AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 (endret) Etterretningsinformasjon angir at IS har lært opp 400 personer til angrep på europeisk jord. Sverige er spesifikt angitt som et mål. http://m.nettavisen.no/nyheter/slar-alarm-om-akutt-terrorfare-i-goteborg/3423214623.html Svenskene gillar olika og politikerne deres har indirekte invitert til dette. For Norge som har en strengere asylpolitikk ser det foreløpig bedre ut, men det er absolutt en sjanse for at det kan skje - spesielt ettersom de rød-grønne gjør alt de kan for å sette kjepper i hjulene til Listhaug. http://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/terrorfare-i-sverige---vi-har-ikke-parallellsamfunn-i-norge/3423214744.html Ganske ironisk at det er demonstrasjoner mot strengere asylpolitikk i dag. Anonymkode: cd9af...adf Endret 19. april 2016 av ninuska_ 6
Gjest Ferie Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: "For Norge som har en strengere asylpolitikk ser det foreløpig bedre ut, men det er absolutt en sjanse for at det kan skje -. " Anonymkode: cd9af...adf Dette har jeg skrevet på rights.no før om samme sak. Men med en annen varsler. Hanna Gadban. Av Nina Saken: Hanna Gadban: – Radikal islam vokser seg sterkere "Hanna Gadban har nettopp gitt ut boken «Min Jihad – Jakten på liberal islam», hvor hun – i likhet med flere profilerte innvandrerkvinner – beskriver hvor raskt islamismen vokser i svenske kommuner. Den svensk-irakiske forfatteren er troende muslim, men blir likevel kalt islamofob og rasist på grunn av sin kritikk av islam, islamisme og æreskultur. Gadban var tidligere aktiv i Vänsterpartiet, men forlot partiet i skuffelse over at den svenske venstresiden fortier problemene hun tar opp. " Kilde: http://www.rights.no/2015/07/hanna-gadban-radikal-islam-vokser-seg-sterkere/ Det jeg skrev: "Legger merke til at svensker på venstre siden er flinke til å bruke ordet nazist til alle himmelretninger. Men det kommer akkurat til å bli som under 2.verdenskrig igjen i Sverige. Svenskene kommer ikke til å klare ta ett klart standpunkt mot ekstremisme, ta ett oppgjør med ekstremisme og heller ikke ha handlinger rettet mot isis sympatisører og isis aktører. Jeg tenker at, Sverige kommer til å bli ett rottebol og yngleplass for mennesker med isis holdninger. Samtidig som Sverige neppe opplever noen som helst terrorisme i fremtiden, de er nok smarte nok til å beskytte sitt nye fristed." Hvis jeg, personlig, skal tenke logisk på denne saken. Hvis det er grobunn for rekruttering av terrorister i landet. Og hvis det er noe på grunn av landets innvandringspolitikk, der det aldri settes ned foten, sies ifra og eller er noen form for markering. Hvorfor skyte seg selv i foten? Det er lett å komme seg over den ubevoktede norske landegrensen. Hvorfor skulle ikke heller Norge bli terrormålet. Bakmennene. Lederne. De som står bak og trekker i trådene, når terroristene opererer, er ikke dumme.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 @Ferie Enig at det ville bli å skyte seg selv i foten, jeg tenkte det samme. Men nå var det jo nylig et pontensielt terrorangrep i Sverige som ble avverget, og det står i artikkelen at Sverige er utpekt som mål. Anonymkode: cd9af...adf 2
ops2 Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 Det er kort vei fra Gøteborg til Karl Johan og barnetoget. Det skal vi tenke godt over. 6
Gjest Ferie Skrevet 18. april 2016 #5 Skrevet 18. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: @Ferie Enig at det ville bli å skyte seg selv i foten, jeg tenkte det samme. Men nå var det jo nylig et pontensielt terrorangrep i Sverige som ble avverget, og det står i artikkelen at Sverige er utpekt som mål. Anonymkode: cd9af...adf OK. Det er sant.
ninuska_ Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 Tråden er ryddet for hatefullt innhold, ninuska_, adm
herzeleid Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 19 timer siden, Ferie skrev: Dette har jeg skrevet på rights.no før om samme sak. Men med en annen varsler. Hanna Gadban. Av Nina Saken: Hanna Gadban: – Radikal islam vokser seg sterkere "Hanna Gadban har nettopp gitt ut boken «Min Jihad – Jakten på liberal islam», hvor hun – i likhet med flere profilerte innvandrerkvinner – beskriver hvor raskt islamismen vokser i svenske kommuner. Den svensk-irakiske forfatteren er troende muslim, men blir likevel kalt islamofob og rasist på grunn av sin kritikk av islam, islamisme og æreskultur. Gadban var tidligere aktiv i Vänsterpartiet, men forlot partiet i skuffelse over at den svenske venstresiden fortier problemene hun tar opp. " Kilde: http://www.rights.no/2015/07/hanna-gadban-radikal-islam-vokser-seg-sterkere/ Det jeg skrev: "Legger merke til at svensker på venstre siden er flinke til å bruke ordet nazist til alle himmelretninger. Men det kommer akkurat til å bli som under 2.verdenskrig igjen i Sverige. Svenskene kommer ikke til å klare ta ett klart standpunkt mot ekstremisme, ta ett oppgjør med ekstremisme og heller ikke ha handlinger rettet mot isis sympatisører og isis aktører. Jeg tenker at, Sverige kommer til å bli ett rottebol og yngleplass for mennesker med isis holdninger. Samtidig som Sverige neppe opplever noen som helst terrorisme i fremtiden, de er nok smarte nok til å beskytte sitt nye fristed." Hvis jeg, personlig, skal tenke logisk på denne saken. Hvis det er grobunn for rekruttering av terrorister i landet. Og hvis det er noe på grunn av landets innvandringspolitikk, der det aldri settes ned foten, sies ifra og eller er noen form for markering. Hvorfor skyte seg selv i foten? Det er lett å komme seg over den ubevoktede norske landegrensen. Hvorfor skulle ikke heller Norge bli terrormålet. Bakmennene. Lederne. De som står bak og trekker i trådene, når terroristene opererer, er ikke dumme. Jeg tenker igrunn det samme. Sverige har jo lenge lagt til rette for stadig større grupper som føler seg utenfor samfunnet. Så lenge de fortsetter å føre en slik politikk ville det være dumt av IS, mfl. å gjennomføre terroraksjoner der. Da skulle jeg tro Norge og Danmark var mer logiske mål. Først når disse gruppene antas å utgjøre en tilstrekkelig stor andel av befolkningen, eller Svenskene virkelig strammer inn, virker terrorangrep som noe som ville tjene islamistiske ekstremister. Så spørs det samtidig hvor gjennomtenkt alt er, og hvor stor tålmodighet de har.
Gjest Ferie Skrevet 19. april 2016 #8 Skrevet 19. april 2016 (endret) 19 minutter siden, herzeleid skrev: Jeg tenker igrunn det samme. Sverige har jo lenge lagt til rette for stadig større grupper som føler seg utenfor samfunnet. Så lenge de fortsetter å føre en slik politikk ville det være dumt av IS, mfl. å gjennomføre terroraksjoner der. Da skulle jeg tro Norge og Danmark var mer logiske mål. Først når disse gruppene antas å utgjøre en tilstrekkelig stor andel av befolkningen, eller Svenskene virkelig strammer inn, virker terrorangrep som noe som ville tjene islamistiske ekstremister. Så spørs det samtidig hvor gjennomtenkt alt er, og hvor stor tålmodighet de har. Bra. At andre er enig. Norge kan være mer utsatt, for vi har en lang delvis ubevoktet grense til Sverige. Jeg tenker. Hvis de skal få opplæring i lage bombebelter osv. Så vil de ideologiske kreftene være til stede, med bred erfaring og ressurspersoner innenfor feltet Endret 19. april 2016 av Ferie
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 Jo tidligere det smeller, jo bedre er det. Så kanskje svenskene våkner nå, slik at de slutter å ta inn 150 000 migranter pr år. Anonymkode: a4896...427 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 Jeg blir så sint og irritert! Er så frustrerende å bare sitte på sidelinjen og føle seg knøttliten. Jeg og mannen skulle egentlig få barn, men vi har valgt å droppe det, jeg har faktisk ikke lyst til å få barn i Norge lenger... Anonymkode: 2fa11...732 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir så sint og irritert! Er så frustrerende å bare sitte på sidelinjen og føle seg knøttliten. Jeg og mannen skulle egentlig få barn, men vi har valgt å droppe det, jeg har faktisk ikke lyst til å få barn i Norge lenger... Anonymkode: 2fa11...732 Du kan jo ikke tenke sånn, da har du i alle fall latt terroristene vinne. Men enig med TS at det er merkelig at det i dagens samfunn er demonstrasjoner mot strengere asylpolitikk. Anonymkode: 720d9...eae 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ikke tenke sånn, da har du i alle fall latt terroristene vinne. Men enig med TS at det er merkelig at det i dagens samfunn er demonstrasjoner mot strengere asylpolitikk. Anonymkode: 720d9...eae De er flinke til å mobilisere og mer vandt med å demonstrere. Enkelte grupperinger er flinke til å få folk med og si sin mening. Det beste eksempelet på dette er bøndene, som bare i løpet av kort tid klarte å samle tusenvis av bønder i Oslo på bare noen dagers varsel. Hvorfor klarer ikke vi som er i mot høy ikke-vestlig innvandring å gjøre noe? Det irriterer meg faktisk litt. Man ser i andre land at folk møtes i gatene, i Norge er man mer passiv. Anonymkode: a4896...427 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ikke tenke sånn, da har du i alle fall latt terroristene vinne. Men enig med TS at det er merkelig at det i dagens samfunn er demonstrasjoner mot strengere asylpolitikk. Anonymkode: 720d9...eae Den delen med barn du sikter til? Jeg begrenser meg ikke på noen som helst annen måte, skal reise til Paris nå til helgen for eksempel, dropper ikke å gjøre noe bare fordi jeg er redd for terror. Men jeg har faktisk ikke lyst til å bringe et barn inn i verden slik fremtiden ser ut nå, jeg har gid tid, så om fremtiden ser lysere ut om ti år kan jeg få barn da, men nå ser jeg rett og slett ikke vitsen. Lei av Norges ekstreme tafatthet! Ja, synd på mennesker som har det vondt, men vi kan ikke redde hele verden, om det er for mange av en art kommer det pandemier/epidemier, matmangel, rovdyr som begrenser osv., det er ikke meningen at arten mennesker bare skal ekspandere og ekspandere... Fint å hjelpe folk, men gjør det der de er. Anonymkode: 2fa11...732 2
Outlander Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir så sint og irritert! Er så frustrerende å bare sitte på sidelinjen og føle seg knøttliten. Jeg og mannen skulle egentlig få barn, men vi har valgt å droppe det, jeg har faktisk ikke lyst til å få barn i Norge lenger... Anonymkode: 2fa11...732 ikke bare Norge - hele verden går til shit snart. 2
ajarRun Skrevet 20. april 2016 #15 Skrevet 20. april 2016 Dette er bare etterretningstjenestene som prøver å holde seg relevant. Ingenting å bekymre seg for.
Outlander Skrevet 20. april 2016 #16 Skrevet 20. april 2016 Største trussel til Skandinavia nå er de helt håpløse venstrevridde som på liv og død skal hindre en strengere asylpolitikk. Jeg klarer ikke å forstå noe som helst de drive med. Men, de kan takke seg når en bombebelte smeller seg midt i KJ gate. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #17 Skrevet 20. april 2016 Et øyeblikk siden, Outlander skrev: Største trussel til Skandinavia nå er de helt håpløse venstrevridde som på liv og død skal hindre en strengere asylpolitikk. Jeg klarer ikke å forstå noe som helst de drive med. Men, de kan takke seg når en bombebelte smeller seg midt i KJ gate. Jeg stemmer på AP fordi jeg liker politikken ellers. Det er ett par andre som passer bedre men de får for lite stemmer til å klare noe. Om så FRP hadde stengt ut alle flyktninger så hjelper det ikke hvis politikken ellers ikke eier ryggrad. Kan ikke få i pose å sekk. Anonymkode: 5d0d0...584
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #18 Skrevet 20. april 2016 40 minutter siden, Outlander skrev: ikke bare Norge - hele verden går til shit snart. Det er også sant. Anonymkode: 2fa11...732
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #19 Skrevet 20. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir så sint og irritert! Er så frustrerende å bare sitte på sidelinjen og føle seg knøttliten. Jeg og mannen skulle egentlig få barn, men vi har valgt å droppe det, jeg har faktisk ikke lyst til å få barn i Norge lenger... Anonymkode: 2fa11...732 Jeg hadde ikke tenkt å få barn av samme grunn som deg, men så minnet pappa meg på: hva om folk hadde valgt det samme under 2 verdenskrig og lignende situasjoner?! Har en liten gutt nå som gjør meg så utrolig lykkelig, og ingen utlending eller terrorist fikk ta fra meg den lykken. Men å forberede han på virkeligheten når han blir litt eldre er jeg klar for, skal ikke lulle han inn i en virkelighetsfjern sosialisttankegang og plassere han på en skole hvor han og andre norske er i mindretall f.eks. 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stemmer på AP fordi jeg liker politikken ellers. Det er ett par andre som passer bedre men de får for lite stemmer til å klare noe. Om så FRP hadde stengt ut alle flyktninger så hjelper det ikke hvis politikken ellers ikke eier ryggrad. Kan ikke få i pose å sekk. Anonymkode: 5d0d0...584 Ingen politikk er viktigere enn å bevare Norge fra å ende opp som Sverige. Alt annet enn innvandringspolitikken blir urelevant og småtterier i forhold. Anonymkode: cd9af...adf 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2016 #20 Skrevet 20. april 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke tenkt å få barn av samme grunn som deg, men så minnet pappa meg på: hva om folk hadde valgt det samme under 2 verdenskrig og lignende situasjoner?! Har en liten gutt nå som gjør meg så utrolig lykkelig, og ingen utlending eller terrorist fikk ta fra meg den lykken. Men å forberede han på virkeligheten når han blir litt eldre er jeg klar for, skal ikke lulle han inn i en virkelighetsfjern sosialisttankegang og plassere han på en skole hvor han og andre norske er i mindretall f.eks. Ingen politikk er viktigere enn å bevare Norge fra å ende opp som Sverige. Alt annet enn innvandringspolitikken blir urelevant og småtterier i forhold. Anonymkode: cd9af...adf Ja, har tenkt på det jeg også. Men jeg har egentlig gitt opp menneskeheten litt. Syntes vi lever på overtid på jorden, og kunne egentlig ikke brydd meg så mye om arten vår dør ut eller blir kraftig forminsket hvert fall! Kroppen min har til tider veldig lyst på barn, men det er jo bare instinkter, for den tenkende meg har egentlig ikke så lyst. (Både jeg og mannen sliter litt med kronisk sykdom, vi er begge to i arbeid og fungerer helt normalt, men mange med sykdommene våre fungerer ikke overhode, så det holder meg også litt tilbake, da de kan være arvelige.) Anonymkode: 2fa11...732
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå