Gå til innhold

Flere som vil utnytte oss

Fremhevede innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger faktisk ufaglærte også, og jeg syntes faktisk man bør ha et velfungerende arbeidsmarked for denne gruppen også, ikke slik det kan bli med tusenvis av søkere per enkelt stilling. Men du driter kanskje i destabiliseringen av landet så lenge du selv sitter trygt på kjøreskolen din?

Anonymkode: b0e5d...013

Vi kan jo bare importere ufaglærte fra andre land og holde de bedre jobbene selv. 

Norge blir jo ikke destabilisert av noen nye borgere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Selvsagt vil vi bli litt fattigere, men vi er jo så ufattelig rik at det ikke vil ha noe å si. Om lønningene går ned til resten av europa sitt nivå så skader ikke det.

Vi burde definitivt kutte studieplasser på studier der det finnes mange arbeidsledige. Dog er argumentet meningsløst, det er iallefall ikke Syrere sin feil at de ble født i Syria. 

Problemet er bare at hvis man flytter på studieplasser, så skaper man bare overskudd av noe annet istedet! Hvilke utdannelser er det egentlig det er mangel på idag?

Jeg kan godt ta imot noen syriske kristne, så lenge de er kristne, drusere eller alawitter. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, PeeWee skrev:

Problemet er bare at hvis man flytter på studieplasser, så skaper man bare overskudd av noe annet istedet! Hvilke utdannelser er det egentlig det er mangel på idag?

Jeg kan godt ta imot noen syriske kristne, så lenge de er kristne, drusere eller alawitter. 

Vi kunne feks kuttet krigsbudsjettet og brukt pengene på å forske på kjernefysiske kraftverk, spesielt innen thorium. Da trenger vi ingeniører til det. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Vi kan jo bare importere ufaglærte fra andre land og holde de bedre jobbene selv. 

Norge blir jo ikke destabilisert av noen nye borgere.

Nei takk takk, jeg foretrekker at flest mulig nordmenn kan beholde jobbene sine slik at de ikke må ty til offentlige ordninger eller kriminalitet, noe som i neste omgang også går utover samfunnet som helhet. 

Noen? Det er snakk om flere hundretusen over noen år, om det forsetter så snakker man kanskje millioner over en periode på 10-20 år. Det er en ganske drøy demografisk endring, særlig når 75% av de som kommer er menn. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Vi kunne feks kuttet krigsbudsjettet og brukt pengene på å forske på kjernefysiske kraftverk, spesielt innen thorium. Da trenger vi ingeniører til det. 

Vi har heller alt for lavt krigsbudsjett. Uten litt krig blir folk alt for dekadente. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, PeeWee skrev:

Vi har heller alt for lavt krigsbudsjett. Uten litt krig blir folk alt for dekadente. 

Problemet er høyrevridde krigshissere som ønsker å delta i flest mulig internasjonale operasjoner, som igjen blir ris til egen bak når flyktningestrømmene som kommer etter at samfunnene deres har blitt destabilisert. Om man skal øke forsvarsbudsjettet bør det først og fremst gå til faktisk forsvar, ikke angrepskrig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mest imot innvandring av ikke-vestlige migranter fordi integrering er mislykket. Ser på det pakistanske miljø i Oslo, der bor folk i 3.generasjon og fremdeles er de ikke en fullverdig del av det norske samfunn. I USA der ingenting blir servert på sølvfat hadde de vært assimilert allerede (slik det burde være).

Nei til migrasjon fra land som Marokko, Algerie eller Pakistan. Krigsflyktninger skal vi ta inn, med klar beskjed at de må reise hjem igjen når det er fred i hjemlandet. De får bygge det opp igjen (hvem ellers?).

Anonymkode: 3567b...84c

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I USA der ingenting blir servert på sølvfat hadde de vært assimilert allerede (slik det burde være).

I USA sliter de jo fortsatt med å integrere svarte og latinoer etter nesten to hundre år. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, PeeWee skrev:

I USA sliter de jo fortsatt med å integrere svarte og latinoer etter nesten to hundre år. 

Hehe, den ventet jeg på. Nå får du forklare hvorfor det ikke har fungert i USA der svarte faktisk også er kristne, og hvorfor du tror det vil fungere i Norge med mennesker fra total forskjellig kulturell bakgrunn.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, den ventet jeg på. Nå får du forklare hvorfor det ikke har fungert i USA der svarte faktisk også er kristne, og hvorfor du tror det vil fungere i Norge med mennesker fra total forskjellig kulturell bakgrunn.

Når har jeg hevdet at innvandring er bra? Jeg er sannsynligvis en av dem i Norge som er mest imot innvandring. Jeg mener jo endog at innvandring mellom land som USA og de vesteuropeiske landene er en uting. Jeg er skeptisk til innvandring generelt, og ikke bare når det gjelder "slemme muslimer". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...