Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ekkelt. Hadde du spurt meg om hva jeg synes hadde jeg sagt at jeg synes han er altfor gammel for deg, men hadde ikke sagt noe på eget intiativ. Bare ser for meg fester og sammenkomster hvor alle er rundt samme alder og så sitter det en 40 åring der. Han er på et helt annet stadie i livet og hadde ikke hatt mye til felles med han.

Anonymkode: dc0fe...bba

Jeg er 28 og sammen med en kvinne på 23. Synes ikke jeg er "for gammel" for henne , men synes ikke det er noe gøy å være på fest med venninnene hennes likevel. Flere av dem er så unge som 19/20 da kjæresten startet å studere i år. Føler meg som han gamle når jeg er på fest med dem, men synes ikke det skal være relevant om jeg og dama passer sammen.

Anonymkode: 20e24...649

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er på din alder, og samboeren min er 31. Ti år eldre er litt maksalderen for meg, men det har så mye med personen å gjøre at det er helt umulig å sette en grense. 

Synes kanskje det er et dårlig tegn at du må spørre her om det er greit. 

Jeg hadde nok stusset over alderen dersom ei venninne hadde blitt sammen med en på 39, men jeg hadde absolutt respektert det hvis hun hadde hatt det bra. Hadde riktignok syntes det hadde vært rimelig kleint å møte han, da. Fordi jeg hadde følt meg litt som et barn. 

Men synes uansett du skal tenke deg nøye om. Det kan hende du er hans trofé og at han vet hvordan han skal sjarmere og gjøre ting trivelig. Og hvor vil du med forholdet? Hvordan er livssituasjonen deres i forhold til hverandre?

Lykke til:-)

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi folk eldes. Man blir dårligere til bens, dårligere helse, flere aldersrelaterte sykdommer, partneren vil dø lenge før deg osv osv osv. Det er derfor det er best med en partner på samme alder, for da har man hverandre lenger og kan gjøre flere aktive ting sammen. Selvfølgelig KAN ting skje, men alderdommen er garantert å skje. Jeg er ikke interessert å med vilje sette meg i en posisjon hvor jeg garantert er alene minst 15+ år som gammel. Det er faktisk ganske lang tid. Man passer nok sammen psykisk, men man passer definitivt ikke sammen biologisk. 

Anonymkode: 438c3...dad

Det er er greit at du ikke ønsker det på egne vegne, men du får respektere at andre ser etter andre ting og kanskje ikke bryr seg så mye om det. 

Anonymkode: fb684...58b

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk dør hele tiden, de fleste er eldre. 

Anonymkode: 438c3...dad

Spørs vel hvordan man definerer "eldre". Men poenget var, da det virker som at du gikk glipp av det, at alderdommen er langt fra garantert, som du hevdet.

Skrevet

Er sammen med en på førti år ,møttes når jeg var 22 og han 37.

Han er den beste kjæresten jeg noen gang har hatt.

AnonymBruker
Skrevet

Oisann, dette artet seg visst til å bli en meningsutveksling med litt lavere nivå enn jeg hadde håpet på. Jeg har aldri datet noen som er såpass mye eldre enn meg selv, og selv om dette ikke er noe som plager meg i det daglige, så ser jeg jo objektivt at det er en stor aldersforskjell. Det er da helt naturlig å være interessert i hva andre tenker om en situasjon, uten at det er ensbetydende med at det da er no-go. Takk til Pompom for fine innspill :-)

Anonymkode: bf643...c5f

AnonymBruker
Skrevet
Den 13.4.2016 at 18.56, Miklo Velka skrev:

Spørs vel hvordan man definerer "eldre". Men poenget var, da det virker som at du gikk glipp av det, at alderdommen er langt fra garantert, som du hevdet.

Hun mente vel at ingen er garantert å bli gamle, men de som blir det merker godt alderdommen.

Anonymkode: c92db...e67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...