AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #1 Del Skrevet 13. april 2016 Vet ikke om dette er riktig forum å poste denne tråden i, men det er her jeg begynner iallfall. Så får heller tråden flyttes hvis den passer bedre et annet sted. For en tid siden så jeg et tv-program med ei jente som fikk meg til å tenke mye på meg selv. Det er flere år siden det ble sendt første gang, og det er sendt flere ganger i reprise. Jeg tok opp en av reprisene da jeg oppdaga at den skulle gå, men mista opptaket da jeg flytta fra en leilighet til en annen. Venter nå på å se at det kommer enda en reprise, noe kanalen har bekrefta at skjer før eller siden. Så jeg får følge godt med, - det har da akkurat gått i reprise uten at jeg la merke til det tidsnok Underholdnings-program med ulike deltakere presentert i hvert program, så hun er ikke noen "kjendis" utenom den ene episoden hun var med på. Etter hva jeg vet... Så er saken at denne jenta, - eller jeg skal vel kanskje helst si den unge dama... Hun sa flere ting om seg selv, flere ting som jeg kunne kjenne meg igjen i, - da vi tydeligvis har opplevd mye av det samme gjennom oppveksten. Men det var også en ting som gikk igjen med henne i programmet, som hele tiden gjorde meg misunnelig på henne. En annen ting er at jeg vet hvem flere i familien hennes er.. Det er bare henne jeg ikke har møtt, fordi hun hadde flytta hjemmefra første gang jeg var i kontakt med familien hennes. Men selv om jeg har truffet de fleste andre i familien hennes så har jeg ikke hatt noe særlig kontakt med dem etter at programmet ble sendt første gang. Kjenner dem ikke så godt selv om vi bor en knapp halvtime fra hverandre. Har vært i kontakt med dem mest fordi en i familien deres har hjulpet meg med noe. Tipper selv at neste reprise kommer rundt jule-tider, eller enda senere. Skjønt jeg aner ikke, det er bare logikken som sier det. Når den dagen kommer, så har jeg lyst å sende henne en melding på Facebook. Jeg vet at hun er på Facebook. Jeg vet ikke om jeg vil be om å få treffe henne, men det måtte i så fall bli sammen med mammaen. Er det andre som opplever det samme som meg? Som føler "trang" til å kontakte en tilfeldig deltaker etter et serie-/underholdnings-program, for å fortelle at man er misunnelige og vet at man har noe til felles med den andre? Og kanskje til og med gjør det? Programmet ser jeg vanligvis aldri på, men så det egentlig bare fordi jeg hørte at hun skulle være med. Så mista jeg som sagt opptaket etter flytting. Håper jeg klarer å ta det opp neste gang det går i reprise. Da er det kanskje mer naturlig å evt ta kontakt med henne etter den reprisen.. Usikker på om jeg ellers ville vurdert å kontakte henne, uten at jeg på et vis visste hvem hun var. Anonymkode: 35568...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #2 Del Skrevet 13. april 2016 Unnskyld med du fremstår som besatt eller alvorlig sinnsforstyrret.. Anonymkode: f8b24...0a8 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #3 Del Skrevet 13. april 2016 Nei. Anonymkode: dabd6...a56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 13. april 2016 #4 Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Hmm..hæ? Endret 13. april 2016 av kisskissbangbang 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #5 Del Skrevet 13. april 2016 Det høres ut som du er litt besatt av henne... Skremmende Anonymkode: 5d0b1...3ab 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #6 Del Skrevet 13. april 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som du er litt besatt av henne... Skremmende Anonymkode: 5d0b1...3ab 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld med du fremstår som besatt eller alvorlig sinnsforstyrret.. Anonymkode: f8b24...0a8 Hvorfor det? Besatt er jeg ikke. Eller jeg har iallfall ikke til hensikt å være det. Jeg foretrekker å få svar på spørsmålet mitt, ikke noe annet. Sinnsforstyrret bare fordi jeg har lyst til å fortelle dama det, - når jeg kjenner til flere i hennes omgangskrets? Uansett hva jeg gjør med å ta kontakt eller ikke så skal jeg gjøre det jeg kan for å klare å ta opp tv-programmet igjen når det en gang kommer i reprise. Og som sagt: Usikker på om jeg ellers ville vurdert å kontakte henne, uten at jeg på et vis visste hvem hun var. 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: dabd6...a56 Ok, takk... Det er bare sånn jeg er. Tilføyer at jeg har Asperger syndrom. Vi er damer begge to, og hun har andre tilsvarende utfordringer. Men jeg er ikke interessert i henne på annen måte enn at jeg har så lyst å fortelle henne det jeg nevner i HI. Jeg hadde ikke gjort dette hvis jeg ikke på et vis visste hvem hun var.. Anonymkode: 35568...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 13. april 2016 #7 Del Skrevet 13. april 2016 Men hva nøyaktig er det du vil fortelle henne, og hvorfor? Jeg tror ikke jeg skjønner helt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 13. april 2016 #8 Del Skrevet 13. april 2016 Hvorfor har du vært i kontakt med familien hennes og ikke henne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #9 Del Skrevet 13. april 2016 CREEPY.... Anonymkode: 12f03...fea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #10 Del Skrevet 13. april 2016 1 minutt siden, kisskissbangbang skrev: Men hva nøyaktig er det du vil fortelle henne, og hvorfor? Jeg tror ikke jeg skjønner helt. Vi har begge opplevd flytting i vår barndom. Vi har begge opplevd mobbing i vår ungdom. Jeg kjente meg så godt igjen i flere ting hun sa i forhold til mobbing, og hvordan hun føler at ting er rundt henne selv. Hun føler seg annerledes, på akkurat samme måte som jeg føler meg annerledes. Hun sa akkurat de samme ordene som jeg kunne sagt selv. I forbindelse med flyttinga så tok hun et valg jeg misunner henne voldsomt. Skulle ønske jeg tok samme valget, men jeg valgte å gjøre den tingen på en litt annen måte enn henne. 1 minutt siden, Sirah skrev: Hvorfor har du vært i kontakt med familien hennes og ikke henne? Fordi hun hadde flytta hjemmefra, hun bodde ikke sammen med mammaen og søsknene sine lenger. Jeg var hjemme hos dem. Har truffet mammaen tilfeldig noen ganger utenom det. De gangene jeg har vært hos dem så har de andre vært hjemme litt sånn til og fra. Anonymkode: 35568...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #11 Del Skrevet 13. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: CREEPY.... Anonymkode: 12f03...fea Hva er skummelt med dette? At jeg ønsker å kontakte henne, men fortsatt ikke har gjort det? Anonymkode: 35568...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #12 Del Skrevet 13. april 2016 Du ligner henne? Jobber du i skatteetaten? Det heter likner Anonymkode: ffe2d...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #13 Del Skrevet 13. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du ligner henne? Jobber du i skatteetaten? Det heter likner Anonymkode: ffe2d...8de Det å ligne kan ha flere betydninger .Ligne og likne omtales likthttp://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+ligne&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Bokmålsordboka Oppslagsord Ordbokartikkel lignelikne ligne v1; el likne v1 (av III lik) 1 være mer eller mindre lik l- (på) faren sin / det kunne l- henne å gjøre noe slikt / det l-r ingenting det er helt urimelig 2 sammenligne l- en med noe 3 fordele utgifter, særlig direkte skatt, fastsette skatt bli l-t for høyt / bli l-t etter skjønn Anonymkode: 35568...9bc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #14 Del Skrevet 13. april 2016 Hvorfor ville du absolutt se henne i programmet? Viste du hva hun skulle prate om, og var det det som gjorde deg interessert eller er det personen som fasinerer deg? Og ønsker du å ta opp programmet i reprise kun for å se henne igjen? Om og om igjen? Det virker som du har planlagt og sett for deg veldig mye angående denne reprisen og hvordan/når du skal kontakte henne, vet ikke helt om det er så normalt? Du må huske på at flere kan kjenne seg igjen i det en person sier på tv, men de fleste lar vel sånt bare fare. Du virker litt besatt av denne personen ut i fra det du skriver. Om du absolutt ønsker å skrive noen ord til henne på facebook så kan du å evt. skrive noe sånt som at du så henne i programmet, og at du synes hun gjorde en god profil. Og ønske henne lykke til videre. Eller noe i den duren. Det kan du jo gjøre uten å ha sett reprisen. Jeg ville ikke dratt inn ting som at du er misunnelig og at du ønsker å møte henne (selv med moren hennes). Hadde noen skrevet noe sånt til meg på facebook ville jeg nok synes personen er litt småcreepy. Om det er sånn at du innimellom er hjemme hos dem får du heller krysse fingrene for at hun tilfeldigvis er hjemme hos moren sin en gang du er der. Anonymkode: 42798...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 13. april 2016 #15 Del Skrevet 13. april 2016 Dette ga litt mer mening da du sa du har asberger syndrom. Det mange reagerer på er nok blant anna mengden tankevirksomhet du har lagt inn i dette, samt dette med opptak/tanker om når programmet kommer i reprise og at du har kontaktet TV-kanalen om info om dette. Det har jo pågått over en tid, noe som virker litt rart for mange. Denne "hangup-en" er det som gir mer mening når du forteller at du har en diagnose. Dette er en sånn ting som man vanligvis ville tenkt "Åh, hun var flott, hun skulle jeg ønske jeg kjente!" om, og så latt det være med det. Og det mener jeg kanskje er det beste for deg også, å bare la det gå uten å ta kontakt med henne. Kanskje finnes det noen her inne med liknende historie som du kan prate med i stedet? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #16 Del Skrevet 13. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ville du absolutt se henne i programmet? Viste du hva hun skulle prate om, og var det det som gjorde deg interessert eller er det personen som fasinerer deg? Og ønsker du å ta opp programmet i reprise kun for å se henne igjen? Om og om igjen? Det virker som du har planlagt og sett for deg veldig mye angående denne reprisen og hvordan/når du skal kontakte henne, vet ikke helt om det er så normalt? Du må huske på at flere kan kjenne seg igjen i det en person sier på tv, men de fleste lar vel sånt bare fare. Du virker litt besatt av denne personen ut i fra det du skriver. Om du absolutt ønsker å skrive noen ord til henne på facebook så kan du å evt. skrive noe sånt som at du så henne i programmet, og at du synes hun gjorde en god profil. Og ønske henne lykke til videre. Eller noe i den duren. Det kan du jo gjøre uten å ha sett reprisen. Jeg ville ikke dratt inn ting som at du er misunnelig og at du ønsker å møte henne (selv med moren hennes). Hadde noen skrevet noe sånt til meg på facebook ville jeg nok synes personen er litt småcreepy. Om det er sånn at du innimellom er hjemme hos dem får du heller krysse fingrene for at hun tilfeldigvis er hjemme hos moren sin en gang du er der. Anonymkode: 42798...5af Her har du forsåvidt noen gode poeng. Jeg visste ikke hva hun skulle prate om helt eksakt nei, men at det var et program med flere deltakere og hva programmet hovedsaklig gikk ut på. Både personen og det hun snakka om i programmet var vel grunn til at jeg ble fascinert. Nå vet ikke du hvorfor jeg er misunnelig, og det kommer jeg heller ikke til å fortelle her. Hadde du visst årsaken til misunnelsen så kan det hende du hadde sett annerledes på akkurat den. Anonymkode: 35568...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #17 Del Skrevet 13. april 2016 Jeg forstår at hensiktene dine er gode, men jeg vil si at du fremstår som litt besatt av denne personen. Jeg er litt usikker på om du bør ta kontakt med henne da det fort kan gjøre at du blir enda ivrigere, men så lenge du holder det til en melding bør det vel være greit. Jeg er enig i vedkommende som skriver at du ikke burde skrive at du er misunnelig eller at du har lyst til å treffe henne. Det kan fort oppleves som ubehagelig. Det er flust av deltakere i slike programmer som blir kontaktet i ettertid. Det er en del av prosessen. Det er ingenting i veien med at du kjenner deg igjen i historien hennes og ønsker å fortelle dette til henne, men her må du tenke litt fornuftig og tenke litt på om dette er ønskelig for denne personen. Slik jeg forstår det fortalte hun sin historie på et TV-program. Hun blir nok glad for å høre at flere kjenner seg igjen i historien hennes og at det var godt å se noen som har vært gjennom det samme, men hun har nok liten interesse av å høre livshistorien til seere og være som en psykolog for de. Ei har hun nok heller lyst til å treffe dem. Jeg sier ikke dette for å være frekk, men jeg håper det får deg til å tenke litt på denne jentas ståsted. Anonymkode: 76744...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #18 Del Skrevet 13. april 2016 Er du sikker på at episoden ikke ligger på nettet? Er det veldig lenge siden det gikk på TV sist? Anonymkode: 7be7d...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #19 Del Skrevet 13. april 2016 Joda den ligger på dplay, men jeg har ikke dplay....vet ikke om jeg "gidder" å opprette det for noe mer enn den episoden. Og jeg får vel ikke tatt den opp, derfra. Den ligger der i noen år og så forsvinner den. Derfor vil jeg heller ha episoden på dekoderen. Anonymkode: 35568...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #20 Del Skrevet 13. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at hensiktene dine er gode, men jeg vil si at du fremstår som litt besatt av denne personen. Jeg er litt usikker på om du bør ta kontakt med henne da det fort kan gjøre at du blir enda ivrigere, men så lenge du holder det til en melding bør det vel være greit. Jeg er enig i vedkommende som skriver at du ikke burde skrive at du er misunnelig eller at du har lyst til å treffe henne. Det kan fort oppleves som ubehagelig. Det er flust av deltakere i slike programmer som blir kontaktet i ettertid. Det er en del av prosessen. Det er ingenting i veien med at du kjenner deg igjen i historien hennes og ønsker å fortelle dette til henne, men her må du tenke litt fornuftig og tenke litt på om dette er ønskelig for denne personen. Slik jeg forstår det fortalte hun sin historie på et TV-program. Hun blir nok glad for å høre at flere kjenner seg igjen i historien hennes og at det var godt å se noen som har vært gjennom det samme, men hun har nok liten interesse av å høre livshistorien til seere og være som en psykolog for de. Ei har hun nok heller lyst til å treffe dem. Jeg sier ikke dette for å være frekk, men jeg håper det får deg til å tenke litt på denne jentas ståsted. Anonymkode: 76744...9ce Ja, jeg posta ikke HI uten grunn... Sikkert greit å holde litt avstand. Dere får ikke vite hvorfor jeg er misunnelig på henne, men akkurat det tror jeg kan være litt morsomt for den unge dama å høre Anonymkode: 35568...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå