Gå til innhold

Dopet ned.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om en kvinne er voldtatt og anmelder voldtekten, kan kvinnen risikere å måtte betale gjerningsmannen flere hundre tusen kroner i erstatning. Slik er dagens rettssystem.PrinsipieltEn kommende rettssak er bakgrunn for dette utspillet. Advokat Hovde uttaler seg på generelt grunnlag, og han ønsker ikke å kommentere den forestående rettssaken konkret. En mann fra Sunnmøre krever nær 200.000 kroner fra en kvinne på Nordmøre som anmeldte mannen for voldtekt i 1996. Politiet henla saken etter bevisets stilling. Saken kommer opp i Søre Sunnmøre herredsrett i neste måned.-Kvinnen bør vite om risikoen- Tenk deg situasjonen, sier Odd Hovde. En kvinne blir voldtatt. Ingen ser det. Kvinnen anmelder vedkommende som har en kjent identitet. Kvinnen risikerer at påstand står mot påstand nSystemet er galtHovde mår etterforskninga er avsluttet. Han kan si at hun ville, og man har ingen bevis på voldtekt, sier Hovde.- ener at en kvinne som vil anmelde en voldtekt bør vite om risikoen anmeldelsen innebærer

http://www.smp.no/fotball/alesund/article174580.ece

oldtektssaker er generelt vanskelige saker bevismessig. Oftest er kun offeret og gjerningspersonen til stede. Det er ingen vitner og det blir ofte «ord mot ord». Mange av dem vi møter i vårt arbeid som bistandsadvokater vegrer seg for å anmelde voldtekter, fordi de tenker at det er bedre å glemme det hele enn å gå igjennom en belastende rettslig prosess. I noen av sakene hvor vi har bistått, har de fornærmede uttalt at den rettslige prosessen – særlig det å forklare seg i retten – oppleves som et nytt overgrep. Krysseksaminasjonen fra forsvarere kan være tøff; hvorfor ble du med ham hjem, hva hadde du på deg den kvelden, hvor mye hadde du drukket

 

-

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 16.4.2016 at 10.48, AnonymBruker skrev:

NEMLIG.

Anonymkode: 2a8dd...f49

Hva mener du med NEMLIG? Det sier seg selv at politiet ikke bar skal ta henne på sitt ord. Om folk bare kunne komme med "Jeg drakk en del den kvelden, men ikke nok til blackout, det vet jeg, så da må jeg ha blitt dopet ned, til tross for at jeg ikke har noen som helst beviser for det!" til politiet for å få folk i fengsel så hadde det vært noe ALVORLIG galt med rettssystemet vårt. Det kan hende at du ble dopet ned og det kan hende at du ikke ble det. Politiet må forholde seg til at den du beskylder er uskyldig til det motsatte er bevist.

Anonymkode: 3e648...77d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med NEMLIG? Det sier seg selv at politiet ikke bar skal ta henne på sitt ord. Om folk bare kunne komme med "Jeg drakk en del den kvelden, men ikke nok til blackout, det vet jeg, så da må jeg ha blitt dopet ned, til tross for at jeg ikke har noen som helst beviser for det!" til politiet for å få folk i fengsel så hadde det vært noe ALVORLIG galt med rettssystemet vårt. Det kan hende at du ble dopet ned og det kan hende at du ikke ble det. Politiet må forholde seg til at den du beskylder er uskyldig til det motsatte er bevist.

Anonymkode: 3e648...77d

Ja,nemlig.

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter å tenkt på en stund og med anbefaling fra profosjonelle, gjorde jeg det eneste jeg kunne,

Jeg sende en anonymt beskjed til Kripos med hans navn og at jeg var overbevist at han hadde dopet meg ned, men jeg hadde ikke noe bevis, men at jeg håpet at de noterte hans navn.

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ,etter å lest igjennom denne tråden igjen, ble jeg veldig trist og jeg har lært meg en verdifull lekse ved å se svarene,at  dette er noe jeg kommer til holde for meg selv og aldri fortelle det til noen.

Takk, der fikk jeg en reality check. Tusen takk.

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, NasseNøff skrev:

For meg høres det ut som du ble dopet. Jeg ble det selv, påvist via blodprøve samme kveld. 

Kort fortalt;
Spiste stor middag, fordi planen var å holde meg hjemme. Ble med ut allikevel.
Drakk to drinker (vodka redbull) PANG dritings. 
Venninnen min som var med sverger på at jeg drakk bare to glass, ikke det en gang, for den siste veltet jeg halvveis uti glasset. 

Det som skjedde, som jeg har fått høre fra andre;
- Falt ned en trapp
- Falt over et bord som sto på toppen av 2 trinn. 
- Danset på bordet - jeg danser aldri, punktum!
- Ble med en ukjent fyr hjem 
Så stopper det. Mamma har sagt at jeg spydde i trappen, dusjen og var ikke meg selv. Og hun har sett meg dritings, typ halv vodka flaske og tequila og må pumpes-full.
Hun forsto at her var det noe som ikke stemte. Ringte venninnen min og hun fortalte om de to drinkene. Ble kjørt til legevakten og fikk vite at jeg hadde blitt dopet. Husker ikke hva det var.

Dagen etter var jeg som før. Litt uggen, men ikke fyllesjuk. Jeg får en standard dagen-derpå smerte i armen (en muskel jeg ofte får betennelse i), det gjorde jeg ikke denne gangen. Husket ingenting etter andre glasset. 
Ei venninne av meg har også blitt dopet, men hun fikk hjertestans og ble innlagt. Men samme skjedde med henne - ingen hukommelse, unormal adferd, var unormalt seksuell også falt hun om. Kroppen tålte ikke dopet. Dagen etter var hun ikke fyllesyk.

Jeg følte meg ekkel og skitten etter den kvelden. 
Men jeg bestemte meg for å la det ligge å kom meg videre. Altså det å ligge med en fyr jeg ikke husker trynet til en gang. Veldig ekkelt. Han kan ikke klandres, for taxisjåføren sa at vi plukket han opp i et veikryss i sentrum. Jeg hadde åpnet døren og bokstavelig talt dratt han inn i taxien. Min feil, men samtidig ikke. Ukene etter var jeg på jakt etter svar på hva som skjedde den kvelden. Så jeg kontaktet utestedet, flere som var der den kvelden og taxisjåføren. 

Edit: dessverre så blir slike saker ofte henlagt. Jeg valgte å ikke anmelde, fordi det var til ingen nytte. Hos meg var det aldri tvil, 2 glass er ikke mye for noen som drikker ofte og mye. 
Det du skriver høres mye ut for meg, men jeg kan ikke si noe om hvor mye du tåler. Det vet du godt selv. 
For meg så var det å finne svar på hva jeg gjorde den kvelden, det aller viktigste for meg. Dersom du tror det er han, eventuelt mistenker doping og vil anmelde så må du først dra til legevakten. Du må ha bevis på at du faktisk har blitt dopet, ellers så kommer du ingen vei. 
Sorry, men sånn er det bare. 

4 øl med 3.5 prosent på 7 timer med ett måltid er mye? Ok..

uansett som jeg sa til de jeg pratet med, jeg kan ikke bevise noe som helst og uten bevis så skal jo seff iikke noen bli kastet i fengsel, det sier seg selv. Og sånn skal det være i Norge, Jeg valgte å sende anonymt med hans navn, men å ikke anmelde,da jeg ikke kunne bevise noe som helst. Så det første jeg hadde lyst å si til deg var takk :) Men nå...  vet jeg ikke helt hva jeg skal si.. Sorry.

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff ,etter å lest igjennom denne tråden igjen, ble jeg veldig trist og jeg har lært meg en verdifull lekse ved å se svarene,at  dette er noe jeg kommer til holde for meg selv og aldri fortelle det til noen.

Takk, der fikk jeg en reality check. Tusen takk.

Anonymkode: 2a8dd...f49

jepp, tusen takk.

Anonymkode: 2a8dd...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter å tenkt på en stund og med anbefaling fra profosjonelle, gjorde jeg det eneste jeg kunne,

Jeg sende en anonymt beskjed til Kripos med hans navn og at jeg var overbevist at han hadde dopet meg ned, men jeg hadde ikke noe bevis, men at jeg håpet at de noterte hans navn.

Anonymkode: 2a8dd...f49

Dette synes jeg var veldig flott av deg :blomst:

Anonymkode: 10d49...ae6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 5.5.2016 den 0.36):

4 øl med 3.5 prosent på 7 timer med ett måltid er mye? Ok..

uansett som jeg sa til de jeg pratet med, jeg kan ikke bevise noe som helst og uten bevis så skal jo seff iikke noen bli kastet i fengsel, det sier seg selv. Og sånn skal det være i Norge, Jeg valgte å sende anonymt med hans navn, men å ikke anmelde,da jeg ikke kunne bevise noe som helst. Så det første jeg hadde lyst å si til deg var takk :) Men nå...  vet jeg ikke helt hva jeg skal si.. Sorry.

Anonymkode: 2a8dd...f49

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NasseNøff skrev:

Jeg mener ikke at 4 øl er mye. Men nå vet jeg ikke hvor ung du er, hvor liten du er (lav og tynn), hvor ofte du drikker etc etc etc. Så det å sitte her å si "det er jo myyyeee" blir feil også å si "skjerp deg, det er jo ingenting" til noen som skriver om den gangen de ble full. Jeg sier ikke at det er mye eller lite :) 
Jeg skrev svar uti fra hovedinnlegget, derfor nevnte jeg det. 

Nå husker jeg ikke når du sa det skjedde... Men google så finner du når du kan ta blodprøve. Er vell noe ala 48 timer eller noe. Får håpe det ordner seg. Hvis det er han så kan han si noe til noen, også blir han tatt. Er det ikke han og du finner ikke ut hvem det var, trøst det med at livet går videre. Det behøver ikke å ødelegge hverdagen din i 10 år. :klemmer:
 

Les tråden jeg er 35 år ,dette skjedde ett par uker før jeg fylte det. Og jeg svart i tråden ang blod/urinprøver.. Osv

jegh ar fått inntrykk at flest folk ikke har lest tråden og helt ærlig ble veldig glad for svaret ditt, men så så jeg editet din.

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg var veldig flott av deg :blomst:

Anonymkode: 10d49...ae6

Takk :)

 

Anonymkode: 2a8dd...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 5.5.2016 den 1.20):

Les tråden jeg er 35 år ,dette skjedde ett par uker før jeg fylte det. Og jeg svart i tråden ang blod/urinprøver.. Osv

jegh ar fått inntrykk at flest folk ikke har lest tråden og helt ærlig ble veldig glad for svaret ditt, men så så jeg editet din.

Anonymkode: 2a8dd...f49

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, NasseNøff skrev:

Sorry min feil for å ikke gå igjennom hele tråden. Men liker ikke å lese svarene til andre, for jeg vet hvordan KG er. 

Det jeg leste var;
4 øl, en shot, halv flaske vin = det er mye for noen. Jeg så fort over HI før jeg la til editen, jeg kom borti large knappen så måtte tilbake. Bruker alltid å lese, skriv svar så gå over HI en gang til. 
Jeg har ikke sett noe med alder. 

Hva som er galt etter "edit"? 
Det at slike saker blir henlagt? 

Edit: scrollet litt opp, flott at du varslet kripos. 

Siden du ikke gidder å lese tråden, så tenker jeg at det ikke er så mye vits i for meg å svare noe mer-

Takk for at du synes at jeg varslet Kripos var flott :)

Anonymkode: 2a8dd...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 5.5.2016 den 1.33):

Siden du ikke gidder å lese tråden, så tenker jeg at det ikke er så mye vits i for meg å svare noe mer-

Takk for at du synes at jeg varslet Kripos var flott :)

Anonymkode: 2a8dd...f49

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter å tenkt på en stund og med anbefaling fra profosjonelle, gjorde jeg det eneste jeg kunne,

Jeg sende en anonymt beskjed til Kripos med hans navn og at jeg var overbevist at han hadde dopet meg ned, men jeg hadde ikke noe bevis, men at jeg håpet at de noterte hans navn.

Anonymkode: 2a8dd...f49

Håper det. Hvis neddoping, kampsport og voldtekter er hverdagskost (selvom jeg nå la til to ting du ikke nevnte) i et slikt miljø er nok det det rette å kontakte kripos, eller politiet. 

Anonymkode: ba786...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns tråden er satt opp under feil tema. Jeg ville heller lagt denne under aktuelt og politikk. 

Anonymkode: ba786...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns tråden er satt opp under feil tema. Jeg ville heller lagt denne under aktuelt og politikk. 

Anonymkode: ba786...e71

Ja.det var seff det jeg tenkte på da jeg la ut denne tråden,først på genrelt med ingen respons og så på denne med respons,

det jeg tenkte på var få støtte og noen oppmuntrette ord, ikke hvor jeg la det riktig,

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NasseNøff skrev:

Jeg leser de fleste trådene. Men når det er en slik tråd så er det ingen vits. For det kommer spydige kommentarer, frekke troll og mye unødvendig dritt, avsporing og krangling.

Lykke til videre. 

 

Ok, greit, takk for støtten :)

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest supernova_87

Hei du! 

Nå er jo dette blitt snart halvannen måned siden, så kanskje du har ting litt i perspektiv nå, husker mer? Uansett så vil jeg si at hvis du føler at du trenger å snakke med noen om det, så burde du det, og jeg støtter deg virkelig på det. Det du har vært utsatt for er ikke greit, og det viktigste fremover er å ta vare på deg selv, og gjøre det du kan for at dette ikke skal ødelegge for deg, tiden fremover og livet ditt. 

Du skriver at du skal holde det inni deg og aldri fortelle det til noen, jeg skjønner at det er en tanke du sitter igjen med etter mange av kommentarene du fikk her inne. Men jeg som ser det utenfra tror ikke de fleste kommentarene var ment å mistro deg, men heller komme med praktiske løsninger på problemet ditt. Det ble jo veldig feil når du trengte støtte. Det er veldig vanlig å ikke forstå hva som har skjedd før dager senere, og noen forstår det ikke før det har gått uker, måneder eller til og med år. Man innbiller seg gjerne at man var med på det, eller (og helt uten å ha vært dopet) "blacker" ut. Det er (kan hende du har hørt om det) noen ganger dissosiasjon. Det er en mekanisme mennesker bruker i ekstremt pressede situasjoner, for å ta vare på seg selv. Poenget mitt var at kommentarene om at du burde få bevis og alt det der det tror jeg gikk på god vilje, for å hjelpe deg slik at du kunne anmelde. Selv om du ikke fikk den støtten du trengte ut av tråden, så tror jeg du kan finne den støtten av andre hvis du velger å fortelle om det og snakke om det, og jeg tror det er lurt i grunn. Når man holdet noe så vanskelig inni seg så kan det noen ganger vokse seg enda større, og bli et stort mørkt hull som gjør at vi føler at ingen forstår oss, at verden er ond, og vi er alene om å ha hatt det sånn. Men du er ikke alene om det, og folk vil se deg, og akseptere deg, og støtte deg hvis du forteller. 

En ting jeg tenker er at hvorvidt du var dopa eller ikke, så er det fullstendig feil å ha sex med noen som er enten dopa eller så fullstendig kanakkas som man må være for å "blacke" så ut. Det som avgjør om du trenger noen å snakke med er hvordan DU opplevde det, ikke om folk her tror deg, det er om DU tror deg, i bunn og grunn, og vet du, noen ganger gjør man ikke en gang det. "Det var min skyld." "Jeg burde ikke ha ..." "Jeg likte det sikkert." "Jeg var jo med på det." "Han ville aldri ha gjort det, kanskje jeg har funnet det på." Alle disse er vanlige tanker å ha. Men selv om man tenker 1000 ganger at det er ens egen feil så kan man aldri eie ansvaret for et seksuelt overgrep, det ansvaret ligger på den som utførte handlingen. Jeg synes det er jævlig at han gjorde dette, og at du måtte gå igjennom dette. Håper virkelig det er flere som har meldt ham, sånn at politiet kanskje har noe på ham så de får gjort noe med det, for det er IKKE greit. 

Jeg skjønner godt jeg at du ville at folk her inne skulle tro på deg. Noen sier at det virker rart, for det har jo ingenting å si, vel, nei, det har for så vidt ikke det. Vi kan ikke gjøre noe med det. Men samtidig i en sånn situasjon, så er det elementært at man blir trodd. Man føler seg gjerne ekstra alene når man blir avvist på dét også. "Noe jævlig har skjedd meg, og jeg må BEVISE det for at noen skal tro meg!? Det er jo JEG som har det vondt!" Det kjennes urettferdig, og det er det. 

Du, du er ikke skitten, du er ikke ekkel. Du er verdifull og god. Og du kommer deg igjennom det. Jeg ville fått litt oppfølging slik som de på legekontoret tilbød. Snakk om det, ikke la dette vinne over deg, bestemme over deg, dytte deg ned i mørke hull. Jeg har skikkelig troa på at du klarer å komme deg igjennom dette, selv om jeg skulle ønske du hadde sluppet i utgangspunktet. Gjør det du kan for at denne hendelsen ikke skal definere deg, og fremtiden din. 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...