Gå til innhold

Må du fortelle eller holder du ting for deg selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er du en person som må fortelle en fortrolig venn om noe hvis du er lei deg, sint, eller glad for noe? At du på en måte ikke får det ut av systemet før det er fortalt? Eller holder du det inni deg og syns det er greit?

Jeg må fortelle en fortrolig venn dersom det er noe som gjør meg veldig lei meg, sint eller glad.

Anonymkode: 95a24...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du en person som må fortelle en fortrolig venn om noe hvis du er lei deg, sint, eller glad for noe? At du på en måte ikke får det ut av systemet før det er fortalt? Eller holder du det inni deg og syns det er greit?

Jeg må fortelle en fortrolig venn dersom det er noe som gjør meg veldig lei meg, sint eller glad.

Jeg er definitivt en som holder ting for meg selv.

Anonymkode: 47821...49b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må ikke fortelle noen venner noe som helst. Verken glad, sur eller lei meg. Jeg har lavere terskel for mannen min, men jeg syns det er helt greit for meg selv å holde litt mer kjeft for venner :) 

Anonymkode: 63523...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg holder det for meg selv. Men jeg tror egentlig jeg hadde taklet det bedre om jeg sa det til noen. 

Anonymkode: 36df6...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig en veldig åpen person så forteller det meste, er flink til å vise hvordan jeg har det med humøret mitt.. Men er ikke sånn at jeg forteller hvordan jeg har det hele tiden, noen ting liker jeg å holde for meg selv, å håper det jeg plages med da eventuelt går over :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg holder det inni meg, selv om jeg har behov for å snakke med noen om ting. Ønsker ikke å oppfattes som negativ, for jeg har opplevd å få det stempelet fra barneskolen og får høre det av andre om jeg har det tøft. 

Selv min mann mener jeg er negativ, noe jeg ikke opplever at jeg er. Så deler kun positive ting med andre og lager et glansbilde av livet. 

Jeg har en smertefull kronisk sykdom, som gjør at jefhar mye vondt og trenger en del hjelp til ting. Men har sluttet å snakke om det eller begge om hjelp, nettopp fordi jeg ikke ønsker å få et stempel som negativ eller svak. 

Anonymkode: fe89d...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder det meste for meg selv, men egentlig skulle jeg ønske at jeg var en person som kan prate om problemene mine til andre. Tror jeg har en slags sperre for det der. Har 1-2 venner jeg kan fortelle alt til, men på en måte vil jeg ikke dele alt med alle liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må fortelle. Men har ikke alltid vært sånn. Jeg har alltid vært en "pleaser", vil gjøre andre glad og ikke bry andre med mine følelser og mine problemer. Men nå føler jeg at mine følelser faktisk teller og ikke faen om noen skal få tråkke på meg eller behandle meg ufint uten at de får høre det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Jeg er en som holder mye inni meg, har i grunn alltid gjort det. Det er lett å snakke om ting jeg er ferdig med, men det jeg står midt oppi er det verre med. Har de senere årene begynt å se verdien av å snakke med nære venner om smått og stort da, og har etter det blitt en noe mer åpen person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier ikke fortelle folk om ting som virkelig betyr noe. Noen dager skulle jeg ønske jeg kunne, men tenker egentlig at det er liksågreit. Er så mange ganger jeg har hørt at folk har fått hemmeligheter spredt, og nei takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sånn. Jeg forteller nesten ingenting til bekjente, men til gode venner kan jeg fortelle ganske mye. :)

Hvis jeg bare har kjent noen i et eller to år, så er jeg fortsatt tilbakeholden, men kan så klart dele nyheter av både negative og positive sjangre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forteller ja, men jeg forteller ikke noe til jungeltelegrafen som i "sin bekymring for meg" deler alt videre.

Anonymkode: 4652c...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg må fortelle for å få det ut av systemet.  Jeg er håpløst dårlig på å skjule ting. Det er en forbannelse at alt syns utenpå enten jeg vil det eller ikke. 

Anonymkode: 83d56...419

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder der for meg selv, prater masse med folk. Men jeg trenger jo ikke å fortelle om alt jeg føler heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, marleen skrev:

Er egentlig en veldig åpen person så forteller det meste, er flink til å vise hvordan jeg har det med humøret mitt.. Men er ikke sånn at jeg forteller hvordan jeg har det hele tiden, noen ting liker jeg å holde for meg selv, å håper det jeg plages med da eventuelt går over :)

Sånn er jeg og, føler meg ikke så beklemt da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Forteller det ikke. En venn lekket en av de største hemmelighetene jeg hadde en gang.

Han var ikke mye venn lengre. Ellers har jeg dårlig erfaring med og si for mye. Både til venner eller psykologer.

Derfor er veldig forsiktig med hva og når jeg sier ting.

Anonymkode: afeaf...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller alt :)
Litt fordi jeg er engasjert og fordi jeg liker å holde samtaler i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forteller litt, men ikke alt. Føler meg "falsk" om jeg er deppa eller lei meg og skulle møte vennene mine som om alt er bra. Så sier det rett ut "er litt nedfor i dag". Men jeg går ikke inn på det mer enn å gi beskjed. Venner er ikke psykologer, og skal ikke brukes på den måten.

Anonymkode: cd8ec...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en kropp som ikke klarer å på ting, men jeg har etterhvert innsett at jeg må velge mine lyttere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...