Gå til innhold

Jeg er så lei egoistisk venninne som KUN tenker på seg selv!

smalls

Anbefalte innlegg

Nå må jeg få ut en utblåsning her. Jeg er sliten og faktisk skuffet. Jeg er så drittlei venninner som kun tenker på seg selv. Det er meg meg meg meg meeeeg hele tiden!  :daane:Det er jo til å bli sprø av. Har en slik venninne. Jeg er lei av å være hennes personlig psykolog og klagemur.

ikke for å skryte, men jeg ser på meg selv som en veldig god venninne. Jeg stiller alltid opp uansett hva, er en god lytter, holder på hemmeligheter, omtenksom, hjelper til når det trengs osv. Så jeg blir jo skuffet når jeg ikke får noe av det samme tilbake. Venninnen min snakker bare om seg selv og sine problemer med typen. Hun vet jeg er en god lyttet. Derfor er det meg hun alltid ringer og kommer til. Hun snakker om det samme hele tiden. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si mer. Har sagt min mening og hun bør dumpe han, men så fort hun dumper han, tar hun tilbake igjen. :roll: Skal jeg snakke om meg,  så hører hun ikke etter og bare begynner å snakke om seg og sitt igjen. Det er håpløst. 

Hun er også fæl til å avlyse avtaler hvis noe gøyere dukker opp. Føler meg som en reserve venninne. Hvis det ikke dukker opp noe, så kan vi møtes. I går skulle vi på cafe, men hun bare avlyste nok en gang. Jeg hjalp henne med flytting,  men hun gadd ikke å hjelpe meg. Jeg passa hunden hennes da hun var på ferie. Hun ville ikke passe min da jeg skulle på ferie forrige måned. 

Nå sa hun i går kveld hun kommer over hit i dag fordi hun må snakke om typen og sånn. Jeg sa det ikke passet og hun ble sur. Jeg orker ikke!  Er det dårlig gjort av meg å si det til henne? At jeg er sliten og kan ikke fortsette med å være psykologen hennes? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, syns det er helt på sin plass at du sier i fra.
Hvert fall når hun presterer å bli sur når det ikke passer for deg, som om du ikke har et liv ved siden av.
Si klart og tydelig i fra!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, så klart kan du si ifra! Et vennskap handler om å gi og ta. Hun her bare tar tar tar. Det er ikke noe greit synes jeg. Slike egoistiske venninner må man sette litt plass. Hun blir kanskje sur, men bare la hun bli sur.

Anonymkode: 7ba5a...3d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må rett og slett slutte å være en dørmatte.

Behandle folk som de behandler deg. Jeg vet hvilke venninner som er "flaky" og ikke overholder avtaler - de er nederst på min prioriteringsliste og ikke noen jeg rydder timeplanen for. 

Så har jeg heldigvis et par gode venninner som jeg vet hvor jeg har. De behandler jeg selvsagt likedan. 

Anonymkode: f3899...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Du lærer andre hvordan de skal behandle deg 👌 Du selv har ansvar for om du vil fortsette.  Veldig godt å lese at du endelig setter ned foten. 

Stå på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja,jeg synes du skal si ifra. Forsøk som best er å ikke være anklagende eller kategorisk (ikke typen "du gjør alltid/du gjør aldri"), men si hvordan vennskapet og måten hun behandler deg på føles for deg. Kanskje hun ikke er klar over det selv? Og angående han typen.. Kan du si det du skrev i HI: at du har sagt din mening, og f.eks om dere ikke kan snakke om noe annet? En jeg kjenner hadde forresten en venninne som var fæl til å skravle om seg og sitt,og hun fant ut at den eneste måten å få muligheten til å ikke bare snakke om venninnens liv og problemer, var å avbryte og si høyt og tydelig: "Min tur!" :)

Håper venninnen din tar hintet før det går så langt,og ønsker deg lykke til med samtalen med henne! Fortell gjerne hvordan det gikk :)

Anonymkode: 60a0c...9a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Jeg får si ifra neste gang vi møtes. Jeg tror hun kan bli sur, men det kan ikke jeg tenke på. For jeg fryktelig sliten av å være hennes klagemur hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, smalls skrev:

Takk for svar. Jeg får si ifra neste gang vi møtes. Jeg tror hun kan bli sur, men det kan ikke jeg tenke på. For jeg fryktelig sliten av å være hennes klagemur hele tiden. 

Nei, det kan du ikke tenke på, og blir hun sur så er hun ikke verdig å være din venninne,
og da vet du også hvor du har henne!
Har hun så forferdelig behov for å tømme seg får hun finne seg en psykolog.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, smalls skrev:

Nå må jeg få ut en utblåsning her. Jeg er sliten og faktisk skuffet. Jeg er så drittlei venninner som kun tenker på seg selv. Det er meg meg meg meg meeeeg hele tiden!  :daane:Det er jo til å bli sprø av. Har en slik venninne. Jeg er lei av å være hennes personlig psykolog og klagemur.

ikke for å skryte, men jeg ser på meg selv som en veldig god venninne. Jeg stiller alltid opp uansett hva, er en god lytter, holder på hemmeligheter, omtenksom, hjelper til når det trengs osv. Så jeg blir jo skuffet når jeg ikke får noe av det samme tilbake. Venninnen min snakker bare om seg selv og sine problemer med typen. Hun vet jeg er en god lyttet. Derfor er det meg hun alltid ringer og kommer til. Hun snakker om det samme hele tiden. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si mer. Har sagt min mening og hun bør dumpe han, men så fort hun dumper han, tar hun tilbake igjen. :roll: Skal jeg snakke om meg,  så hører hun ikke etter og bare begynner å snakke om seg og sitt igjen. Det er håpløst. 

Hun er også fæl til å avlyse avtaler hvis noe gøyere dukker opp. Føler meg som en reserve venninne. Hvis det ikke dukker opp noe, så kan vi møtes. I går skulle vi på cafe, men hun bare avlyste nok en gang. Jeg hjalp henne med flytting,  men hun gadd ikke å hjelpe meg. Jeg passa hunden hennes da hun var på ferie. Hun ville ikke passe min da jeg skulle på ferie forrige måned. 

Nå sa hun i går kveld hun kommer over hit i dag fordi hun må snakke om typen og sånn. Jeg sa det ikke passet og hun ble sur. Jeg orker ikke!  Er det dårlig gjort av meg å si det til henne? At jeg er sliten og kan ikke fortsette med å være psykologen hennes? 

Begynte å lure på om jeg hadde skrevet dette innlegget selv. Er helt identisk med min situasjon med en venninne...
Vurderer å gradvis f"fade" henne ut...... 

Anonymkode: 4ef17...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må rett og slett slutte å være en dørmatte.

Behandle folk som de behandler deg. Jeg vet hvilke venninner som er "flaky" og ikke overholder avtaler - de er nederst på min prioriteringsliste og ikke noen jeg rydder timeplanen for. 

Så har jeg heldigvis et par gode venninner som jeg vet hvor jeg har. De behandler jeg selvsagt likedan. 

Anonymkode: f3899...f3c

God måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så kutt vennskapet da vel, hvis hun er så slitsomt. 

Anonymkode: 43bb0...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...