AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #1 Del Skrevet 20. april 2016 Jeg føler meg så fanget i hvordan jeg skal håndtere dette. Jeg er mamma til et barn mellom 10 og 13 år. Jeg har "alltid" vært frisk og har fem år høyere utdannelse og har hatt jobb i mange år i en kjempegivende stilling 100 %. Jeg og barnefaren var sammen til barnet vårt var rundt 6-7 år. Etter dette så har jeg hatt hovedomsorg for barnet vårt. De siste to årene har vært veldig slitsomme, jeg ble sykemeldt i jobben min mye fordi faren til barnet vårt har vært truende og oppfører seg på en måte som gjør at jeg sliter med å sette grenser fordi jeg egentlig er fortsatt redd. Det er mange stygge hendelser som har skjedd, og faren til barnet mitt har gjort mange veldig stygge ting. Det har vært mange involverte for å både veilede far og hjelpe han i hans måte å være på, men det hjelper ikke. Det er flere som uttrykker tanker og bekymringer på møter jeg har med de om at det virker som han er psykopat eller narsissist. Men fordi han plutselig involverer seg i flere ting hele tiden som er veldig bra, så har man håp hele tiden. Jeg har også heiet på han til tross for mye vondt, men jeg er utrolig sliten nå. Jeg håper det er noen som ser måten jeg skriver på , og kanskje hjelpe meg med noen råd om hvordan jeg kan komme meg enda mer unna, og hvordan vi kan få mer hjelp. Anonymkode: 3bd19...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 20. april 2016 #2 Del Skrevet 20. april 2016 Akkurat det å omgås slike mennesker spurte jeg om på ett kurs her om dagen. Jeg er veileder for to på jobben så via en oppdragsgiver fikk jeg komme på kurset hvor vi Lærte om hvordan vi best kunne veilede. Det som var kluet var å finne ut hvilke personlighetstype man var selv og personligheten til den andre og ha det med seg når man samhandlet. Nå husker jeg ikke navnet på metoden men den blir brukt av byråer som jobber med konflikthåndtering. Les deg opp på psykopatens personlihetstrekk og hvordan du skal forholde deg til dem, det er mye nyttig å finne både på nett og i bøker. Nå er jeg ganske blank på konkrete forslag akkurat nå men Søk på Google og i bokhandlere på bety så finner du sikkert noe. Det finnes også støtretelefoner du kan ringe (psykisk helse telefon eks). I bunn og grunn handler det om å sette tydelige grenser og holde på de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #3 Del Skrevet 20. april 2016 Takk for svar og råd/tips, Sulosi! (I mastergraden min så er det mye pedagogikk, psykologi og veiledning, og jeg har også jobbet med dette i noen år på godt og vondt. Jeg skriver ikke dette for å "være bedre" eller for å være "utakknemlig". For jeg er veldig takknemlig for at du skriver og svarer meg og gir meg gode råd og deler det som du kan! ) Men jeg håper at det finnes noen med lignende bakgrunn/erfaring som kan gi flere råd også og evt. at de kan dele noe av erfaring som gjelder utenfor jobb <3 Anonymkode: 3bd19...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå