Gjest Valhalla Skrevet 28. oktober 2004 #41 Del Skrevet 28. oktober 2004 ] Det du snakker om er solidaritet, ikke patriotisme. Selvsagt, og min påstand er at uten patriotisme vil ikke ekte solidaritet eksistere. Solidaritet i form av sosialisme er bygget på tvang. Den solidariteten jeg beskriver er frivillig bygget på at man føler seg knyttet til hverandre og nasjonen og har et genuint ønske om å hjelpe sitt folk og land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 28. oktober 2004 #42 Del Skrevet 28. oktober 2004 så folk kan ikke være solidariske uten å være patriotiske? ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 28. oktober 2004 #43 Del Skrevet 28. oktober 2004 Tråden er ryddet for privat "koseprat". Hold dere til saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 28. oktober 2004 #44 Del Skrevet 28. oktober 2004 hei monster, du har mye fornuftig å si. Ja, ikke sant? jeg har ikke fordommer mot skallede. Ikke jeg heller, merkelig nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 29. oktober 2004 #45 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hva har du fordommer mot? Folk som leser VG og hører på techno :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 1. november 2004 #46 Del Skrevet 1. november 2004 folk som tror nasjonalisme = solidaritet. folk som foretar logiske kortslutninger hva de enn uttaler seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. november 2004 #47 Del Skrevet 1. november 2004 folk som tror nasjonalisme = solidaritet. folk som foretar logiske kortslutninger hva de enn uttaler seg om. Ja, det blir nesten som å se på en som har down syndrom... Altså man sier ikke høyt at man har fordommer, men de færreste ville latt en gjøre selvangivelsen for deg..hvis du skjønner hva jeg mener.. Folk som er opptatt av nasjonalisme har kanskje ikke de samme sosiale bånd til familie og venner som oss andre, og det blir litt dårlig gjort å være fordomsfull mot en du vet bare er usikker... Waco Lurer på om jeg egenlig har møtt noen med fordommer, etter en tid så viser det seg jo bare at det var idioti.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 1. november 2004 #48 Del Skrevet 1. november 2004 Ja, det blir nesten som å se på en som har down syndrom... Altså man sier ikke høyt at man har fordommer, men de færreste ville latt en gjøre selvangivelsen for deg..hvis du skjønner hva jeg mener.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 2. november 2004 #49 Del Skrevet 2. november 2004 Ja, det blir nesten som å se på en som har down syndrom... Altså man sier ikke høyt at man har fordommer, men de færreste ville latt en gjøre selvangivelsen for deg..hvis du skjønner hva jeg mener.. Jeg skjønner hva du mener. Jeg ville heller ikke latt Valhalla føre selvangivelsen min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 2. november 2004 #50 Del Skrevet 2. november 2004 nei det hadde jeg ikke turt jeg heller. selv om den er forenkla. en autist med sans for tall, derimot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 9. november 2004 #51 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg har fordommer mot folk so helt og holdent ensidig støtter en side i en sak. Som ikke har den minste evne og interesse å se at verden ikke er svart/hvit. En historie har aldri kun to sider -men mange! (spør, barn, mødre, fedre, søsken, soldat, politiker, bonde, servitør, gutter, jenter -og du får MAnGE ulike svar!) (innspill til anti-islam innleggene på denne siden...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 10. november 2004 #52 Del Skrevet 10. november 2004 kunne ikke vært mer enig. (eller kunne jeg?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 10. november 2004 #53 Del Skrevet 10. november 2004 Noe av det jeg er mest lei av for tiden er nordmenn som rakker ned på amerikanere. Jeg kjenner amerikanere som er bosatt i Norge som knapt tør si hvor de kommer fra - fordi så mange nordmenn kan ikke la være å kommentere hvor "teite" og "overfladiske" amerikanere er. "Typisk amerikansk" er jo blitt et yndet uttrykk her til lands - og typisk amerikansk er da langt fra noe positivt. Tør tippe at de fleste av de som kommer med disse utsagnene hverken kjenner noen amerikanere eller noensinne har vært i USA selv ... jeg blir like irritert og flau hver gang jeg leser slike generaliseringer. Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #54 Del Skrevet 10. november 2004 Har fordommer mot patriotiske mennesker generelt... Og mot homofober og rasister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 10. november 2004 #55 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg har fordommer overfor folk som velger å studere ved Krigsskolen, sosialister, kvinnesakskvinner, myke menn a la han hovedrollen i UNO, politifolk, bønder fra gårdsbruk, sykepleiere/annet helsepersonell og lærere Jeg dømmer gjerne disse gruppene på forhånd fordi jeg vet litt om dem og generaliserer derfor stoort! Og når det viser seg at jeg tar helt feil blir jeg bare positivt overrasket. Er det rart verden er gal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. november 2004 #56 Del Skrevet 11. november 2004 Hei Melissa, jeg likte lista di.... du har som meg en tydelig og veldig klar skille mellom mennesker og autoriteter, dvs mennesker som kriger for sin overbevisning. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå