Gå til innhold

Foreldresamtale

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er skilte, går dere sammen på foreldresamtaler? 

Vi gikk fra hverandre når barnet fortsatt var baby, hun begynte i bhg når hun var 1,5 år og hvert halvår har vi gått sammen til samtale. Greit for oss og greit for barnehagen har jeg tenkt. Far fikk ny dame for 1,5 år siden og barnet har kjent hun i ett år. Sendte sms til han istad etter at jeg hentet fireåringen i barnehagen om at det er samtale da og da. Fikk svar av kjæresten hans at de to sammen skal gå i år og at hun skal ringe barnehagen på mandag og avtale tid. Ble litt ja, satt ut. Så jeg lurer egentlig på hva som er mest normalt :)

Anonymkode: 14c98...079

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mor og far skal selvsagt gå. Om dere vil ha med deres respektive kjærester så får dere diskutere det mellom dere.

Anonymkode: e2b86...438

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Vi møter opp sammen, og skulle ene av oss være forhindret møter bare den ene opp.

Jeg hadde ikke akkurat godtatt å fått beskjed om at JEG som mamma ikke skulle møte opp på foreldresamtaler. Jeg er for at nye partnere skal være med på sosiale ting, men foreldresamtaler går på hvordan det går med barnet og videre planer. For meg er foreldresamtaler for FORELDRENE og ikke respektive nye partnere selv om de såklart skal være inkludert i ulike ting! :)

Anonymkode: 65b3e...a69

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville syntes det var ekstremt merkelig å få mld av farens nye kjæreste vedrørende foreldresamtale.

Foreldresamtale er vel nettopp det, for foreldrene. Og det er jo i så fall du og barnets far som skal gå.

Det at den nye kjæresten sier at hun skal gå sammen med faren i år, og at hun skal ringe barnehage for å avtale tid,

er egentlig litt drøyt. Dette er jo ikke akkurat noe hun har noe med. Jeg ville ringt faren hvis jeg var deg, og sagt at

du skulle på foreldresamtale "da og da" og at han fikk delta dersom han ønsket. Hvis den nye kjæresten hadde

tilbudt seg å være med hvis du f.eks ikke hadde mulighet, det hadde vært noe annet, men her virker det som hun

forsøker å bestemme at hun skal på foreldresamtale, og att på til sier at hun skal kontakte barnehage for å planlegge tid osv.

Anonymkode: 3b461...ed6

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vi går sammen.

Jeg synes det er uhørt at steforeldre skal presse seg på slike samtaler. De kan få referat.

Mange av konfliktene i barnefordelingssaker handler nettopp om steforeldre som presser seg på, eller foreldre som dytter frem nye partnere.

Alle kan ha sin naturlig plass og gode rolle, foreldre er de dog ikke.

Anonymkode: 45493...eb6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at du reagerer. 

Anonymkode: 4c699...bb0

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er skilte, går dere sammen på foreldresamtaler? 

Vi gikk fra hverandre når barnet fortsatt var baby, hun begynte i bhg når hun var 1,5 år og hvert halvår har vi gått sammen til samtale. Greit for oss og greit for barnehagen har jeg tenkt. Far fikk ny dame for 1,5 år siden og barnet har kjent hun i ett år. Sendte sms til han istad etter at jeg hentet fireåringen i barnehagen om at det er samtale da og da. Fikk svar av kjæresten hans at de to sammen skal gå i år og at hun skal ringe barnehagen på mandag og avtale tid. Ble litt ja, satt ut. Så jeg lurer egentlig på hva som er mest normalt :)

Anonymkode: 14c98...079

Dette er ikke akkurat normalt nei. Steforeldre har ikke noe på foreldremøte å gjøre synes jeg da. Kan det være at hun er sjalu, at hun ikke liker at dere går sammen og dermed demonstrerer på denne måten? 

Skrevet

Foreldresamtaler er for den/de med foreldreansvaret, dvs far og mor. Fars kjæreste har ingentibg der å gjøre. 

Barnehagen har ikke lov til å la henne være med uten ditt eksplisitte samtykke. Dette skal barnehagen vite og skulle hun ringe dem, bør de gi klar beskjed om det. Men her må du passe på, ikke alltid personalet er like proffe. 

Her hadde jeg bare informert far om at kjærestens oppførsel er uholdbar, hun har ingenting m foreldresamtaler å gjøre. 

• Liker 19
Skrevet

Dette er uakseptabelt. Snakk med barnehagen. Samtalene er for deg og far, dere kan avtale ulike tidspunkt hvis der er vanskelig å møte på samme tid men at tidspunkt skal settes opp fordi en steforelder vil presse seg på. Hvis ikke du blir hørt i barnehagen synes jeg du skal ta saken videre til styrer (evt tilsyn). 

• Liker 8
Skrevet

Jeg er ikke forelder selv men mine foreldre gikk fra hverandre når jeg var 2.
Når det kommer til disse samtalene så setter lærer opp kun en samtale pr familie. Min far ble alltid informert om det og invitert med men dukket aldri opp så det endte med at det alltid var min stefar og mamma som dro på disse timene.
Dersom kjæresten til barnefaren ønsker å være med må hun nok pent ta til takke med den timen som er satt opp og at du er der. Det er jo tross alt du som faktisk er moren.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Snadder skrev:

Når det kommer til disse samtalene så setter lærer opp kun en samtale pr familie. Min far ble alltid informert om det og invitert med men dukket aldri opp så det endte med at det alltid var min stefar og mamma som dro på disse timene.
Dersom kjæresten til barnefaren ønsker å være med må hun nok pent ta til takke med den timen som er satt opp og at du er der. Det er jo tross alt du som faktisk er moren.

Jeg har hatt med min nye mann (vi er gift) på foreldremøter. Nå er mine barn på ungdomsskolen så de ble selvsagt spurt om det var greitt for dem og det var det. Årsaken til at min man ble med er at jeg ikke kan dele meg i to. Jeg har tvillinger som går i hver sin klasse og trinnet har alle møter for alle klasser på samme tid. Far har aldri møtt på disse møtene ila 8 år så å basere seg på at han kan gi referat fra den andre klassen er håpløst. 

• Liker 1
Gjest Malificenta
Skrevet

Høres ut som du blir skvisa ut. En sånn beslutning skal ikke de to ta seg i mellom. Du får sette ned foten TS. 

Skrevet

Jeg er stemor selv og jeg ville aldri spurt om å få være med på foreldresamtale en gang. Det er deres barn og ikke hennes. Her syns jeg du skal sette ned foten. Så klart skal du som mor få lov til å dra på foreldresamtale! Du kan jo si til far eller hans nye partner at du setter pris på at hun engasjerer seg, men foreldresamtaler og den slags er for foreldre.

• Liker 4
Skrevet

På skulen har nokre familier dobbelt opp med foreldresamtalar, ein for mor og ein for far. Det er ikkje veldig populært blant lærarane, som må bruke mykje ekstratid pga dårleg samarbeid mellom foreldra. Eg syns foreldre skal gå på foreldresamtale ilag, og skal nye partnarar bli med, må det godkjennast av den andre forelderen. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg går ikke med pappaen, han er for...det går ikke. Jeg har mine bekymringer angående fireåringen, hvilket handler mye om hennes sorg og savn ifht den ekstremt fraværende pappaen. Dette er han uenig i, til tross for at bhg ser det jeg ser, og støtter oppunder mine tanker og ungens frustrasjoner...

Om denne idiotien plutselig skulle ha med den nye dama si, som han tydeligvis bruker mer tid på enn barna, så tror jeg at jeg hadde svelget den kamelen... Det finnes så mye drama å henge seg opp i ellers, og etter et "samarbeid" som har resultert i null og niks kunne jeg mottatt medalje for kamelsvelging... 

Hun hadde dog fått passet sitt påskrevet om hun skulle tørre å ytre noe særlig 😌 er så fordomsfull at jeg tillegger hans kjærester lav intelligens, med han som fellesnevner...

Endret av duplexx
Skrevet
14 timer siden, Snadder skrev:

Men da er fortsatt dillemmaet at mor tvinges til å diskutere sitt barn med stemor tilstede.

Skole/barnehage skal heller ikke få dobbeltarbeid pga stemødre.

Hun får vente på referat. Det der er kontrollbehov og posisjonering; ikke omsorg.

• Liker 6
Skrevet

Foreldresamtale er for foreldrene ikke de nye partnerne til foreldrene. Så fremt begge foreldrene er inni bildet da. :) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes dere skal gå alle tre sammen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jo flere fornuftige voksenpersoner som samarbeider om barnets beste - jo bedre!

Gå alle 3 da- dere skal samarbeide til 18 år:baby:

Anonymkode: b5790...1cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo flere fornuftige voksenpersoner som samarbeider om barnets beste - jo bedre!

Gå alle 3 da- dere skal samarbeide til 18 år:baby:

Anonymkode: b5790...1cc

Hva er vitsen, nye partnere kan forsvinne like fort som gamle partnere.

Anonymkode: c8558...f8d

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...