Gå til innhold

Hvor ofte vasker du klær?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange vaskemaskiner vasker du den ene gangen pr uke da?

Det blir jo ganske mange maskiner i og med at noe skal vaskes på 40, noe på 60 og noe på 90 grader, og noe med milo og noe med omo color og noe med omo micro for hvitt og lyst tøy...

Anonymkode: b7534...5be

:fnise: Jeg tror ikke så mye sortering er vanlig altså. Jeg bor alene med et barn, og her vaskes alt med omo for farget tøy. Håndklær, truser og sengetøy går på 90 grader, resten på 40. Ull sjanser vi på og setter evt en vask på 30 grader, men de fleste plagg vi har med ull i er iblandet annet stoff, og da funker det helt greit på 40 også. :) 

Selv vasker jeg ca en gang i uken, og da kjører jeg 2-4 maskiner da. Har en stappfull med håndklær, en med sort og en med lyst, og så tar jeg resten i samme maskin, blandet med både farger, hvitt og sort :P 

Anonymkode: 363a4...56c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, to vasker hver tiende eller fjortende dag kanskje? Bor alene.

• Liker 1
Skrevet

1 til 3 ganger i uka for en person, mer om bikkja har vært dårlig:tongue:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:fnise: Jeg tror ikke så mye sortering er vanlig altså. Jeg bor alene med et barn, og her vaskes alt med omo for farget tøy. Håndklær, truser og sengetøy går på 90 grader, resten på 40. Ull sjanser vi på og setter evt en vask på 30 grader, men de fleste plagg vi har med ull i er iblandet annet stoff, og da funker det helt greit på 40 også. :) 

Selv vasker jeg ca en gang i uken, og da kjører jeg 2-4 maskiner da. Har en stappfull med håndklær, en med sort og en med lyst, og så tar jeg resten i samme maskin, blandet med både farger, hvitt og sort :P 

Anonymkode: 363a4...56c

Ok :) Takk for råd! :hjerte:

Skrevet

Hver eneste dag, helt alene.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange vaskemaskiner vasker du den ene gangen pr uke da?

Det blir jo ganske mange maskiner i og med at noe skal vaskes på 40, noe på 60 og noe på 90 grader, og noe med milo og noe med omo color og noe med omo micro for hvitt og lyst tøy...

Jeg bedriver ikke slik fininndeling som du gjør, med flere forskjellige typer vaskemidler og sortering etter grader. Det hender at jeg vasker i to omganger samme dag, men som regel er det én maskin i uken. Jeg samler opp tøy som skal vaskes, vasker ikke ett og ett plagg.

• Liker 2
Skrevet

vasker når det er topp på kurven eller når jeg er tom for truser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Jeg bedriver ikke slik fininndeling som du gjør, med flere forskjellige typer vaskemidler og sortering etter grader. Det hender at jeg vasker i to omganger samme dag, men som regel er det én maskin i uken. Jeg samler opp tøy som skal vaskes, vasker ikke ett og ett plagg.

Ok :) Takk for svar!

Jeg greier ikke helt å se for meg å skulle vaske ullsokker, silketøy, håndduker, sengetøy, gulvtuer, gulpekluter, vinterjakker osv i samme vask.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg vasker heller ikke ett og ett plagg. Det blir fulle maskiner hos meg :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Arabella skrev:

Neivel. Men man tar best vare på tøyet sitt dersom man bedriver fininndeling og bruker riktig type vaskemiddel og riktig temperatur, og i tilleggg ikke vasker tøy av ulike fibre sammen da de sliter på hverandre og loer dersom man vasker de sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker klær ca en gang uken. Samler alltid opp. Det blir gjerne flere maskiner på en dag i og med jeg sorterer det meste. Truser/håndklær 60 grader, kluter/håndklær 90 grader, sengetøy 60 grader, hvite klær 40 grader, mørke klær 40 grader, bukser 30 grader, ull/silke 30 grader etc. Liker å vaske klær og henge opp - da slapper jeg av i min egen verden :D 

Anonymkode: 7a60d...78c

• Liker 2
Skrevet

Ok :) Takk for svar!

Jeg greier ikke helt å se for meg å skulle vaske ullsokker, silketøy, håndduker, sengetøy, gulvtuer, gulpekluter, vinterjakker osv i samme vask.

Det gjør ikke jeg heller. Jeg sorterer selvfølgelig. Vasker du ofte alt dette du nevner? Sengetøy for eksempel? Du har vel flere skift? Håndklær og vaskekluter har vel de fleste mange av?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som, hver gang personen har dusjet, bruker 10 store rene badehåndduker til å tørke tak og vegger og gulv på badet sitt for å få det tørt derinne. Disse må jo selvsagt vaskes etter at h*n har brukt de til å tørke alle overflatene på badet. Dermed ekstremt mye tøyvask....

Jeg tror nok at mange også er overrenslige og/ eller har vaskemani/ tvang/ annet som er grunn til for hyppig vask av klær, hus, hjem,/ annet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Arabella skrev:

Det gjør ikke jeg heller. Jeg sorterer selvfølgelig. Vasker du ofte alt dette du nevner? Sengetøy for eksempel? Du har vel flere skift? Håndklær og vaskekluter har vel de fleste mange av?

Ok :)

Jeg har selvfølgelig flere sengesett og samler opp.

Da forstår jeg. Da vasker du f.eks en full maskin med trusene dine på fredag, en maskin med hånddukene neste fredag, en maskin med sengetøy neste fredag osv? :) smart! :)

• Liker 1
Skrevet

Da forstår jeg. Da vasker du f.eks en full maskin med trusene dine på fredag, en maskin med hånddukene neste fredag, en maskin med sengetøy neste fredag osv? :) smart! :)

Ja, for eksempel, noe i den retning  :).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Ja, for eksempel, noe i den retning  :).

ok :) Takk for svar! :husarbeid:

• Liker 2
Skrevet

Vasker klær når jeg blir minnet på det... altså, når det begynner å bli (for) fullt i skittentøyskurven. Helst en fridag, ettersom det blir flere runder med klær i maskinen.

• Liker 1
Skrevet

Truser, håndklær og sengetøy går i samme maskin hos meg. Alle er tekstiler som Bør vaskes på høy varme. Så har man vask på lav varme (en lys, en mørk og en rød/rosa). Ull vaskes for seg selv og noen ganger slenger man inn en vask med spesielle behov som jakker/sko/hundeutstyr osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Tekopper skrev:

1 til 3 ganger i uka for en person, mer om bikkja har vært dårlig:tongue:

...men bikkja bruker vel ikke klær? :klo:  Hvorfor blir det mer tøyvask hvis bikkja er dårlig?

• Liker 2
Skrevet

...men bikkja bruker vel ikke klær? :klo:  Hvorfor blir det mer tøyvask hvis bikkja er dårlig?

Bikkja bruker seler, halsbånd og dekken. Disse blir møkkete, spesielt siden hunder liker å rulle seg i ting som stinker.

Og om bikkja spyr i sofaen/senga blir det fort en ekstra vask. Er man uheldig får de diaré innendørs, og da er det også en god del vasking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...