ikke blitt akseptert av andre damer. Jeg omgås dem til nøds på en overfladisk måte.. Noen av damene vil helst ikke se meg, eller snakke direkte til meg. Det gjør de bare til barnet mitt, som f.eks "hei og hade Lisa". Ja, slik har det nå blitt til. Men mennene ser ikke ut til legge meg for hat, noe jeg er takknemlig for. For jeg ønsker ikke å være ensom, uten å ha en god samtale med noen. Mennene ser på meg som en normal og likeverdig person. Men enkelte kvinner behandler meg som om jeg har gjort noe forferdelig. Er menn mindre sosialt intelligente enn kvinner, i og med at de prater med meg? Da menn kanskje ikke legger merke til ting som kvinner gjør.. Eller er det kvinnene som rett og slett er gale? Hvorfor er menn stort sett snillere enn kvinner? (Ja, jeg vet at det finnes unntak).. hva er det kvinner ser som ikke menn ser? Anonymkode: 76a0a...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wisket Skrevet 21. april 2016 #2 Del Skrevet 21. april 2016 (endret) Kanskje de merker at du bare omgår de til nød og på en overfladisk måte? Hvordan oppfører du deg mot de? Endret 21. april 2016 av Wisket .. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #3 Del Skrevet 21. april 2016 Et øyeblikk siden, Wisket skrev: Kanskje de merker at du bare omgår de til nød? Hvordan oppfører du deg mot de? Forde jeg ikke blir invitert på så mye annet, i tillegg til at jeg synes dem er ubehagelige å være rundt (type småstikk, krasse kommentarer osv). Vil beskrive meg selv som en hyggelig person som er tilfreds med meg selv og livet mitt. Er også konfliktsky, så kan vel kanskje ligge noe der? Jeg legger ikke energi på å ta igjen med samme mynt verbalt.. Anonymkode: 76a0a...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #4 Del Skrevet 21. april 2016 Har mannen en slags historie der fra før? Er du den nye damen som tok noens plass eller noe i de baner? Bare en tanke..for det høres ut som du var ute av varmen før du kom dit.. Anonymkode: 3a73b...823 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 22. april 2016 #5 Del Skrevet 22. april 2016 Jenter og kvinner er slik. Min familie flyttet til en liten bygd, ingen av oss er derifra, min bror og far kom godt overens med alle.. Bortsett fra meg og min mor. Jeg taklet bare å bo der i 7år, når jeg ble 18 så flyttet jeg bort-bort-bort. Min mor bodde der i 3år til, før hun fant ut at hun ikke giddet å bli værende mer der, ikke hadde hun noe vennekrets, av de 10 årene hun bodde på den plassen, så ble hun godt kjent med 1 person, men hun fant også ut at den ene personen var bygdas skravlekråke og. Alt hun sa til henne, visste bygda om neste dag. Mens min far og bror har fått vennskap for livet Det er noe med kvinner, mange føler seg truet av nye kvinner som kommer inn og noen vil ikke ha noe med andre kvinner å gjøre. Det å flytte til en liten by, er ille for mange, rett og slett pga de klikkene og mange har kjent hverandre fra de var barn. Har man ikke noe ekstra spennende å tilby, så vil ingen være sammen med deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #6 Del Skrevet 22. april 2016 Høres egentlig ut som du tidlig bestemte deg for å ikke komme overrens med de. Hvis det er som du sier at du "omgås de til nøds på en overfladisk måte" så er det ikke så rart de ikke søker dypere kontakt med deg heller. Kan prøve å være litt hyggeligere be de hjem på kaffe, eller spør om dere skal gå en tur med barna sammen. Prøv å ta litt intiativ før du avskriver de fullstendig. Det er mulig det du ser på som "småstikk" egentlig er helt uskyldig og at det ikke er ment noe vondt med det. Anonymkode: f4874...894 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #7 Del Skrevet 22. april 2016 Fordi dette er kjerringer. Du beskriver jo disse kvinnene som ubehagelige å være rundt (type småstikk, krasse kommentarer osv). Det er jo forklaringen på oppførselen deres. De er kjerringer mens de mennene du har truffet på har normal folkeskikk og er sosialt oppegående. Har også alltid trodd at menn var mindre dømmende på dette området, men erfaringen min sier noe helt annet. Anonymkode: 1c48a...d49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #8 Del Skrevet 22. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres egentlig ut som du tidlig bestemte deg for å ikke komme overrens med de. Hvis det er som du sier at du "omgås de til nøds på en overfladisk måte" så er det ikke så rart de ikke søker dypere kontakt med deg heller. Kan prøve å være litt hyggeligere be de hjem på kaffe, eller spør om dere skal gå en tur med barna sammen. Prøv å ta litt intiativ før du avskriver de fullstendig. Det er mulig det du ser på som "småstikk" egentlig er helt uskyldig og at det ikke er ment noe vondt med det. Anonymkode: f4874...894 Bak ryggen min (når de trodde jeg ikke var i nærheten), så har samtlige av dem parodiert meg. De etterlignet måten jeg sa "ha det bra" på, og etterlignet dialekten min med hånlig stemme. Ikke hyggelig i det hele tatt Har akkurat sendt ut en innbydelse til et sosialt sammenkomst hos meg, og da var det kun 2 av 12 kvinner som ville komme. Har opplevd i fjor å få en kommentar fra en av damene, som gjorde det til et poeng at det som så få personer i selskap hos meg. Var nesten bare menn som kom.. TS Anonymkode: 76a0a...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #9 Del Skrevet 22. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bak ryggen min (når de trodde jeg ikke var i nærheten), så har samtlige av dem parodiert meg. De etterlignet måten jeg sa "ha det bra" på, og etterlignet dialekten min med hånlig stemme. Ikke hyggelig i det hele tatt Har akkurat sendt ut en innbydelse til et sosialt sammenkomst hos meg, og da var det kun 2 av 12 kvinner som ville komme. Har opplevd i fjor å få en kommentar fra en av damene, som gjorde det til et poeng at det som så få personer i selskap hos meg. Var nesten bare menn som kom.. TS Anonymkode: 76a0a...707 Nei det høres ikke koselig ut. Du kan prøve å ta litt ekstra kontakt med de 2 som kom? Ellers kan du bli med mennene når de inviterer deg steder. Kanskje du kommer bedre overrens med konene deres etterhvert da. Forstår at det er en ubehagelig situasjon. Blir ofte en sammensveiset gjeng på små plasser, som er vannskelig å komme inn i desverre. Anonymkode: f4874...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #10 Del Skrevet 22. april 2016 32 minutter siden, Chibi skrev: Jenter og kvinner er slik. Min familie flyttet til en liten bygd, ingen av oss er derifra, min bror og far kom godt overens med alle.. Bortsett fra meg og min mor. Jeg taklet bare å bo der i 7år, når jeg ble 18 så flyttet jeg bort-bort-bort. Min mor bodde der i 3år til, før hun fant ut at hun ikke giddet å bli værende mer der, ikke hadde hun noe vennekrets, av de 10 årene hun bodde på den plassen, så ble hun godt kjent med 1 person, men hun fant også ut at den ene personen var bygdas skravlekråke og. Alt hun sa til henne, visste bygda om neste dag. Mens min far og bror har fått vennskap for livet Det er noe med kvinner, mange føler seg truet av nye kvinner som kommer inn og noen vil ikke ha noe med andre kvinner å gjøre. Det å flytte til en liten by, er ille for mange, rett og slett pga de klikkene og mange har kjent hverandre fra de var barn. Har man ikke noe ekstra spennende å tilby, så vil ingen være sammen med deg. Vil kvinnene i bygda bare menge seg med rike og kjendiser? Anonymkode: 76a0a...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 22. april 2016 #11 Del Skrevet 22. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil kvinnene i bygda bare menge seg med rike og kjendiser? Anonymkode: 76a0a...707 Det kan jeg faktisk ikke svare på. De man bør unngå, er jo de som sprer ting til hele bygda. Det jeg tror er at mange er redd for at man skal ødelegge det samholdet de allerede har. Det er jo slikt i større byer også, men man legger ikke så godt merke til slike ting, siden det bor flere der. Og det er så mange flere "klikker" og man vil alltid klare å finne noen som er "venneløs" og som trenger en venninne eller to... Jeg vet ikke hvor stor bygda som du bor i er.. Om det er noe "amatør" idrettslag du kan være med på. Eller finne ut hvilke aktiviteter din bygd har å by på og melde deg opp på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #12 Del Skrevet 22. april 2016 Hån og mobbing kommer av at de føler seg usikker og redd. De synes sikkert du er pen og flink osv.. Anonymkode: 08256...dce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 22. april 2016 #13 Del Skrevet 22. april 2016 Hvis det går innpå deg bør du ta tak i det, hvis det ikke plager deg ignorer det - konfliktsky eller ikke, du er selv ansvarlig for dine følelser og dersom det plager deg og du ønsker det anleis må du nesten gjøre noe. Enkelte kvinner som har vokst opp sammen har en tendens til å ha en egen tone seg mellom som for noen utenfra kan oppleves som spesiell - det kan være vanskelig å komme inn i en allerede etablert setting sosialt sett også, så utfordringen ligger kanskje vel så mye i hvordan du angriper slikt som i det de sier, gjør evt ikke sier og gjør. Når du for eksempel overhører en parodi på deg selv stikk frem hodet litt og si "den var jaggu god du" og legg gjerne til et ekstremt utpreget dialektord og be vedkommende prøve det mens du smiler oppmuntrende, slike ting tar som regel luften utav hvemsomhelst og på den måten er du ikke konfronterende eller legger opp til en konflikt heller. Samtidig tenker jeg at om du omgås deres menn med en lettere tone enn dem kan det være de føler seg truet, ingen kvinne som føler seg truet vil noen gang være din venn.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #14 Del Skrevet 22. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Bak ryggen min (når de trodde jeg ikke var i nærheten), så har samtlige av dem parodiert meg. De etterlignet måten jeg sa "ha det bra" på, og etterlignet dialekten min med hånlig stemme. Ikke hyggelig i det hele tatt Har akkurat sendt ut en innbydelse til et sosialt sammenkomst hos meg, og da var det kun 2 av 12 kvinner som ville komme. Har opplevd i fjor å få en kommentar fra en av damene, som gjorde det til et poeng at det som så få personer i selskap hos meg. Var nesten bare menn som kom.. TS Anonymkode: 76a0a...707 Når kvinner oppfører seg slik er det gjerne på grunn av: 1. du oppfører deg dårlig eller 2. de er kjerringer. Ut ifra hva du skriver i innleggene dine etter hovedinnlegget holder jeg mer på det sistnevnte. Dette høres ikke ut som noen hyggelige kvinner. Lite inkluderende og frekke. Har du LYST til å danne en god relasjon med disse kvinnene? Er det noen andre kvinner du kan bli kjent med utenom disse? Anonymkode: 8652f...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 22. april 2016 #15 Del Skrevet 22. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bak ryggen min (når de trodde jeg ikke var i nærheten), så har samtlige av dem parodiert meg. De etterlignet måten jeg sa "ha det bra" på, og etterlignet dialekten min med hånlig stemme. Ikke hyggelig i det hele tatt Har akkurat sendt ut en innbydelse til et sosialt sammenkomst hos meg, og da var det kun 2 av 12 kvinner som ville komme. Har opplevd i fjor å få en kommentar fra en av damene, som gjorde det til et poeng at det som så få personer i selskap hos meg. Var nesten bare menn som kom.. TS Anonymkode: 76a0a...707 Tror dette er ganske utbredt. Typisk når 80% av innbyggerene deler 5 etternavn og alle kjenner alle, Jeg kjenner ei dame som har bodd i ei slik "idyllisk" bygd i over 20 år. Denne bygda er hjemplassen til mannen hennes. Hun har flere venniner, men de er alle andre innflyttere. Og dette er ironisk nok ei bygd som liker i titulere seg seg hyggelig og ønsker å tiltrekke seg flere for å beholde skole og butikk/ service tilbud. De fleste av de gutta jeg vokste opp og utdannet meg sammen er har flyttet til konas hjemplass. De fleste jenter ønsker tydeligvis å bo i nærheten av mor når de skal bygge reir. Tror det er lurt. Det er kvinner som bestemmer hvem familien skal besøke, reise på ferie sammen med, dra på stranda sammen med, styrer hvem ungene bør leke med, de er tradisjonsbærere i de fleste familier. Menn er med, drikker kaffen og deltar. Men i familie vennskaps sfæren er kvinner som bestemmer. Tror TS sin beste sjangse er hos andre kvinner som også er innflyttere. Innpass i venningjengen fra barneskolen er et vanskelig prosjekt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #16 Del Skrevet 22. april 2016 Får jeg spørre hvor i landet du har flyttet til? Jeg bor på Sørlandet. Har flyttet til en del av byen som anses som litt bygdete. Det er utrolig vanskelig å bli kjent med folk her. Skulle på dugnad her en dag hos noen lenger oppi bygda, og det var kun 1 person som sa hei til meg, de andre snek seg unna når jeg kom. Veldig ubehagelig! Jeg flytter mest sannsynlig i løpet av sommeren. Orker ikke å ha det sånn her lenger. Anonymkode: 3b564...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #17 Del Skrevet 22. april 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har mannen en slags historie der fra før? Er du den nye damen som tok noens plass eller noe i de baner? Bare en tanke..for det høres ut som du var ute av varmen før du kom dit.. Anonymkode: 3a73b...823 Dette! Dersom kvinnene i bygda er venninner med din manns eks, og disse hadde et vanskelig brudd, er det fort gjort for dem å ta 'part' for henne og mot deg. Det gjelder vel også om bruddet deres var greit. Slikket ikke så lett for dem å forholde seg til venninnens eksmanns nye dame! Mennene i bygda har ingen historie med mannens eks. De har derfor ingen konfliktfylte følelser overfor deg. Anonymkode: 70a79...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #18 Del Skrevet 22. april 2016 Gjelder dette absolutt alle? Jeg synes det virker underlig at a) absolutt alle er forferdelige mennesker, eller b) absolutt alle har noe imot deg. Finnes det noen du kan single ut, som du har truffet gjennom jobb, en hobb, barnehage el.l.? En som virker litt mer vennlig innstilt enn de andre? Jeg hadde forsøkt å finne en eneste kvinne som du kanskje har sjangs på et vennskap med. Legg deg litt i selen for å få noe til - gi noen komplimenter, inviter henne hjem på et glass vin, bare dere to. Hvis dere begynner å prate fortrolig kan du muligens finne ut litt mer. Om det skulle være slik at det er noen rykter på gang, så får du vite det. Anonymkode: b8621...77c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #19 Del Skrevet 22. april 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det høres ikke koselig ut. Du kan prøve å ta litt ekstra kontakt med de 2 som kom? Ellers kan du bli med mennene når de inviterer deg steder. Kanskje du kommer bedre overrens med konene deres etterhvert da. Forstår at det er en ubehagelig situasjon. Blir ofte en sammensveiset gjeng på små plasser, som er vannskelig å komme inn i desverre. Anonymkode: f4874...894 Møre og Romsdal Anonymkode: 76a0a...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #20 Del Skrevet 22. april 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er innflytter i en bygd, og gift med mannen som er derfra. Helt siden jeg flyttet, har jeg ikke blitt akseptert av andre damer. Jeg omgås dem til nøds på en overfladisk måte.. Noen av damene vil helst ikke se meg, eller snakke direkte til meg. Det gjør de bare til barnet mitt, som f.eks "hei og hade Lisa". Ja, slik har det nå blitt til. Men mennene ser ikke ut til legge meg for hat, noe jeg er takknemlig for. For jeg ønsker ikke å være ensom, uten å ha en god samtale med noen. Mennene ser på meg som en normal og likeverdig person. Men enkelte kvinner behandler meg som om jeg har gjort noe forferdelig. Er menn mindre sosialt intelligente enn kvinner, i og med at de prater med meg? Da menn kanskje ikke legger merke til ting som kvinner gjør.. Eller er det kvinnene som rett og slett er gale? Hvorfor er menn stort sett snillere enn kvinner? (Ja, jeg vet at det finnes unntak).. hva er det kvinner ser som ikke menn ser? Anonymkode: 76a0a...707 Si det? Det er jo veldig typisk kvinner. Menn er ofte litt mer avslappet til sånt mener nå jeg, men det finnes menn som kan være like ille som kvinner når det gjelder "en typisk inbitt, bitter, kvinnelig oppførsel". Denne historien er litt gøyal: Jeg var og besøkte noen litt utenfor storbyen. Etter to dager brauter en av damene til mennene på stedet om at han, han var opptatt - for i hennes øyne hadde jeg visst prøvd meg. Han veide sikkert 120 kilo. Rent flesk, og hun trodde helt seriøst at man var interessert i han. Over til spørsmålet. Nei jeg tror ikke de er mindre sosialt intelligente enn kvinner. Ja, jo... kvinnene kan vel være litt gale til tider. Anonymkode: 41be8...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå