Gå til innhold

Uønsket på bygda?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tidligere bodd i en liten by, men møtte på mannen og flyttet med han til hans hjembygd.

Vi er etter 6 år sammen fremdeles forelsket, og har et lite barn sammen, hus og trygge jobber.

Men det eneste som mangler er venner..                          Mannens familie var greie fra starten, helt til barnet vårt ble født. Etter det så ble de så gærne at jeg så meg nødt til å kutte drm ut.   Og det mangler ikke på skittkasting ute på bygda, og folket støtter seg og sine til det fulle.

Jeg har fått god respons på jobben min, for min måte å være på. Jeg elsker jo å være både positiv og hjelpsom!  Og jeg lever godt i den rollen.   Men så snart jeg vender nesa hjem etter jobb, forsvinner den gode atmosfæren..   Jeg blir sett ned på av naboene, og er absolutt ikke god nok.

I barnebursdagene til 3 åringen min, sender mødrene sine menn til selskapet. Hvorav noen mødre med sterk personlighet tør å komme.

Jeg kjenner at dette over tid har gjort noe med meg. Mannen og jeg reiser bort på bursdagene våre, i frykt for å avsløre vår lave sosiale status.

Jeg er med i en gruppe i nabolaget, hvor vi etter tur inviterer alle hjem til seg. Og nå npr det var min tur til å holde treff, var responsen rekordlav. 10 stk hadde sett på min facebook invittasjon, men bare 'en hadde meldt interesse. Ære være henne.. =)   Men jeg tar jo hintet om at jeg blir sett på som et utskudd.

Hvorfor tror dere at det er slik?

Anonymkode: 3e073...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo typisk landsbyoppførsel, har ikke noe med dere å gjøre. Men for deres egen del, har dere vurdert å flytte?

Anonymkode: b58a8...188

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo typisk landsbyoppførsel, har ikke noe med dere å gjøre. Men for deres egen del, har dere vurdert å flytte?

Anonymkode: b58a8...188

Nei, ikke egentlig. Jeg har jo like mye rett til å bo her som de innfødte.

Det hjelper uansett på å høre at det ikke er noe rart med en😊 Takk.

Jeg skal fortsette å smile og være glad, selv om enkelte måtte mene at innflyttere ikke har livets rett.

TS

Anonymkode: 3e073...251

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplevd dette jeg også. Ville leve mer i pakt med naturen og kjøpte et lite hus på landet i en liten bygd. Skal si bygdetrollet fikk fart på seg. Ble godt tatt imot av mennene men damene var det verre med. Blir fryst  ut på tilstelninger eller fester arrangert i bygda. Det endte med at jeg flyttet til byen igjen.

Anonymkode: aaddb...670

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan ble svigers så gærne etter barnet ble født at du måtte kutte de ut? Og har mannen din også kuttet med dem?

Anonymkode: 58539...ba9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Forstår hva du mener.  Vi er tilflyttere i ei lita bygd,  og er fremdeles ikke helt "innafor" sosialt. 

Anonymkode: 356f1...24f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår veldig godt hva du mener. Foreldrene min flyttet tilbake til min mammas hjembygd for noen år tilbake. Mamma er godt tatt i mot, hun er jo "innfødt". Tror faren min sliter litt mer, og blir sett på som en "kakse" fordi han snakker østlandsk, i tillegg tjener han veldig godt. Og det blir ikke helt godtatt i bygda. Men han har etterhvert fått noen gode venner og trivest vel relativt bra på bygda tror jeg. Men meg er det verre med, jeg har aldri bodd der og hadde flyttet hjemmefra før de flyttet tilbake. Men jeg har vært der ofte, og hadde i en periode en kjæreste som bodde i bygda. Men jeg har aldri blitt godtatt av jentene som bor der, foruten noen av mammas voksne venninner. Og etter det ble slutt mellom meg og eksen har han spredt masse drit om meg (var jeg som gjorde det slutt, så kanskje derfor han har gjort det), og jeg vet det snakkes bak min rygg. At folk tror på det han sier og ikke en gang gidder å høre med meg om det stemmer. Jeg synes derfor ikke det er så trivelig å være der, og kunne aldri tenke meg å flytte dit selv. 

Anonymkode: 5fd6a...9d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme situasjon her! Vi bor der pga barn nå... Et godt råd fra meg:

ikke legg noe ære i å bli boende fordi dere har like stor rett til å bo der! Vei argumentene opp mot hverandre, og Finn ut hva som er best for deres familie. Dersom dere mistrives, så flytt ! 

Klem fra oss 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kan vel skje hvor som helst i landet - ikke utelukkende på bygda ?

Anonymkode: d1ed9...357

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, altså, de var ikke så ønsket der og de har utenlandske venner også så det har ingenting med rasisme å gjøre visst nok. 

Anonymkode: 70006...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår hva du mener.  Vi er tilflyttere i ei lita bygd,  og er fremdeles ikke helt "innafor" sosialt. 

Anonymkode: 356f1...24f

Vil du virkelig komme deg innafor der sosialt? Det er ikke noe der som er sosialt annet enn hvem som ligger med hvem. Altså, seriøst???

Jeg var på besøk i en bygd en gang - jeg sto bare å så på dem. En kledde seg naken, en annen klinte til kameraten sin, den tredje klasket folk rundt på rumpa i flere timer så hele "bygdelandslaget" måtte stå opp å be fyren skjerpe seg, kusex (HÆ?) - nei jeg gidder ikke ramse opp mer enn det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk innflyttere på bygda dessverre :( Rart at folk fremdeles skal være så trangsynte i 2016...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan vel skje hvor som helst i landet - ikke utelukkende på bygda ?

Anonymkode: d1ed9...357

Kusexualitet mener jeg tilhører bygda, men ja - dette er ikke bare noe som tilhører bygda. Man ser jo at helt like ting skjer i Oslo blandt annet. I følge vg og dagbladet. Så det skjer ikke bare i bygdene, men det er sikkert lett for utenforstående å skylde på folk i en bygd når de ikke tar ansvar for hva de selv sier og gjør. De er jo harmløse, så å opptre på den måten ovenfor noen som ikke kan beskytte seg er forkastelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, Honey Dew skrev:

Sånn er det å bo på bygda dessverre

Du kan ikke mene det? Å ønske noen død (for det er det de gjør) er ikke helt straight ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke mene det? Å ønske noen død (for det er det de gjør) er ikke helt straight ass.

Kommer fra en bygd selv. Den bygden må ha Norges største bygdetroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Kommer fra en bygd selv. Den bygden må ha Norges største bygdetroll

Haha. Mulig - jeg er ikke i fra en bygd (heldigvis), men som sagt å ønske folk døde og å ha ord som "sylf---efaen, kuhelvette, røvknøl" som vanlig i sitt vokabular er ikke riktig klokt. Lurer på hvordan hans mentale helse er. De sitter vel bare der da, og dømmer verden nedenom og hjem og mener at de vet best. Det er vel ikke annet enn den type ordbruk der antar jeg? Jeg ville ikke tatt meg nær av det, men jeg ville aldri godtatt at noen sto og skreik kuhelvette midt i gaten, eller sylf---faen til et annet menneske bare fordi sylen ikke virket (det spørs jo selvklart hva noen skulle bruke sylen til så klart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd det samme selv. Kapret bygdas mest ettertraktede odelsgutt og har bra utdannelse og en god jobb selv og flyttet dit han kom fra. Ble helt utestengt og til slutt var jeg så desperat at jeg vurderte å ta med meg barna og flytte, men da kom svigermor til unnsetning. Hun fortalte meg at den eneste måten jeg kom til å få aksept på var å bli aktiv i menigheten. Hele meg strittet i mot, jeg er ikke engang medlem av statskirken. Men jeg fulgte hennes råd, meldte ungene inn i NonStop (barneforeningen), begynte selv i koret og engasjerte meg i kjøkkengruppa og det var faktisk ikke mer som skulle til. Etter kort tid var jeg fullt integrert og er ikke lenger så aktiv innenfor menigheten. Skremmende at man må følge normen og gjøre ting som egentlig ikke tiltaler en personlig for å bli akseptert og for at en selv og ungene skal bli en del av det sosiale livet og ikke utstøtt. 

Anonymkode: e3e29...b5c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, altså, de var ikke så ønsket der og de har utenlandske venner også så det har ingenting med rasisme å gjøre visst nok. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kusexualitet mener jeg tilhører bygda, men ja - dette er ikke bare noe som tilhører bygda. Man ser jo at helt like ting skjer i Oslo blandt annet. I følge vg og dagbladet. Så det skjer ikke bare i bygdene, men det er sikkert lett for utenforstående å skylde på folk i en bygd når de ikke tar ansvar for hva de selv sier og gjør. De er jo harmløse, så å opptre på den måten ovenfor noen som ikke kan beskytte seg er forkastelig. 

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som ikke skjønner bæra av hva AB ...d07 snakker om? :vetikke: Rasisme? Skylde på folk i en bygd i stedet for å ta ansvar for seg selv? Ønske noen død? Hvor kommer dette fra, og hva har det med TS' situasjon å gjøre? 

Anonymkode: c2c30...4b9

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...