AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #21 Del Skrevet 17. april 2016 (endret) Den 17.4.2016 at 16.02, StineN skrev: Vet ikke helt hvorfor du har linket til en sunniva der du skriver "under 30", er det et forsøk på å fremstille meg som en løgner? Trur du har forvirret meg med noen andre. Hva er det egentlig du vil frem til her? Ser her at alle her inne velger å bruke de mest ekstreme tilfellene som eksempler. Dere prøver å male et bilde som ikke representerer virkeligheten i det hele tatt. I nesten alle tilfeller med festing og støy er det helt trygt å gå bort til naboen og be dem om å roe seg ned. Det er større sjanse for å bli skadet om du kjører til butikken. Selvfølgelig, om du bor i et område med høy kriminalitet og mye dop. Ja da stiller saken seg litt annerledes. Men jeg nekter å tru at alle her inne bor i de verste områdene i norge. Så for de aller aller fleste her inne, så er det helt trygt å gå bort til naboen å spørre de om de kan roe seg ned litt. I det tilfelle med jernstangnaboen hadde jeg definitivt gått bort selv og latt han få smake sin egen jernstang. Men det er ikke noe jeg forventer at andre ville gjort. Men nok et eksempel på at folk bruker ekstremtilfeller som om det skulle vært normalen. I det tilfelle så bør jeg advare alle mot å kjøre bil, fordi det er potensielt mye farligere enn å be naboen roe ned musikken sin. Jeg tror du bare skriver for å provosere. Ærlig talt. Anonymkode: b8979...c3d Endret 18. april 2016 av Raven Emerald 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #22 Del Skrevet 17. april 2016 14 timer siden, StineN skrev: Verden er et utrygt sted. Norge er et av de tryggeste landene i verden. Slike ting som dette bør man virkelig takle selv og ikke bry politiet med. De har viktigere ting å bry seg om. Selv så har jeg aldri hatt problemer med dette. De aller fleste svarer med å skru ned volumet umiddelbart og unnskylder seg. Hva er du redd for? Virker skikkelig idiotisk å føle seg "utrygg" for noe så simpelt som dette. Jeg ble truet av en narkoman med sprøyte da jeg ringte på for å få dem til å dempe seg litt, så nei, det er ikke alltid trygt Anonymkode: 5b70c...051 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 17. april 2016 #23 Del Skrevet 17. april 2016 (endret) 4 timer siden, StineN skrev: Vet ikke helt hvorfor du har linket til en sunniva der du skriver "under 30", er det et forsøk på å fremstille meg som en løgner? Trur du har forvirret meg med noen andre. Hva er det egentlig du vil frem til her? Ser her at alle her inne velger å bruke de mest ekstreme tilfellene som eksempler. Dere prøver å male et bilde som ikke representerer virkeligheten i det hele tatt. I nesten alle tilfeller med festing og støy er det helt trygt å gå bort til naboen og be dem om å roe seg ned. Det er større sjanse for å bli skadet om du kjører til butikken. Selvfølgelig, om du bor i et område med høy kriminalitet og mye dop. Ja da stiller saken seg litt annerledes. Men jeg nekter å tru at alle her inne bor i de verste områdene i norge. Så for de aller aller fleste her inne, så er det helt trygt å gå bort til naboen å spørre de om de kan roe seg ned litt. I det tilfelle med jernstangnaboen hadde jeg definitivt gått bort selv og latt han få smake sin egen jernstang. Men det er ikke noe jeg forventer at andre ville gjort. Men nok et eksempel på at folk bruker ekstremtilfeller som om det skulle vært normalen. I det tilfelle så bør jeg advare alle mot å kjøre bil, fordi det er potensielt mye farligere enn å be naboen roe ned musikken sin. Dere drar dette helt ut av alle proposjoner. Som en gjeng med hysteriske kaklehøner. Det er i utgangspunktet helt fareløst å be naboen dempe musikken! Jeg håper politiet aldri kommer å ber naboen deres om å roe seg ned, så dere må ordne opp selv. Det trur jeg dere virkelig hadde hatt godt av. Blingset to brukere. Beklager den, StineN. Poenget er: Noen har hyggelige naboer, noen har naboer som ruser seg, noen har naboer som er helt vanlige, noen har naboer som banker kjerring og unger. Noen er unge, noen er pensjonister, noen er dumdristige, noen er bekymret. Noen naboer ringer man helt greit på til og ber dem dempe musikken, - andre ringer man politiet når festen har kommet ut av kontroll og veggene rister. Folk kjenner selv sine naboer bedre enn brukere på et forum gjør. Alle du kjefter på forsøker å få deg til å se at naboen til TS kan være en nabo man skulle ønske man ikke hadde. Og da er det å ringe politiet en fornuftig løsning. Endret 17. april 2016 av Mis(s)Understood 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StineN Skrevet 17. april 2016 Forfatter #24 Del Skrevet 17. april 2016 2 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Blingset to brukere. Beklager den, StineN. Poenget er: Noen har hyggelige naboer, noen har naboer som ruser seg, noen har naboer som er helt vanlige, noen har naboer som banker kjerring og unger. Noen er unge, noen er pensjonister, noen er dumdristige, noen er bekymret. Noen naboer ringer man helt greit på tid og ber dem dempe musikken, - andre ringer man politiet når festen har kommet ut av kontroll og veggene rister. Folk kjenner selv sine naboer bedre enn brukere på et forum gjør. Alle du kjefter på forsøker å få deg til å se at naboen til TS kan være en nabo man skulle ønske man ikke hadde. Og da er det å ringe politiet en fornuftig løsning. Det gir litt mer mening det ja. Nå er det jo sånn at TS aldri svarte på, som jeg har fått med meg, på om hvorfor hun ikke turte å gå bort å be dem roe seg. Etter det så har diskusjonen handlet om det å gå bort til naboer er farlig eller ikke. Og jeg har argumentert for at det er mindre farlig enn å kjøre bil, i de aller fleste tilfeller. Det hører bare til ekstremtilfellene de situasjonene som har blitt nevnt her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 17. april 2016 #25 Del Skrevet 17. april 2016 Et øyeblikk siden, StineN skrev: Det gir litt mer mening det ja. Nå er det jo sånn at TS aldri svarte på, som jeg har fått med meg, på om hvorfor hun ikke turte å gå bort å be dem roe seg. Etter det så har diskusjonen handlet om det å gå bort til naboer er farlig eller ikke. Og jeg har argumentert for at det er mindre farlig enn å kjøre bil, i de aller fleste tilfeller. Det hører bare til ekstremtilfellene de situasjonene som har blitt nevnt her. La oss si det sånn, - det er steder i byen jeg ikke ville vise meg i sivil sånn i 3-4-5 tiden om natten. Og definitivt ikke for å klage på noe. For de fleste tenker jag de har forsøkt å snakke med naboen først, men ikke oppnådd en halv desibel reduksjon. Da ringer man politiet og ber dem snakke med festløvene. Har tilfeller fra tidligere tider hvor rett og slett stereoanlegget har blitt beslaglagt fordi synderne har gitt blanke i å etterkomme politiets anmodning 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StineN Skrevet 17. april 2016 Forfatter #26 Del Skrevet 17. april 2016 Et øyeblikk siden, Mis(s)Understood skrev: La oss si det sånn, - det er steder i byen jeg ikke ville vise meg i sivil sånn i 3-4-5 tiden om natten. Og definitivt ikke for å klage på noe. For de fleste tenker jag de har forsøkt å snakke med naboen først, men ikke oppnådd en halv desibel reduksjon. Da ringer man politiet og ber dem snakke med festløvene. Har tilfeller fra tidligere tider hvor rett og slett stereoanlegget har blitt beslaglagt fordi synderne har gitt blanke i å etterkomme politiets anmodning Det er ikke det inntrykket jeg har fått. Jeg trur mer at folk heller bare ringer politiet først, fordi de er altfor redde for å si fra. Og det er ikke voldelige resultater de er redde for. Men det at de må be noen om å gjøre som de vil. De er redde for å høre nei og føle seg maktesløse. I de få tilfellene der du vet eller har god mistanke om at naboen ikke er helt stabil. Eller de tilfellene der du har bedt de om å skru ned lyden, men at de ikke skrur ned lyden til et akseptabelt nivå (noe bråk må man regne med). Så bør man ringe politet. Men i de aller fleste tilfeller så har ikke folk engang pratet med naboen. Det er hva jeg har opplevd mange ganger. Er flere tilfeller jeg har gått bort til naboer og spurt om hvorfor de ikke har skrudd ned lyden enda, det må jo være flere som har klaget. Men ingen har som regel klaget til de. Dette har vært i blokker, rekkehus og tette nabolag. Ringe politiet først er utrolig idiotisk. Kaste bort tiden demmes på slik tull. Og i de fleste tilfeller så er ikke naboen som lager lyden klar over hvor forstyrrende den er. Fordi de er fulle, glade og tenker ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 17. april 2016 #27 Del Skrevet 17. april 2016 Stine. Er du den festløven naboene er livredde for å si fra til i frykt for å få kniver etter seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StineN Skrevet 17. april 2016 Forfatter #28 Del Skrevet 17. april 2016 3 timer siden, O.G. skrev: Stine. Er du den festløven naboene er livredde for å si fra til i frykt for å få kniver etter seg? Haha, nei. Jeg liker ikke fester med masse lyd og bråk. Jeg er vel heller den som inviterer deg over på noe morsomt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #29 Del Skrevet 18. april 2016 8 timer siden, StineN skrev: Det gir litt mer mening det ja. Nå er det jo sånn at TS aldri svarte på, som jeg har fått med meg, på om hvorfor hun ikke turte å gå bort å be dem roe seg. Etter det så har diskusjonen handlet om det å gå bort til naboer er farlig eller ikke. Og jeg har argumentert for at det er mindre farlig enn å kjøre bil, i de aller fleste tilfeller. Det hører bare til ekstremtilfellene de situasjonene som har blitt nevnt her. Vet du, når du sier du selv ville gitt en fyr inn med jernstang tilbake viser at du ABSOLUTT IKKE har noe som helst erfaring fra ustabile voldelige folk . Det er jo selve oppskriften på bråk! Om jeg som kvinne skulle truet fremmede gærne menn med vold , ja da håper jeg noen legger meg inn! Har vært borte i gangsters, kriminelle,folk som beskytter nabolaget sitt med maskingeværer, såkalte "normale "med sinneproblemer og NEI jeg ville vært kronidiot om jeg liksom tøff skulle yppe tilbake. Dette ikke i Norge men ser ingen grunn til å utfordre skjebnen eller ved å oppfordre andre til å skulle ordne opp selv om de ikke kjenner samtlige fra før. Anonymkode: 13c39...16e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smilejenta Skrevet 18. april 2016 #30 Del Skrevet 18. april 2016 (endret) Den 17.4.2016 at 3.26, Arabella skrev: Du har aldri vært ute for farlige situasjoner, skjønner jeg. Simpelt? Mener du enkelt? Nå kan jo simpelt ogaå bety enkelt, så tipper ab mente enkelt.. det er bare snakk om å se det i sammenheng. simpel a5 (ty. el. fr, av lat. simplex 'enkel, oppriktig') 1 tarvelig, dårlig, sjofel en s- dress / han er en s- fyr / det var s-t gjort 2 mest foreld, unntatt i en del faste forb: enkel, alminnelig være ens simple plikt / s-t flertall flertall som utgjør enten mer enn halvparten av de avgitte stemmene, el. flest stemmer for ett alternativ mellom flere, t forskj fra kvalifisert flertall / s-t tyveri jur.: uten skjerpende omstendigheter, t forskj fra kvalifisert tyveri Endret 18. april 2016 av smilejenta Definisjon av ordet simpelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #31 Del Skrevet 19. april 2016 Den 17. april 2016 at 3.14, StineN skrev: Du turte ikke å be de om å dempe seg selv? I en by er det ikke alltid man hører nøyaktig hvor festbråketnkommer fra. Og er det i nabobygården, som er avstengt av en port, noe de fleste bygårder her jeg bor er, så vet du ikke hvilken ringeklokke du skal ringe på når du står nede på gata. Og hva om det er en aleneforelder med små barn som ikke får sove pga bråket? Mener du vedkommende skal forlate barna midt på natta? Vet du hva. Folk som er så idiotiske og hensynsløse at de har full fest og holder hele nabolaget oppe klokka tre om natta, de ser jeg ærlig talt ikke at kommer til å roe seg bare fordi det kommer en sur nabo på døra. Anonymkode: 29f24...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 19. april 2016 #32 Del Skrevet 19. april 2016 Politiet i Oslo oppfordrer folk til å la politiet ta seg av husbråk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 19. april 2016 #33 Del Skrevet 19. april 2016 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2016 #34 Del Skrevet 21. april 2016 Man kan absolutt ringe og klage inn feststøy/bråk. Men man vil gjerne bli spurt om man har forsøkt å snakke til folkene selv, men det er ikke et krav at man MÅ gjøre det. Det er dessuten viktig å følge opp å ringe tilbake hvis støyet fortsetter utover, og greit å huske på at det kanskje skjer mye rundt omkring, og at de kanskje ikke kan dukke opp og fikse opp i festingen. Men det er viktig at man kan oppgi korrekt adresse for hvis bråket finner sted, ikke bare "et sted i gata tror jeg". Anonymkode: 37f33...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 21. april 2016 #35 Del Skrevet 21. april 2016 Jeg er over 40 år, og har ikke glemt hvordan det var å være ung - litt festing må man tåle, dessuten er det vel hver sin gang å ha fest/middagssammenkomster som støyer ut over natta. Er det fest en sjelden gang hadde jeg valgt å la de holde på, er det ofte fest hadde jeg bedt de dempe seg om det var naboer jeg visste det var trygt å gi beskjed til. Er det naboer jeg er usikre på, hadde jeg ikke hatt problem med å ringe politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå