Gå til innhold

Nye planer fra isis avdekket.

Fremhevede innlegg

Skrevet

ISIS plan to carry out tourist massacre using bombs buried under sun beds and assassins disguised as beach-side ice cream sellers, warn Italian intelligence chiefs.

• ISIS plans terror attacks at Europe beach resorts, report claims
  • ISIS terrorists would pose as beach-sellers, targeting tourists
  • Plan to bury bombs under sun loungers and detonate suicide vests
  • Targets reportedly include southern France and Spain's Costa del Sol
  • German and Italian intelligence 'informed on plans by source in Africa'

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3547216/ISIS-plan-carry-tourist-massacre-using-bombs-buried-sun-beds-assassins-disguised-beach-ice-cream-sellers-warn-Italian-intelligence-chiefs.html

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svin..

Anonymkode: f2e08...6d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Berikelse fra fredens religion.

Anonymkode: 854ed...c46

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Får håpe USA slutter å finansiere ISIS (Israeli Secret Intelligence Service) snart, da.

Anonymkode: e19e8...150

AnonymBruker
Skrevet

ISkrem får en helt ny betydning.

Anonymkode: e19e8...150

• Liker 11
Skrevet

Dette virket mere som noe noen fant på som spøk.

Dårlig target, lite symbolsk, stor fare for å feile på målet.

jeg kan se for meg ett relatert target som ville være mye bedre og mer målrettet og som så vidt jeg vet er relativt tilgjengelig, men akkurat dette virket lite troverdig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Står om dette i nettavisen også. Tenk så mange barn på de strendene som vil bli skutt og drept :( Hadde ikke Europa med sosialistene i spissen åpnet grensene for muslimer hadde ikke dette problemet eksistert i dagens Europa, tenk det. Så ufattelig mange liv ville vært spart. 

Anonymkode: 19aea...bd3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jagland og co klapper vel i hendene nå!

Anonymkode: b8c7a...42d

• Liker 5
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står om dette i nettavisen også. Tenk så mange barn på de strendene som vil bli skutt og drept :( Hadde ikke Europa med sosialistene i spissen åpnet grensene for muslimer hadde ikke dette problemet eksistert i dagens Europa, tenk det. Så ufattelig mange liv ville vært spart. 

Anonymkode: 19aea...bd3

Hvordan er det du tenker her? Har du ikke fått med deg noe som helst av modus operati til IS? Dette problemet hadde eksistert uansett. Fokuset vi må ha på å løse dette må være MYE bredere enn å fokusere på IS. 

Igjen, dette er mye mer en usmakelig Hoax, men faren for IS terror i Europa er reell. Vi må bare slutte å fabulere at dette primært er angrep fra utsiden.

Skrevet

Venstrevridde bagatelliserer som alltid. Ansvarsfraskrivelse, mens de fortsetter å fylle opp Europa (Norge inkludert) av ren naivitet med folk som ikke har noe her å gjøre og utgjør fare for oss.

God sommerferie, sier jeg da. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jagland og co klapper vel i hendene nå!

Anonymkode: b8c7a...42d

Hurr durr lol, look at me mom I'm tough on webz!

Anonymkode: fcd83...d92

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 timer siden, Druid skrev:

Dette virket mere som noe noen fant på som spøk.

Dårlig target, lite symbolsk, stor fare for å feile på målet.

jeg kan se for meg ett relatert target som ville være mye bedre og mer målrettet og som så vidt jeg vet er relativt tilgjengelig, men akkurat dette virket lite troverdig.

Det er jo en kjempe intelligent plan.

Enkel å gjennomføre, stor sjokk effekt.

Noen holder utkikk,- en eller flere graver ned bomben. Terroristen(e) har  flere timer på seg for å stikke av.

Og nå har de tatt en. De har bilder av vedkommende blir tatt. Hvis ikke en artikkel er nok bevis.

ISIS in Majorca: Moment suspected jihadist is arrested on suspicion of planning attacks on holidaymakers - as intelligence chiefs warn of plots to bomb beach resorts 

Kilde: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3547216/ISIS-plan-carry-tourist-massacre-using-bombs-buried-sun-beds-assassins-disguised-beach-ice-cream-sellers-warn-Italian-intelligence-chiefs.html

Endret av Ferie
Skrevet
5 timer siden, Druid skrev:

Hvordan er det du tenker her? Har du ikke fått med deg noe som helst av modus operati til IS? Dette problemet hadde eksistert uansett. Fokuset vi må ha på å løse dette må være MYE bredere enn å fokusere på IS. 

Igjen, dette er mye mer en usmakelig Hoax, men faren for IS terror i Europa er reell. Vi må bare slutte å fabulere at dette primært er angrep fra utsiden.

Hæ?

Hvilke aviser leser du? 

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg som bestilte meg tur til Nice for noen timer siden. Ja, ja.. 

Anonymkode: 3ba1f...696

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hurr durr lol, look at me mom I'm tough on webz!

Anonymkode: fcd83...d92

I motsetning til å være anonym asylforkjemper på KG?

• Liker 1
Skrevet

Det er lenge siden jeg bestemte at det ikke blir noen "sydentur" til Europa i sommer, for å si det slik. Nå blir det myggmiddel og selvbruningskrem, og så reiser vi nordover og besøker familie.

Synd er det også at de talløse overgrepene mot mindreårige i svenske badeland har skremt meg fra å dra dit mer. Sverige har vært vårt nærmeste ferieland, og vi har reist til Sverige årlig i minst ti år. Om ikke i sommerferien, så i høst eller vinterferien for å dyppe seg i større, bedre og billigere badeland.

For et par år siden reiste vi gjennom Sverige og besøkte Maserhallen. Flott badeland. Nå er det ikke aktuelt mer. Om en kan si at risikoen er liten, så vil ikke jeg utsette mine barn for en liten risiko heller. Spesielt med en jente som er bare ti år, og en sønn som er litt eldre, men ikke spesielt stor og sterk. Han ville være en lett match for en-to store mindreårige asylsøkere som er "16 år".

2015 har endret Sverige. Å si at en har vært der før, og det har vært så koselig, er ikke gyldig grunn for meg lenger.

• Liker 3
Skrevet

Vedrørende Maserhallen og Aqua Nova: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/nya-reger-for-badande-infors-pa-aquanova

Samme problem ble tatt opp i januar, men det hjelper lite når nye mottak blir opprettet i rasende fart. http://www.dt.se/dalarna/borlange/nytt-boende-for-ensamkommande-barn-i-borlange-upp-till-85-platser

I dagsläget är det bara pojkar mellan 16-17 år, som kommer att bo på HVB-hemmet. De har olika nationaliteter och har bland annat persiska, arabiska, kurdiska och tigrinji som modersmål.

Johan Larsson är förespråkare av blandade boenden, med både pojkar och flickor.

– Men man stoppar inte in en tjej bara, i så fall ska det vara blandat och på 15 platser kanske 7-8 tjejer, säger han.

Av de 177 ensamkommande barnen 2015 fanns 16 flickor.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Ferie skrev:

Hæ?

Hvilke aviser leser du? 

Vanlige?

Du er klar over at stort sett samtlige større terror angrep i den siste tiden har vært planlagt og gjennomført av naturaliserte landsmenn? Altså at Paris angrepet i all hovedsak var franskmenn? Så fokus kan ikke være på å stenge grenser internasjonalt, men å forhindre radikalisering nasjonalt. De radikale er her alt; det kommer ikke en hær utenfra på flåte i middelhavet, soldaten er blandt oss allerede. 

IS tar ansvar for alle angrep som er "inspirert" av IS. Dette er faktisk nytt, og det gjør dem i stand til å ta ansvar for aksjoner de selv ikke behøver supportere logistikk og ressursmessig. som f.esk angrepet i USA. Men det gjør også at aksjonene deres har en stor spennvidde mellom det som mest kan regnes som massedrap, og det som er mere symboltung terror. Hvilket passer budskpet til IS veldig bra,

Det er derfor ikke utenkelig at man kan ha strandaksjoner som spesifisert. Men det er ikke IS angrep,  det er i så fall mye mindre operasjoner med lokal motivasjon. IS var på gratuleringslisten etter strandangrepet i Tunisia, ett angrep som som i stor del lignet på ett ABB angrep hvis man ser på hvem som gjorde det, og motivasjonen. (Og det selv om han der fikk god hjelp av lokale radikale )  

Problemet med strandangrep fra IS sin side, er at de ønsker mye mer ideologiske rettede og "rene" angrep. De ønsker ikke den typen angrep som var i Pakistan en tid tilbake der ofrene stort sett var kvinner og barn. De sliter allerede hardt nok med Boko Harams klamme omfavnelse. 

Bomber i sand er i utgangspunktet ingen dårlig idee, men gitt at de fleste populære strender er relativt industralisert, er det alltid en fare for at strandvedlikehold enten rydder bomben, ødelegger eller detonerer den. En stor støvsopp på dagen er relativt symbolsk; en sprengt traktor om morgenen ser mere patetisk og impotent ut.      

Å miste selvmordbombere og risikere tap av anseelse i noen generelle angrep på strender, virker derfor strategisk lite sannsynlig gitt at man enkelt kan få mye større effekt med de samme ressursene 3 km lengre mot sentrum.

Men at grupperinger på Mallorca kan se dette som funksjonelle aksjoner, er selvforklarende. (Og de ville helt klart valgt vekk alternativet jeg tenker på. )

• Liker 1
Skrevet

Ja, dette skal bli interessant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...