Gå til innhold

Foreldresamtale

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, er barnets navn. TS 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 20.4.2016 at 13.07, Steve Rogers skrev:

Jeg må si som flere, at jeg skjønner at du reagerer og det ville jeg gjort selv. Det jeg sliter mest med er hvorfor det er hun som svarer deg når du sender melding til han. Hvis dette er noe han står inne for så hvorfor svarer han ikke deg? Hos oss er det kun jeg som møter opp og sånn har det alltid vært. 

Det jeg er redd for her at hun posisjonerer seg pga sjalusi og at dette bare er toppen av isberget som skal dukke opp..

Hun har ikke sunne grenser og mannen her ....Hvor er han? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
32 minutter siden, Oslokvinne12345 skrev:

Her er en liten oppdatering. Det bisarre svaret fikk jeg av fars kjæreste. Ble litt provosert så viste det bare til ped lederen og hun anbefalte meg til å dra til familievernkontoret bare for å alt dokumentert tilfelle de vil ha mer samvær osv..

Screenshot_2016-04-22-10-15-54.png

Ja, der fikk vi jo bekreftet teorien min i forrige innlegg.... Hun presiserer at det er en selvfølge at hun skal gå. Dette er bare starten..

TS: Du må tenke deg nøye om før du svarer på sms fra henne.. Vær varsom så ikke det blir krig!!

PS: Ved nærmere ettertanke er mitt råd å la være å svare henne helt. Du har barn med en mann ikke hans nye dame. En time på FVK er nok nødvendig her. 

Endret av MapleSirup
  • Liker 3
Skrevet

Familiekontoret er nok på sin plass men barnehagen MÅ ta ett standpunkt her. Hvis ikke barnehagen følger taushetsplikten MÅ du for all del gå til kommunen og klage, de har tilsyn og skal være der for deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en dame. Jeg blir helt oppgitt over måten hun svarer deg på. Du stiller et helt legitimt spørsmål og får det krasse svaret tilbake. Det verste her er at hun går mellom deg og faren og skaper splid i det gode samarbeidet deres. Åpenbart har hun behov for å markere seg. 

Og nei, barnet er ikke hennes. Hun har en viktig rolle i barnets liv, men hun er ikke en forelder. Foreldresamtaler er for barnas foreldre. Jeg forstår at det er greit at samboere blir med når situasjonen tillater det, men jeg synes ikke akkurat at dette er en slik situasjon. Det mest optimale er jo at far og mor drar på den samme foreldresamtalen. Når det er mulig synes jeg ikke det er greit at en steforelder skyver den andre forelderen unna for å kreve sin plass. Smakløst. 

Anonymkode: 4c699...bb0

Skrevet

Herlighet for et frekkt menneske. Glad jeg er alene om alt når jeg hører om den slags. Ville tatt rådet til pedlederen, og bestilt en time på familievernkontoret. Denne dama må da forstå at barnet er ditt og farens ansvar. Fint hvis hun vil stille opp, med hun må innse at hun bare har en birolle. Dere har hovedrollen, uansett. Når begge foreldrene er i bildet er det slik det er. Hun har tross alt ikke vært inni bildet så lenge heller. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Ja, jeg må nok virkelig vurdere en time hos famvernkontoret. Jeg har mange lignende meldinger fra hu. 

Det som gjør vondt at jeg føler hun prøver å presse meg vekk for å ta "min" plass. Og det føles så unaturlig når barnet kun har kjent hun i ett år, annenhver helg. Jeg fikk også en melding her om dagen der det sto at det eneste jeg trengte å tenke på var at hun elsket barnet som sitt egent. Kjempe fint at hun er glad i barnet, men det blir for sykt å si det etter ett år.. Mange små episoder og kommentarer Gjør at jeg begynner å få litt nok.. 

Far er igrunn veldig feig og sier at vi får styre med det selv. Men nå får jeg rett og slett ikke tak i han, all kommunikasjon siste to ukene har vært på sms eller facebook med hun. Jeg får hvertfall dokumentert det hos fvk også får jeg prøve å heve meg over det fremover! 

Takk for støtte her dere :) er noen dager hvor jeg tror at jeg er den gale 😖

Skrevet
16 minutter siden, Oslokvinne12345 skrev:

Jeg fikk også en melding her om dagen der det sto at det eneste jeg trengte å tenke på var at hun elsket barnet som sitt egent.

Det er jo selvfølgelig kjempefint det, men det er ikke hennes barn likevel - det er ditt barn. 

Det kan høres ut som hun er litt revet med, er hun ganske ung? Har hun barn selv? 

Skrevet
3 minutter siden, Oz- skrev:

Det er jo selvfølgelig kjempefint det, men det er ikke hennes barn likevel - det er ditt barn. 

Det kan høres ut som hun er litt revet med, er hun ganske ung? Har hun barn selv? 

Ja, hun er ung. Litt usikker, men 22-23 kanskje. Nei, hun har ikke barn selv men veldig babysyk fikk jeg beskjed om for litt siden :fnise:

Skrevet

Dette er en personlighetstype, slike holder på uavhengig av alder. Det eneste som stopper dem er at far til barna setter foten ned, kraftig. 

Jeg kjenner jeg blir dårlig av å se hvordan denne samboeren holder på. Vi har litt av samme greia men mine barn er såpass store at vi alltids skal klare å bite tenna sammen To-tre år. Bla har en ny samboer bestemt 50/50 for det "er jo så praktisk" og forholdet mellom far og eldste barn er brutt pga hennes overstyring.  Du MÅ sette deg I posisjon nå. Få en skriftlig avtale på hvor mye hun (og evt en ny mann hos deg) kan blande seg og ikke.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Oslokvinne12345 skrev:

Ja, hun er ung. Litt usikker, men 22-23 kanskje. Nei, hun har ikke barn selv men veldig babysyk fikk jeg beskjed om for litt siden :fnise:

Kan høres ut som hun er revet med og "leker familie". Det er jo ikke så uforståelig hvis hun er veldig babysyk og sterkt ønsker sin egen familie, men samtidig helt uakseptabelt selvfølgelig. Synes du gjorde lurt i å poengtere at hun(/de) trenger ditt samtykke. Ellers tror jeg som andre her at det er nødvendig å ta dette ved roten og gjøre det klart en gang for alle at hun ikke har de samme rettighetene som du har. Det kan man gjøre selv om man setter pris på at barnet har en person i livet sitt som bryr seg om det. 

Endret av Oz-
*babysyk
Skrevet

Ja! Takk for gode svar :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen grunn til å være spak og la deg bli tråkke på. DU bestemmer, ikke henne. Oppmuntrer deg ikke til å være ufin, men MAKAN. Hadde ei slik tipse prøvd seg på min foreldrerolle hadde Hu jaggu fått vite hvor skapet skal stå.

Så lenge du og far står papiret er der kun dere i hele verden den foreldresamtale er ment for. Viss man får en ny forelder pr kjæreste hadde mange barn hatt flere ti-tals foreldre.

Gjør det de fornuftige i tråden sier. Jeg er bare forbannet på dine vegne.

Anonymkode: 1fd2e...eee

Gjest Mythic
Skrevet

Jeg er pedagogisk leder i barnehage, og gjennomfører alle foreldresamtaler to ganger pr år. Aldri i verden om en kjæreste av mor/far hadde fått delta på foreldresamtale, med mindre den andre forelderen godkjente det. Jeg har taushetsplikt overfor alle andre enn foreldre, og den skal overholdes. Hva hvis det blir slutt med den nye kjæresten uka etter, også har vedkommende deltatt på en taushetsbelagt samtale? Det hadde gitt meg store kvaler, og ligget i en skikkelig gråsone i forhold til brudd på taushetsplikten. Jeg kan ikke forstå hvilken ped.leder som går med på at en kjæreste skal få delta på en foreldresamtale? 

Hos oss tilbyr vi separate samtaler til foreldre som er skilt, men det er heldigvis svært få som benytter seg av det. I denne saken bør TS sette tydelige grenser, og forklare far hva som er greit og ikke når det kommer til foreldresamtaler og foreldreansvar. Denne nye kjæresten går over grensen for hva som er greit.

Skrevet
Den 15. april 2016 at 1.17, AnonymBruker skrev:

Dere som er skilte, går dere sammen på foreldresamtaler? 

Vi gikk fra hverandre når barnet fortsatt var baby, hun begynte i bhg når hun var 1,5 år og hvert halvår har vi gått sammen til samtale. Greit for oss og greit for barnehagen har jeg tenkt. Far fikk ny dame for 1,5 år siden og barnet har kjent hun i ett år. Sendte sms til han istad etter at jeg hentet fireåringen i barnehagen om at det er samtale da og da. Fikk svar av kjæresten hans at de to sammen skal gå i år og at hun skal ringe barnehagen på mandag og avtale tid. Ble litt ja, satt ut. Så jeg lurer egentlig på hva som er mest normalt :)

Anonymkode: 14c98...079

Barnehagen snakker med begge foreldre hvis ønskelig. Ved skilte foreldre velger noen å komme sammen, og noen å komme hver for seg. Jeg har aldri opplevd å ha nye kjærester med på samtaler. Hilsen barnehagelærer som har hatt 10 år med foreldresamtaler 2 ggr i året

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 20.4.2016 at 13.21, pompdelux skrev:

Igår var samboeren min på foreldresamtale for mitt barn. Jeg var på jobb og det samme var far.

Bare utrolig takknemlig for at det går an å ha ett sånt samarbeide jeg. Barnas interesse først, ikke foreldrenes eierskap.

Men hadde jeg fått en slik sms så hadde jeg nok sagt noe om at her skal vel JEG være med og.. men gladelig tatt med stemor nettopp for å omfavne barnet helt og fult med de omsorgspersoner som er i livet i det daglige.

Veldig flott gjort av samboeren din, men svært dårlig prioriteringer av deg og far! Foreldresamtaler kan flyttes på, har man ikke tid til foreldresamtale for barnet sitt så har man valgt noe feil. Det er så viktig å bli oppdatert og ha kontakt med barnehage og skole at å droppe sånne ting istedet for å bytte tid eller ta permisjon/avspasering fra jobb er mildt sagt skuffende å høre av en mor eller far. 

TS: Avslutt all kontakt med denne damen. All kontakt skal gå gjennom din eks. Du skal ikke diskutere slike ting med henne, hun har ingenting med dette å gjøre. Barnehagen får gi beskjed til far. Samt ber du om time på FVK angående at stemor nå blander seg inn i ting som opplagt kun er for far og mor. Du er ikke gal her, det er hun som er spik spenna gæern! Og utrolig frekk, ser det på måten hun svarer deg på. Jeg ville ikke svart mer, noensinne. Etterlyser hun svar så kan du evt svare kort at "Kommunikasjon angående barnet foregår mellom meg og far." Ikke noe mer. Ingen forklaring. Forhold deg kun til far! 

Anonymkode: e5247...a0d

• Liker 3
Skrevet
Den 22.4.2016 at 15.24, Sulosi skrev:

Dette er en personlighetstype, slike holder på uavhengig av alder. Det eneste som stopper dem er at far til barna setter foten ned, kraftig. 

Jeg kjenner jeg blir dårlig av å se hvordan denne samboeren holder på. Vi har litt av samme greia men mine barn er såpass store at vi alltids skal klare å bite tenna sammen To-tre år. Bla har en ny samboer bestemt 50/50 for det "er jo så praktisk" og forholdet mellom far og eldste barn er brutt pga hennes overstyring.  Du MÅ sette deg I posisjon nå. Få en skriftlig avtale på hvor mye hun (og evt en ny mann hos deg) kan blande seg og ikke.

Helt enig. Hun jobber hardt med posisjonering. Det der må kveles nå.

Selv ville jeg sluttet helt å kommunisere med henne; det trenger du ikke. Du kan kommunsiere med far. Du kan feks slutte med sms, men heller ta en tlf til far når det er nødvendg.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig flott gjort av samboeren din, men svært dårlig prioriteringer av deg og far! Foreldresamtaler kan flyttes på, har man ikke tid til foreldresamtale for barnet sitt så har man valgt noe feil. Det er så viktig å bli oppdatert og ha kontakt med barnehage og skole at å droppe sånne ting istedet for å bytte tid eller ta permisjon/avspasering fra jobb er mildt sagt skuffende å høre av en mor eller far. 

TS: Avslutt all kontakt med denne damen. All kontakt skal gå gjennom din eks. Du skal ikke diskutere slike ting med henne, hun har ingenting med dette å gjøre. Barnehagen får gi beskjed til far. Samt ber du om time på FVK angående at stemor nå blander seg inn i ting som opplagt kun er for far og mor. Du er ikke gal her, det er hun som er spik spenna gæern! Og utrolig frekk, ser det på måten hun svarer deg på. Jeg ville ikke svart mer, noensinne. Etterlyser hun svar så kan du evt svare kort at "Kommunikasjon angående barnet foregår mellom meg og far." Ikke noe mer. Ingen forklaring. Forhold deg kun til far! 

Kunne ikke vært mer enig.

• Liker 1
Skrevet
Den 24.4.2016 at 19.39, AnonymBruker skrev:

Mulig det, men sånn ble det nå og det gikk helt fint.

Har sine grunner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...