Gå til innhold

Sjalu svigerinne

Gjest Jojo94

Anbefalte innlegg

13 timer siden, O.G. skrev:

Kanskje hun bare ikke liker deg og selvgodheten din?

Janteloven lever! synes det er helt innafor å kalle seg selv vellykket uten at sjalu kg-merrer skal kommentere det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan det hende at du mistolker hennes væremåte på. At hennes innadventhet virker som at hun stenger deg ute? Selv synes jeg at hyperutadvente personer er ganske slitsomt. Men ikke alle. Jeg kjenner utadvente mennesker som prater og prater og liker "å vise seg" hvor "sosiale" og godt likt de er. Gjerne prater de veldig mye om hvor mye invitasjoner de får fra veldig mange og hvor hvor mye skryt de får på jobb etc. Jo, det er riktig å være fornøyd med seg selv, men det blir veldig slitsomt å høre på. Og å gå på tur med en slik person gir meg hodepine bare av å tenke på det. Jeg er sikker på at svigerforeldrene dine liker henne godt, og at de har det avslappende og rolig når du ikke er der. Kanskje sitter de i sofaen og leser/strikker. Men når du kommer, så snus alt om. Da skal alle prate, og så skal en stikke på besøk hit og dit og gå på arrangementer og finne på noe hele tiden. Da er det fint å kunne trekke seg tilbake litt. Kan godt hende at dere ikke har helt kjemien. Ikke fordi hun er misunnelig/sjalu (selv om det selvsagt kan være tilfelle), men kanskje dere rett og slett er for forskjellige. Jeg kjenner også utadvente mennesker som ikke er stressende. De er inkluderende, og forventer ikke at alle rundt bordet har noe å si, og "godtar" at noen trenger å trekke seg tilbake og at folk er ulike. De er også flinke til å holde samtalen i gang, noe som er kjekt for oss innadvente som er livredd for pinlige pauser. :)

Anonymkode: e0d78...14e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis nicket ditt ts avspeiler alderen din så er du 22 år? og svigerinnen din er yngre enn deg? Sikker på at dette ikke bare er ungdomsdrama?

Anonymkode: 84f3e...7b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, jegerenenhjørning skrev:

Janteloven lever! synes det er helt innafor å kalle seg selv vellykket uten at sjalu kg-merrer skal kommentere det

Snedig hvordan alle er sjalu på TS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å stige ned fra din høye hest og observere deg selv fra en annen vinkel? Du sier du tror at hun føler seg underlegen deg pga utdanning, sosiale forhold, oppvekst og at du har reist mer, hvorfor? Hva får deg til å tro at hun bare ikke liker deg? Sånn du skriver virker du veldig høy på pæra. Og det er kanskje det svigerinnen din ikke liker. Det at du driver å tilbyr din hjemmebakst og godsaker til henne føler kanskje hun som at du gnir det inn. Dere er forskjellige og like gode, ikke sitt å tro du er så mye bedre. Jo høyere du priser deg opp i skyene jo lengre er fallet når du finner ut at det faktisk ikke er som du tror.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herregud, skjerp deg! Snakk om å være høy på seg selv.

Anonymkode: 87bd1...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i din svigerinne. Ikke fordi jeg føler meg underlegen noen eller er sjalu, men fordi jeg er en stille og rolig person. Jeg har et stort behov for å være alene og slappe av, og blir sliten av å være med høylytte personer som hele tiden må være i aktivitet og være sosial. Det handler på ingen måte om at jeg er sjalu på dem, men at jeg ikke har lyst til å tilbringe tid med dem. Slike folk suger luften ut av meg, og jeg takler ikke å være med dem mer enn det som er nødvendig.

Om broren til typen min hadde kommet hjem med noen som deg hadde jeg nok trekt meg tilbake, og heller vært en tilskuer i familieselskapet. Slike som deg elsker å være høydepunkt, så da må det jo passe perfekt at svigerinnen din ikke gidder å være med på denne konkurransen om "hvem mine svigerforeldre liker best".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er jeg i familieselskap. Der pleier det være en veldig hyggelig dame.

Utfordringen er så enkel som at den damen er så hjertelig tilstede med hele seg, hele tiden.

Så jeg som også er litt sosial av meg, er helt utslitt etter en kveld med henne.

Kanskje du, TS, likner litt på den kvinnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at dere har litt ulike forventninger til hverandre og deres forhold. Du virker jo veldig utadvent og "der ute", og det er det ikke noe galt med. Men i kombinasjon med hun som er roligere og ikke gir så mye til alle, så kræsjer det. Jeg er selv veldig rolig og stille når min svigerinne er tilstede. Hun tar mye plass  (jeg presiserer at det ikke er feil eller negativt i denne sammenheng), og da blir jeg enda roligere. Jeg trives med mitt forhold til min svigerfamilie, men jeg er ikke helt meg selv fordi. For at jeg skal "blomstre", må jeg være trygg og det er jeg kun med de nærmeste. 

Det jeg prøver å si er at det ikke nødvendigvis er hun som er sjalu,eller du som er nedlatede. Det kan rett og slett bare være at deres personligheter ikke klikker, og at hun blir mer tilbaketrukket av din personlighet. 

Ta det for det det er. Et svigerinneforhold, ikke vennskap. Mange forventer veldig mye av sine svigerinner, og fakta er at dere kun omgås pga deres kjærester. Ha en fin tone, bry dere om hverandre, men ikke forvent en ny bestevenn/turvenn/kafevenn. 

Anonymkode: 6d26c...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...