Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det at jenter ønsker en kjæreste som ikke er "for kjekk"? Som ønsker seg en kjæreste som er under hennes "nivå". Finnes det pene jenter som bevisst får etter mindre kjekke menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt, mange vil ha noen som forsørger seg, det funker dårlig hvis han er mye mer attraktiv enn henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Bevisst etter mindre kjekke menn? Eh nei, det tror jeg ikke. Det ligger vel naturlig til at man prøver seg på de på eget nivå, og men syns er attraktiv.

Anonymkode: 4f5de...c2e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange jentevenner. Kjæresten min tror flere av de liker meg pga. utseende mitt og at det er en av grunnene til at de vil henge med meg hele tiden. Jeg ser nok bra ut, men jeg fant kvinnen med stor K allerede som ung og uerfaren. Hun er nok mer en 7er, men hun personligheten hennes er 10. 

Anonymkode: 3c110...edc

• Liker 3
Gjest incognita
Skrevet

Jeg tror de fleste jenter går etter gutter de synes er kjekkest mulig. 

Ikke noe som heter "for kjekk" :)

Skrevet
6 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Selvsagt, mange vil ha noen som forsørger seg, det funker dårlig hvis han er mye mer attraktiv enn henne. 

Takk, det var et godt poeng.

Et øyeblikk siden, incognita skrev:

Jeg tror de fleste jenter går etter gutter de synes er kjekkest mulig. 

Ikke noe som heter "for kjekk" :)

Fikk tanken da jeg har en kompis som ikke ønsker at dama hans skal være smartere eller morsommere enn han. Tenkte kanskje det var noen jenter som hadde tilsvarende strategi på utseende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke for kjekke gutter. Føler de er høye på seg selv og kanskje ser ned på meg hvis vi ikke er på samme nivå. Orker heller ikke at alle skal legge seg etter han på byen.

Anonymkode: 18601...49e

Gjest incognita
Skrevet
1 minutt siden, Summers skrev:

Takk, det var et godt poeng.

Fikk tanken da jeg har en kompis som ikke ønsker at dama hans skal være smartere eller morsommere enn han. Tenkte kanskje det var noen jenter som hadde tilsvarende strategi på utseende.

Jeg synes det høres ut som en veldig umoden tankegang. Når det gjelder en person du vil tilbringe livet sammen med ønsker man selvsagt en person som er best mulig på alle måter. 

Gjest gjestvest
Skrevet

Om ei jente bevisst søker en mann som er mindre attraktiv har hun dårlig selvtillit. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, incognita skrev:

Jeg synes det høres ut som en veldig umoden tankegang. Når det gjelder en person du vil tilbringe livet sammen med ønsker man selvsagt en person som er best mulig på alle måter. 

Han liker å være den morsomme og smarte og da er det ikke så dumt og umodent valg. Han får det jo best mulig når han ikke velger best mulig dame.

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet
Et øyeblikk siden, Summers skrev:

Han liker å være den morsomme og smarte og da er det ikke så dumt og umodent valg. Han får det jo best mulig når han ikke velger best mulig dame.

Umoden tankegang. Jeg ser på meg selv som både morsom og smart, så da ble det naturlig for meg å ønske en partner med de samme kvalitetene. Skulle jeg funnet meg en som ikke var så morsom da, slik at jeg fikk være den morsomme? En mindre pen slik at jeg fikk være den pene? En dum slik jeg fikk være den smarte? En som er under 158cm slik at jeg får være den høye?

Det gir ingen mening. Kvaliteter man har som person har man uten sammenligning med andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes menn som jeg synes er for kjekke, sånne typisk modellpene typer. De kan være veldig kjekke, men jeg synes stort sett ikke at de er tiltrekkende, det er en forskjell der. Selvfølgelig vil jeg ha en jeg synes er kjekk, men kjekk er ikke automatisk det samme som tiltrekkende, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Anonymkode: 24b20...0f8

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, incognita skrev:

Umoden tankegang. Jeg ser på meg selv som både morsom og smart, så da ble det naturlig for meg å ønske en partner med de samme kvalitetene. Skulle jeg funnet meg en som ikke var så morsom da, slik at jeg fikk være den morsomme? En mindre pen slik at jeg fikk være den pene? En dum slik jeg fikk være den smarte? En som er under 158cm slik at jeg får være den høye?

Det gir ingen mening. Kvaliteter man har som person har man uten sammenligning med andre. 

Jeg sier jo ikke hva du bør velge, jeg sier hva som er riktig for kompisen min i følge han selv. 

Du har aldri følt deg smartere/morsommere avhengig av hvem du er sammen med? Jeg gjør det og klart jeg liker det å føle meg smart og morsom, samme gjør kompisen min.  

Er flere høye kvinner på KG som har skrevet at de foretrekker en høy kjæreste for at de selv skal føle seg "mer feminine". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Modellpene menn som er fulle av seg selv, og som vet de ser bra ut, styrer jeg glatt unna.

Og når jeg ser på "mine" menn nå (de jeg har datet siste året), så er de alle veldig forskjellige. Alt fra 170 til 190 høyre og både med og uten hår. Blonde og mørke. Men alle er slanke og sterke. Og alle har god sans for humor. Gjerne sarkastisk humor. Og alle er glade i å være ute og aktive. Samt at de ikke er redde for en real fest i ny og ne.

Anonymkode: ee0c2...b13

AnonymBruker
Skrevet

En kjekk mann får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Det betyr at hun må også holde seg attraktiv og jobbe ekstra hardt for å holde på en sånn mann. Med mindre attraktive menn er det lettere å holde på han, for hvem vil stjele han fra henne?

Anonymkode: d0142...9e9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett noen jenter i tråder her skrevet at de selv ønsker å være penere enn kjæresten, for å ha et overtak på en måte, at de liker å føle seg som den peneste. Jeg har ikke det samme kravet, for jeg synes det er helt fint at kjæresten er på samme nivå som meg selv, det vil si litt kjekk. Men jeg ville nok ikke likt det om han ser tydelig yngre ut enn meg, for da ville jeg følt meg gammel.

Anonymkode: bded4...ad6

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt at noen bevisst går for mindre kjekke menn, men har hørt jenter si at kjæresten er over deres nivå. 

Anonymkode: e3dc6...c0d

Skrevet (endret)

Finnes ikke noen som er for kjekk. Men det finnes menn som tror de er "for kjekk", og de er det ikke mange damer med selvrespekt som gidder å bruke tid på.

De fleste kvinner lærer seg etter hvert at de "passe kjekke" mennene som regel er mer å samle på (de på omtrent samme nivå som seg selv utseendemessig). Men om de går under sitt eget nivå så må nok mannen ha veldig god personlighet eller andre ting som trekker opp. Og det finnes jo en god del av dem også. En mann med god selvtillit, god humor m.m. kan faktisk dra opp sin egen attraktivitet med flere hakk. Og man skal heller ikke kimse av betydningen av klesstil.

Endret av Engel
  • Liker 5
Skrevet

Jeg går ihvertfall alltid for kjekkest mulig, men (heldigvis) har jeg og andre ulikt syn på hvem som er kjekke. Jeg sikler ikke etter klassiske Hollywood-kjekkaser eller modeller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm... Jeg tror det er mange av mine venninner som ikke syns de mennene jeg har datet har vært særlig kjekke, men jeg har syntes at de har vært fine. 

Jeg liker "ujevnheter", som mellomrom mellom tennene, fregner, skjeve tenner eller mye føflekker. Rart, i know. Men det er sånn jeg funker (ser ikke etter en forsørger, men en jeg kan oppleve å ha et godt og spennende forhold til, seksuelt og hverdagslig. Fine samtaler, morsomme aktiviteter og en som setter pris på god mat). 

Jeg ser aldri to ganger på en modellpen mann, fordi jeg blir ikke tiltrukket av dem. 

Vet ikke om det var et godt svar eller ei. 

Anonymkode: 8e050...fa7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...