Gjest LoisLane Skrevet 25. oktober 2004 #1 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hvis man jobber under 50 % - mister man da noen rettigheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 26. oktober 2004 #2 Del Skrevet 26. oktober 2004 Nei, ikke i utgangspunktet. Men du gir litt lite opplysninger. Det kan være andre ting enn at du jobber under 50 % som begrenser rettighetene dine i arbeidslivet. Er du fast ansatt eller vikar, offentlig eller privat, organisert eler uorganisert osv. Men Arbeidsmiljøloven gjelder alle, uansett. Hva tenkte du på, eller hva er du bekymret for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 26. oktober 2004 #3 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg er statsansatt i 47 % oppsigelig stilling. Har jeg de samme rettigheter som mine kolleger mht. sykelønnsordning o.l. Hva med pensjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 27. oktober 2004 #4 Del Skrevet 27. oktober 2004 Ja, da har du de samme rettigheter som andre ansatte. Du får selvfølgelig bare mindre utbetalt, i forhold til det du tjener. På noen områder er det dog noen spesielle regler for dem som jobber deltid: Hvis du blir pålagt å jobbe mer enn du skal (såkalt pålagt merarbeid), får du ikke overtidsbetalt før du kommer opp i det som tilsvarer 100% stilling. Og hvis du ammer og jobber under 2/3 dag, får du ikke lønnet fri for å amme (bare ulønnet). Det er vel, stort sett, det som vil være forskjellig fra dem med full stilling. Jeg kommer iallfall ikke på mer. Men på de "store og viktige" områdene som sykelønn og pensjon har du samme retter, bare med de begrensningene jeg nevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå