AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Noen som har tatt nattoget Oslo - Bergen? Klarer man å sove greit ute i de vanlige setene? Synes 900,- er latterlig dyrt for overnatting på en dårlig lugar. Anonymkode: e5a3c...d34
Tabris Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Jeg tok nattoget Sandnes-Oslo tidligere denne måneden. Bestilte Komfort. Jeg syntes det gikk greit. Vet ikke om det var tilfeldig, men alle fikk beholde en "to-seter" for seg selv. Det virket ikke som om det gikk å legge dem så langt ned, dessverre, men jeg tok av meg skoene og la meg så godt jeg kunne i to-seteren. Øyemaske, oppblåsbar pute og et tynt pledd var inkludert i prisen. Ikke det mest komfortable, men greit nok. Jeg sov og slumret det meste av natten.
drikkerbrushverdag Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 Vanlig natt-tog er litt bingo da det kommer an på om det finnes en snorker i vogna eller ikke. Setene er uansett ganske gode, på komfort er det bra. Å sove i kupè er helt fantastisk, og jeg anbefaler det virkelig hvis du har råd. Sengene er veldig smale (under 90 cm), men det er rent sengetøy og sjokolade på puta. Sover aldri så godt som jeg gjør i sovekupè, er noe med lyden og begegelsen Det synes jeg er den aller beste måten å reise på, jeg sover som et barn. Jeg havner stort sett med snorkere i vanlig vogn, og det forstyrrer nattesøvnen min. Klarer å slumre, men ikke å sove. Men hvis du har lett for å sovne går det bra, setene er behagelige og togbevegelsene vugger deg nok i søvn hvis du har et litt bedre sovehjerte enn jeg 3
peppermyntete Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Har kun tatt nattog på Dovrebanen, men vil absolutt anbefale sovekupé!! Får ikke sove i de vanlige setene. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #6 Skrevet 20. april 2016 29 minutter siden, drikkerbrushverdag skrev: Vanlig natt-tog er litt bingo da det kommer an på om det finnes en snorker i vogna eller ikke. Setene er uansett ganske gode, på komfort er det bra. Å sove i kupè er helt fantastisk, og jeg anbefaler det virkelig hvis du har råd. Sengene er veldig smale (under 90 cm), men det er rent sengetøy og sjokolade på puta. Sover aldri så godt som jeg gjør i sovekupè, er noe med lyden og begegelsen Det synes jeg er den aller beste måten å reise på, jeg sover som et barn. Jeg havner stort sett med snorkere i vanlig vogn, og det forstyrrer nattesøvnen min. Klarer å slumre, men ikke å sove. Men hvis du har lett for å sovne går det bra, setene er behagelige og togbevegelsene vugger deg nok i søvn hvis du har et litt bedre sovehjerte enn jeg Jeg har råd til det, men synes det å bruke 900,- på kupe er uhorvelig dyrt. Så mye får man ikke med i den prisen. Derfor jeg lurer på om folk klarer å sove der Anonymkode: e5a3c...d34
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 40 minutter siden, Tabris skrev: Jeg tok nattoget Sandnes-Oslo tidligere denne måneden. Bestilte Komfort. Jeg syntes det gikk greit. Vet ikke om det var tilfeldig, men alle fikk beholde en "to-seter" for seg selv. Det virket ikke som om det gikk å legge dem så langt ned, dessverre, men jeg tok av meg skoene og la meg så godt jeg kunne i to-seteren. Øyemaske, oppblåsbar pute og et tynt pledd var inkludert i prisen. Ikke det mest komfortable, men greit nok. Jeg sov og slumret det meste av natten. Har lest at man får to seter ved komfort. Men ser ikke ut til å finne det på Oslo - Bergen Anonymkode: e5a3c...d34
Gjest Mattis Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 36 minutter siden, peppermyntete skrev: Har kun tatt nattog på Dovrebanen, men vil absolutt anbefale sovekupé!! Får ikke sove i de vanlige setene. De er helt jævlige!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 6 minutter siden, Mattis skrev: De er helt jævlige! Gjelder det alle togene? Anonymkode: e5a3c...d34
Gjest Mattis Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjelder det alle togene? Anonymkode: e5a3c...d34 Har ikke tatt Oslo - Bergen så kan ikke sammenligne dessverre. Men hvis det er samme type seter så er de veldig harde å sitte i over tid, ubehagelig rett og slett. Sikkert noen andre her som har tatt Oslo - Bergen som kan svare på det.
Smookiekins Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 Togene er de samme på alle strekningene. Setene er litt harde, men den oppblåsbare puta hjelper å ha i korsryggen. Greit å ha en jakke/genser du kan bruke i tillegg. Sovemaska og øreproppene kommer godt med. Jeg har ingen problemer med å sove der
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 11 minutter siden, Smookiekins skrev: Togene er de samme på alle strekningene. Setene er litt harde, men den oppblåsbare puta hjelper å ha i korsryggen. Greit å ha en jakke/genser du kan bruke i tillegg. Sovemaska og øreproppene kommer godt med. Jeg har ingen problemer med å sove der Så man klarer å få nok søvn der til å klare seg i Bergen den dagen? Anonymkode: e5a3c...d34
Smookiekins Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Så man klarer å få nok søvn der til å klare seg i Bergen den dagen? Anonymkode: e5a3c...d34 Det blir jo veldig individuelt.. Da jeg gikk på videregående tok jeg ofte nattoget og dro rett på skolen, det gikk fint, men det var slitsomt..
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 Er det noen som vet om man kan få minpris med komfort på det toget? Anonymkode: e5a3c...d34
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 6 minutter siden, Smookiekins skrev: Det blir jo veldig individuelt.. Da jeg gikk på videregående tok jeg ofte nattoget og dro rett på skolen, det gikk fint, men det var slitsomt.. Da får jeg satse på mye kaffe den dagen. Gidder ikke bruke 900,- ekstra for en seng. Anonymkode: e5a3c...d34
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #16 Skrevet 20. april 2016 og noen som har anbefalinger om hvilket sete man bør velge? Anonymkode: e5a3c...d34
bailey Skrevet 20. april 2016 #17 Skrevet 20. april 2016 Om jeg er trøtt nok så får jeg sove helt greit på toget. Setene er ikke de beste, men det går.. Kvaliteten på søvnen er langt fra så god du har i din egen seng, men for én natt går det helt greit. Du får drikke litt kaffe dagen derpå, så går det nok greit
Fjompen Skrevet 20. april 2016 #18 Skrevet 20. april 2016 Nattog komfort innebærer at alle får en toseter for seg selv. Og strøm til pc, og gratis kaffe. Hadde jeg hatt pengene, så hadde jeg helt klart tatt sovekupe, siden det alltid er litt små-bråk på toget, konduktøren skal sjekke billetter osv. Det er jo såklart rimeligst om man er to, siden du betaler 900,- uansett, men vel verdt pengene, spesielt om du skal noe viktig dagen etter. Om du går for vanlig sete, sørg for å ikke havne nærmest en vegg, de setene kan ofte ikke legges ned. Ville også valgt et yttersete, da er sjansen størst for at ingen tar setet ved siden av deg.
Smookiekins Skrevet 20. april 2016 #19 Skrevet 20. april 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: og noen som har anbefalinger om hvilket sete man bør velge? Anonymkode: e5a3c...d34 Vindusplass. Og ikke den første raden i vogna/ved søpla osv.. Når setet er vendt med ryggen dit så kan man ikke ta det så langt bak! Ville også styrt unna 4 manns plasser da du ikke har fotstøtte (og kan risikere å bli stirra på i 7,5 timer.. ) Det går nok fint Kaffe og frisk luft hjelper! Endret 20. april 2016 av Smookiekins
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #20 Skrevet 20. april 2016 1 minutt siden, Smookiekins skrev: Vindusplass. Og ikke den første raden i vogna/ved søpla osv.. Når setet er vendt med ryggen dit så kan man ikke ta det så langt bak! Det går nok fint Kaffe og frisk luft hjelper! Kan man lene setet langt tilbake hvis noen sitter bak? Eller blir det som når man sitter på et fly, trangt og jævlig? Vindusplass er en selvfølge. Takler ikke noe annet når jeg reiser Anonymkode: e5a3c...d34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå